Lotus Elise Sport a Sport 220: Redukční dieta

 

Sága Lotusu Elise nekončí. Na britský i kontinentální trh přicházejí nové základní verze, které zdůrazňují sportovní pojetí lehkých aut.

Lotusy sice už neváží půl tuny jako kdysi, ale pořád jsou na současné poměry velmi lehké. Možná se označení Sport může zdát někomu jako nošení dříví do lesa, ale zaslouží si jej. Když pominu ten fakt, že se vrací po pauze. Naposledy jej nesl legendární Esprit, ale to už bylo na konci milénia... Nové modely nahrazují v řadě Elise základní šestnáctistovku a verzi S. Oproti nim zhubly deset kilo, váží jen 866, respektive 914 kg. Automobilka z Hethelu se pochopitelně chlubí nižší normovanou spotřebou, jenže ta u takových aut není vůbec důležitá. Dynamické parametry zůstaly zhruba na stejné úrovni.

Elise Sport má v útrobách i nadále čtyřválec 1,6 l, který nabízí 100 kW, tedy hezky postaru 136 koní a 160 N.m. Přemotorovaná monstra nechává Lotus jiným, pohonná jednotka stačí lehounkému dvoumístnému roadsteru k akceleraci z klidu na stovku za 6,5 s a v maximální rychlosti auto přesáhne o 4 km/h dvoustovku. Beztak všude kromě Německa nelegálně... Komu by to nestačilo, může si koupit Sport 220 s nezměněnou osmnáctistovkou. Čísílko v názvu říká vše, jistě, má 220 koní (162 kW) a je ve sprintu o dost rychlejší, oblíbenou disciplínu zvládne za 4,6 s. Třešničkou na dortu je maximálka 233 km/h, kterou určitě využijete na dlouhých rovinkách nějakého okruhu... V tomto případě přenáší šestistupňový manuál na zadní kola až 250 N.m, má jej ovšem i šestnáctistovka bez čísla.

Puristé se mohou těšit na lehounké sedačky čalouněné kůží, případně Alcantarou, v nabídce je ale rovněž tartanový potah, který je vrátí v čase až do dob Espritu první série, tedy roku 1976. Na firemních fotkách sice výrobce prezentuje červenou dvěstědvacítku a žlutý základní Sport, v katalogu laků ale najdeme i oranžovou, zelenou, černou, bílou, stříbrnou, modrou a šedou barvu, tu dokonce coby metalízu i klasickou, ostatní jsou pouze vypalované. Kola mohou být buď stříbrná, nebo černá, vpředu mají průměr 16 palců, vzadu jsou větší sedmnáctky. Příplatkovými kovanými ušetří zájemci dalších pět kilo na váze auta...Lotus Elise Sport přijde v základu na 39.900 eur (1,079 milionu korun), Sport 220 stojí 48.700 eur (1,317 mil. Kč). Prodej začne už v prosinci.

Víte, že pojmenování Elise, u Lotusu tradičně začínající písmenem E, vymyslel ještě bývalý majitel Romano Artioli? Nový model pojmenoval podle své vnučky. Ani jeho ale určitě ve snu nenapadlo, že s jedinou větší modernizací vydrží ve výrobě dvacet let. A jede dál.

JAKE.AUTO.CZ: Lotus Elise (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu…

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

 
Zdroj: Lotus, WCF, Carscoops

Štítky Lotus Sportovní Roadster

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 






 
To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

Dnes 08:00

Jasně, slavíme stoleté výročí samostatného státu. Pojďme se na kulatiny podívat z automobilového pohledu.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele každoročně navštíví statisíce Židů

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele…

Chasidští Židé obvykle velmi těžce nesou jakýkoli zájem lidí zvnějšku o svůj svérázný svět. V jeruzalémské…

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které nemáte rádi

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které…

Zlobí vás Babiš? Zeman? Okamura? Filip? Klaus? Někdo další? Otevřete každý článek, který informuje o tom, co…