Lipsko živě: Hyundai Santa Fe na vlastní oči

Lipsko živě: Hyundai Santa Fe na vlastní oči

 

Na rozdíl od svých předchůdců sází nová generace Hyundai Santa Fe spíše na hrany než na obliny.

Evropští zákazníci mají na právě probíhajícím autosalonu v Lipsku první možnost se seznámit s třetí generací Hyundai Santa Fe. Prodej tohoto jihokorejského SUV má být zahájen na konci léta.

Automobil si má dle vyjádření Hyundai i v nové generaci zachovat kvalitu, praktičnost a dobrý poměr cena/výkon, k těmto vlastnostem však má přibýt svěží design. Při pohledu na auto je ihned patrné, že se designérům zadaný úkol povedlo splnit.

Nová generace Santa Fe totiž vypadá ve srovnání se svým předchůdcem výrazně moderněji. Současný model tak vedle svého nástupce bude působit jako stařeček.

Designéři tentokrát vsadili na hrany, pryč jsou obliny předchozích dvou generací Santa Fe. Přídi automobilu dominuje mohutná šestihranná maska se třemi výraznými chromovanými lamelami. Mohutnost dále zvýrazňuje bohaté oplastovaná dolní část. S lehkým terénem by tak toto SUV nemělo mít potíže.

Santa Fe působí velice dynamicky také z boku. Za tím stojí především prudce se zvedající linie bočních oken. Okénko za zadními bočními dveřmi je tak velice malé. Z tohoto prvku však nebudou mít radost pasažéři v druhé a třetí řadě sedadel, kvůli malému prosklení se tu budou cítit stísněně.

Ve Spojených státech bude vůz nabízen ve dvou délkách a rozvorech. Pro Evropu je určena pouze kratší verze, dlouhá 4.689 mm. Rozvor této varianty zůstal shodný s předchozí generací – činí 2.700 mm.

Hyundai ix45: Nástupce modelu Santa Fe nabídne výběr dvou délek

Vnitřek nijak nevybočuje z řady, najdeme tu mnoho prvků z ostatních současných modelů Hyundai. Známý je středový panel, grafika budíků před řidičem i volant. Dovnitř Santa Fe se vejde až sedm osob. Pokud je třetí řada sedadel sklopena, je zavazadelník dlouhý 103 centimetrů a široký 109 centimetrů.

Evropská varianta bude k dispozici se třemi motory – jedním zážehovým a dvěma vznětovými. Benzinový čtyřválec 2,4 GDI nabídne výkon 142 kW a točivý moment 245 Nm. Z naftových jednotek budou v nabídce 2,0 CRDi (110 kW, 382 Nm) a 2,2 CRDi (147 kW, 431 Nm).

Standardem bude šestistupňový manuál, ke 2,4 GDI a 2,2 CRDi bude za příplatek i automat se stejným počtem převodů. Samozřejmostí je rovněž příplatkový pohon všech kol.

Dlouho se hovořilo o tom, že nová generace Santa Fe na starém kontinentu ponese jméno ix45 po vzoru současného alfanumerického značení modelů značky. Nakonec však Hyundai zůstane u již zažitého názvu Santa Fe.

Hyundai Santa Fe
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lipsko živě: Hyundai Santa Fe na vlastní oči







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na českém trhu od 1,18 milionu korun Hyundai Grand Santa Fe: Po modernizaci na českém trhu od 1,18 milionu korun

Dlouhá sedmimístná verze Hyundaie Santa Fe se začíná…

Hyundai Santa Fe 2016: S přepracovanou přídí a turbodiesely Euro 6 Hyundai Santa Fe 2016: S přepracovanou přídí a turbodiesely Euro 6

Hyundai představil na domácím trhu modernizované SUV…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…