Lotus Elan: Čtyřmístné kupé s motorem uprostřed
Lotus Elan patří mezi legendy své značky. V šedesátých letech s ním Colin Chapman navázal na kupé Elite. Malý a lehký dvoumístný roadster sklízel ovace za své jízdní vlastnosti. Jeho kvality jen potvrdila japonská Mazda, která se jím více než inspirovala při vývoji první generace modelu MX-5.
Nový Elan, ale nebude navazovat na klasický roadster z šedesátých let a ani na jmenovce z přelomu osmdesátých a devadesátých let, který překvapoval pohonem předních kol. Ideově se totiž nejvíc přiblíží Elanu +2 z konce šedesátých let. Ten měl sice motor vpředu a pohon zadních kol, ale stejně jako pařížská novinka měl interiér s uspořádáním sedadel 2+2 a uzavřenou karoserii kupé.
Novinka má při svém uvedení na trh v podstatě nahradit současný model Evora. S ním totiž sdílí stejnou koncepci. Před jeho zadní nápravou bude pracovat vidlicový šestiválec od Toyoty, který má díky přeplňovaní disponovat výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 465 Nm. Tato síla má být přenášena na kola zadní nápravy výhradně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.
Automobilka při představení konceptu budoucího sériového modelu zveřejnila i jeho dynamické schopnosti. Kupé s pohotovostní hmotností má z 0 na 100 km/h zrychlit za 3,5 s a dosahovat maximální rychlosti 310 km/h.
Výroba Lotusu Elan se má rozběhnout v létě roku 2013 a prodej má být spuštěn v říjnu téhož roku. Ceny mají začínat na 75.000 britských librách (zhruba 2.200.000,- Kč).