Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Evora GT430 nabídne přes 430 koní na 1299 kg

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Lotus opět dokazuje, že stále umí snižovat hmotnost i u vozů, které působí dojmem, že lehčí už být nemohou. Sympatickým bonusem je pak zvýšení výkonu, které toto odlehčování doprovází.

Lotus začátkem roku 2015 představil model Evora 400 s kompresorem přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 298 kW (406 koní). Ten se stal nejvýkonnějším sériovým vozem v historii značky.

V loňském roce byl uveden model Evora Sport 410, který vstoupil na trh s výkonem 306 kW (416 k) a překonal tak o rok starší model Evora 400. Nyní automobilka Lotus uvádí model Evora GT430, který se stává vrcholem své řady a zároveň novým nejvýkonnějším zástupcem značky mezi jejími vozy schválenými pro běžný silniční provoz

Lotus Evora GT430 samozřejmě přímo navazuje na své starší příbuzné a vychází z modelu Sport 410. Srdcem novinky je kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který byl tentokrát naladěn na nejvyšší výkon 321 kW (436 k) při 7000 min-1 a točivý moment 440 N.m při 4500 min-1. S motorem spolupracuje šestistupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál typu Torsen.

Ruku v ruce se zvýšením výkonu nastoupilo i další snížení hmotnosti a to o 26 kg oproti výchozímu modelu Evora Sport 410. Výsledkem je pohotovostní hmotnost 1299 kg a Lotus pro zajímavost uvádí i suchou hmotnost bez náplní, která má hodnotu 1258 kg. Na odlehčení kupé má hlavní podíl hojné využití komponentů z kompozitních materiálů, nová kovaná kola a titanový výfukový systém.

Vedle vyššího výkonu a nižší hmotnosti se novinka pyšní i novou sadou aerodynamických prvků, generujících při maximální rychlosti 250 kg. Podvozek využívá stavitelné tlumiče Öhlins TTX, pružiny Eibach a kontakt s asfaltem mají na starosti pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 245/35 R19 vpředu a 295/30 R20 vzadu.

Lotus uvádí, že Evora GT430 zvládne zajet jedno kolo na testovacím okruhu v Hethelu za 1 minutu a 25,8 sekund, což má být podobný čas jako u extréního modelu Lotus 3-Eleven. Vedle času na jedno kolo na svém okruhu automobilka zveřejnila i jízdní výkony. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne novinka za 3,8 s. Maximální rychlost je 305 km/h.

Lotus podle svých oficiálních materiálů již nyní přijímá objednávky na model Evora 430GT a základní cena pro německý trh je stanovena na 151.000 euro (zhruba 3.960.000 Kč). Výroba této novinky má být omezena na sérii pouhých 60 vozů pro celý svět.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
21. 7. 2017 13:07
moc hezke
konecne evora, která nevypada jak pro slecinky.
cena je ale dost vysoka...