Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus RC F: Pětilitr zůstane, posílí na 335 kW

Lexus RC F: Pětilitr zůstane, posílí na 335 kW

Lexus RC F: Pětilitr zůstane, posílí na 335 kW Zdroj: acz

Lexus připravuje kupé odvozené od nového IS. Ve své nejsilnější verzi RC F si posvítí na nástupce BMW M3.

Lexus IS F už je minulostí. V showroomech se prodává nová generace, která se zřejmě sportovní verze nedočká. Japonci totiž pracují na odvozeném kupé. Bude se jmenovat RC (Racing Coupe) a jeho vrcholné provedení RC F bude náhradou za IS F.

Základní parametry zůstanou. Zatímco se BMW M3, resp. přímý konkurent M4, ve jménu downsizingu vrátí k šestiválcovému motoru, ostrý Lexus zůstane věrný osmiválci. Pětilitr dokonce posílí, z 311 kW (417 k) by si měl polepšit na 335 kW, tedy 455 koní. Nejvyšší točivý moment by se měl vyšplhat někam k 540 N.m. V zájmu splnění přísnějších emisních norem bude tento motor, jako první od Lexusu a Toyoty, vybaven technologií vypínání válců.

Standardem pro RC F bude osmistupňová automatická převodovka. Od standardních verzí nové řady RC se F odliší podvozkem sníženým o 15 mm, brzdami Brembo a aktivní aerodynamikou, která se inspiruje u supersportu LFA. Maximální rychlost by měla dosahovat až ke 300 km/h, zatímco cena se udrží okolo 2,5 milionu korun. To je čtyřikrát méně, než Lexus žádal za limitovanou sérii modelu LFA.

Běžné verze kupé RC budou pochopitelně výrazně levnější, ceny odstartují okolo milionu korun. Nabídka motorů bude kopírovat sedan IS – to znamená 2,5litrový čtyřválcový hybrid, šestiválce o objemu 2,5 a 3,5 litru a také připravovaný přeplňovaný dvoulitr.