Lotus Elise Sport a Sport 220: Redukční dieta

 

Sága Lotusu Elise nekončí. Na britský i kontinentální trh přicházejí nové základní verze, které zdůrazňují sportovní pojetí lehkých aut.

Lotusy sice už neváží půl tuny jako kdysi, ale pořád jsou na současné poměry velmi lehké. Možná se označení Sport může zdát někomu jako nošení dříví do lesa, ale zaslouží si jej. Když pominu ten fakt, že se vrací po pauze. Naposledy jej nesl legendární Esprit, ale to už bylo na konci milénia... Nové modely nahrazují v řadě Elise základní šestnáctistovku a verzi S. Oproti nim zhubly deset kilo, váží jen 866, respektive 914 kg. Automobilka z Hethelu se pochopitelně chlubí nižší normovanou spotřebou, jenže ta u takových aut není vůbec důležitá. Dynamické parametry zůstaly zhruba na stejné úrovni.

Elise Sport má v útrobách i nadále čtyřválec 1,6 l, který nabízí 100 kW, tedy hezky postaru 136 koní a 160 N.m. Přemotorovaná monstra nechává Lotus jiným, pohonná jednotka stačí lehounkému dvoumístnému roadsteru k akceleraci z klidu na stovku za 6,5 s a v maximální rychlosti auto přesáhne o 4 km/h dvoustovku. Beztak všude kromě Německa nelegálně... Komu by to nestačilo, může si koupit Sport 220 s nezměněnou osmnáctistovkou. Čísílko v názvu říká vše, jistě, má 220 koní (162 kW) a je ve sprintu o dost rychlejší, oblíbenou disciplínu zvládne za 4,6 s. Třešničkou na dortu je maximálka 233 km/h, kterou určitě využijete na dlouhých rovinkách nějakého okruhu... V tomto případě přenáší šestistupňový manuál na zadní kola až 250 N.m, má jej ovšem i šestnáctistovka bez čísla.

Puristé se mohou těšit na lehounké sedačky čalouněné kůží, případně Alcantarou, v nabídce je ale rovněž tartanový potah, který je vrátí v čase až do dob Espritu první série, tedy roku 1976. Na firemních fotkách sice výrobce prezentuje červenou dvěstědvacítku a žlutý základní Sport, v katalogu laků ale najdeme i oranžovou, zelenou, černou, bílou, stříbrnou, modrou a šedou barvu, tu dokonce coby metalízu i klasickou, ostatní jsou pouze vypalované. Kola mohou být buď stříbrná, nebo černá, vpředu mají průměr 16 palců, vzadu jsou větší sedmnáctky. Příplatkovými kovanými ušetří zájemci dalších pět kilo na váze auta...Lotus Elise Sport přijde v základu na 39.900 eur (1,079 milionu korun), Sport 220 stojí 48.700 eur (1,317 mil. Kč). Prodej začne už v prosinci.

Víte, že pojmenování Elise, u Lotusu tradičně začínající písmenem E, vymyslel ještě bývalý majitel Romano Artioli? Nový model pojmenoval podle své vnučky. Ani jeho ale určitě ve snu nenapadlo, že s jedinou větší modernizací vydrží ve výrobě dvacet let. A jede dál.

JAKE.AUTO.CZ: Lotus Elise (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: Lotus, WCF, Carscoops
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není

Automobily Lotus nejsou o ohromném výkonu, ale zejména o…

Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí

Lotus Elise se má v nové generaci představit v roce 2020…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…