Lotus City Car: Mini-Lotus v prodeji od roku 2013
Městské vozítko s logem britského výrobce sportovních vozů bude stavěno ve spolupráci s malajskou automobilkou Proton, vlastníkem Lotusu, a dalším výrobcem, kterého Bahar konkrétně nejmenoval.
Podle slov generálního ředitele značky se ve výrobě objeví tři varianty vozu. „Jedna verze pro asijský trh, jedna pro evropský a jedna sportovnější verze,“ tvrdí v rozhovoru šéf Lotusu.
Výroba auta kategorie supermini je cestou, jak Lotusu zajistit budoucnost. „Za posledních 15 let Lotus nevydělal Protonu žádné peníze,“ říká Bahar. Proton dokonce uvažoval o tom, že by britskou automobilku prodal, nicméně se nenašli žádní kupci. Snaha o rozšíření Lotusu tak má být poslední šancí, jak jej zachránit.
Lotus City Car je jedním z šestice budoucích Lotusů, jejichž oficiální premiéra proběhla na letošním autosalonu v Paříži. Vůz je postaven na základech jednoho konceptu z trojice Italdesign-Giugiaro Proton Emas, která se představila na březnovém autosalonu v Ženevě.
Pohon konceptu obstarává elektromotor s výkonem 53 kW a nejvyšším točivým momentem 240 Nm. Oproti konkurenčnímu Astonu Martin Cygnet jsou však poháněna zadní kola, jak se na Lotus sluší a patří. Bahar nicméně neuvedl, jestli tuto techniku využije i sériový City Car.