Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus RC F: Nejsilnější osmiválec značky má 477 koní

Michal Fokt
Diskuze (14)
Lexus konečně upřesnil parametry pětilitrového V8 pro kupé RC F. Vylepšená véosmička má 351 kW, 531 N.m a točí 7300 otáček!

Lexus nám svého zabijáka BMW M4 s označením RC F představil už v lednu, ale uplynul už skoro rok a stále jsme neznali parametry jeho motoru, pouze jsme věděli, že půjde o V8 5,0 l z minulé generace sedanu IS F. Teď už se Japonci konečně pochlapili a odtajnili finální specifikaci osmiválce.

Dalo se očekávat, že na motoru mezigeneračně zapracují, ale že až tak moc? Dá se říci, že beze změn zůstal pouze blok, vylepšený V8 5.0 má oproti dosavadní verzi nové vstřikování D-4S kombinující přímý a nepřímý vstřik, nové písty, ojnice, vačkovou hřídel, titanové ventily, větší kompresi 12,3:1 a elektromotorem řízené plynule proměnné časování ventilů VVT-iE. Při nízké zátěži dokáže pracovat v pseudoatkinsonově cyklu, v případě potřeby je však k dispozici pořádné stádo plnokrevníků.

Výkon motoru povyskočil o nezanedbatelných 12 % na 477 koní (351 kW) při 7100 otáčkách, zatímco maximální točivý moment 530 N.m je k dispozici v rozmezí 4800-5600/min. Rozhodně důležitou informací je i to, že inženýři konečně posunuli motor omezovač z poněkud směšných 6800 otáček na už mnohem sympatičtějších 7300/min.

Japonské sportovní kupé s tímto atmosférickým motorem, jenž bude patrně v autě této velikosti už zanedlouho posledním svého druhu, zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,5 s a kvůli zahanbení německých sporťáků má RC F omezovač rychlosti nastaven na 270 km/h namísto obligátních 250. Lexus se navíc ještě chlubí časem na čtvrt míle - drag race zvládne za 12,5 s.

Aby si zvuk motoru našel cestu do dobře odhlučněné kabiny v optimální míře, je vůz vybaven systémem Active Sound Control, jenž na základě dat z ECU, poloze pedálu a rychlosti jízdy pouští do reproduktoru pod palubní deskou zvuk, reflektující aktuální dění pod kapotou.

Michal Fokt
Diskuze (14)
2. 1. 2019 23:27
lexus
Tyjo, moc pěkně napsaná recenze. Přesně tímhle autem jsem měl jednou možnost se projet a musím vám říct, že to byl opravdu skvělý zážitek. Sám bych si takové auto ale bohužel dovolit nemohl. Ještě štěstí, že ho půjčuje třeba tato půjčovna luxusních vozů: [odkaz]
1. 12. 2014 08:16
Re: Posunuli obmedzovac z komickych 6800 rpm...
Omezovač byl posunut na 7300 a tón, ve kterém je článek napsán, se mi taky nelíbí 8-s
Avatar - Hammunasakra
30. 11. 2014 22:15
Re: Posunuli obmedzovac z komickych 6800 rpm...
Děsně nestíhám :-)

Sorry. A kKritika redaktorovi je fakt na místě! Takže teda 100% shoda >:-[]
Avatar - fOE
30. 11. 2014 21:23
Re: Pecka pecková
ta byla na 1650kg, toto na 1800kg, takze ne tolik, ale furt +150kg
Avatar - AUDIRS6
30. 11. 2014 20:21
Re: Posunuli obmedzovac z komickych 6800 rpm...
ahooooj ;-)
dlho som ta nevidel :-)

a teraz k problemu:
to je kritika redaktorovi a nie motoru. Parametricky je to ok - pri 7100 rpm mat takmer 100 koni na liter - to je sila :yes: pred par rokmi na to bolo treba este o cosi viac.
Takze o vysvedcenie sa bat nemusis, ked pochopis moju 1. pripomienku ;-)