Lotus Elise Sport a Sport 220: Redukční dieta

 

Sága Lotusu Elise nekončí. Na britský i kontinentální trh přicházejí nové základní verze, které zdůrazňují sportovní pojetí lehkých aut.

Lotusy sice už neváží půl tuny jako kdysi, ale pořád jsou na současné poměry velmi lehké. Možná se označení Sport může zdát někomu jako nošení dříví do lesa, ale zaslouží si jej. Když pominu ten fakt, že se vrací po pauze. Naposledy jej nesl legendární Esprit, ale to už bylo na konci milénia... Nové modely nahrazují v řadě Elise základní šestnáctistovku a verzi S. Oproti nim zhubly deset kilo, váží jen 866, respektive 914 kg. Automobilka z Hethelu se pochopitelně chlubí nižší normovanou spotřebou, jenže ta u takových aut není vůbec důležitá. Dynamické parametry zůstaly zhruba na stejné úrovni.

Elise Sport má v útrobách i nadále čtyřválec 1,6 l, který nabízí 100 kW, tedy hezky postaru 136 koní a 160 N.m. Přemotorovaná monstra nechává Lotus jiným, pohonná jednotka stačí lehounkému dvoumístnému roadsteru k akceleraci z klidu na stovku za 6,5 s a v maximální rychlosti auto přesáhne o 4 km/h dvoustovku. Beztak všude kromě Německa nelegálně... Komu by to nestačilo, může si koupit Sport 220 s nezměněnou osmnáctistovkou. Čísílko v názvu říká vše, jistě, má 220 koní (162 kW) a je ve sprintu o dost rychlejší, oblíbenou disciplínu zvládne za 4,6 s. Třešničkou na dortu je maximálka 233 km/h, kterou určitě využijete na dlouhých rovinkách nějakého okruhu... V tomto případě přenáší šestistupňový manuál na zadní kola až 250 N.m, má jej ovšem i šestnáctistovka bez čísla.

Puristé se mohou těšit na lehounké sedačky čalouněné kůží, případně Alcantarou, v nabídce je ale rovněž tartanový potah, který je vrátí v čase až do dob Espritu první série, tedy roku 1976. Na firemních fotkách sice výrobce prezentuje červenou dvěstědvacítku a žlutý základní Sport, v katalogu laků ale najdeme i oranžovou, zelenou, černou, bílou, stříbrnou, modrou a šedou barvu, tu dokonce coby metalízu i klasickou, ostatní jsou pouze vypalované. Kola mohou být buď stříbrná, nebo černá, vpředu mají průměr 16 palců, vzadu jsou větší sedmnáctky. Příplatkovými kovanými ušetří zájemci dalších pět kilo na váze auta...Lotus Elise Sport přijde v základu na 39.900 eur (1,079 milionu korun), Sport 220 stojí 48.700 eur (1,317 mil. Kč). Prodej začne už v prosinci.

Víte, že pojmenování Elise, u Lotusu tradičně začínající písmenem E, vymyslel ještě bývalý majitel Romano Artioli? Nový model pojmenoval podle své vnučky. Ani jeho ale určitě ve snu nenapadlo, že s jedinou větší modernizací vydrží ve výrobě dvacet let. A jede dál.

JAKE.AUTO.CZ: Lotus Elise (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Lotus, WCF, Carscoops

Štítky Lotus Sportovní Roadster

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není

Automobily Lotus nejsou o ohromném výkonu, ale zejména o…

Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí

Lotus Elise se má v nové generaci představit v roce 2020…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…