Lotus Evora GT430 nabídne přes 430 koní na 1299 kg

 

Lotus opět dokazuje, že stále umí snižovat hmotnost i u vozů, které působí dojmem, že lehčí už být nemohou. Sympatickým bonusem je pak zvýšení výkonu, které toto odlehčování doprovází.

Lotus začátkem roku 2015 představil model Evora 400 s kompresorem přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 298 kW (406 koní). Ten se stal nejvýkonnějším sériovým vozem v historii značky.

V loňském roce byl uveden model Evora Sport 410, který vstoupil na trh s výkonem 306 kW (416 k) a překonal tak o rok starší model Evora 400. Nyní automobilka Lotus uvádí model Evora GT430, který se stává vrcholem své řady a zároveň novým nejvýkonnějším zástupcem značky mezi jejími vozy schválenými pro běžný silniční provoz

Lotus Evora GT430 samozřejmě přímo navazuje na své starší příbuzné a vychází z modelu Sport 410. Srdcem novinky je kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který byl tentokrát naladěn na nejvyšší výkon 321 kW (436 k) při 7000 min-1 a točivý moment 440 N.m při 4500 min-1. S motorem spolupracuje šestistupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál typu Torsen.

Ruku v ruce se zvýšením výkonu nastoupilo i další snížení hmotnosti a to o 26 kg oproti výchozímu modelu Evora Sport 410. Výsledkem je pohotovostní hmotnost 1299 kg a Lotus pro zajímavost uvádí i suchou hmotnost bez náplní, která má hodnotu 1258 kg. Na odlehčení kupé má hlavní podíl hojné využití komponentů z kompozitních materiálů, nová kovaná kola a titanový výfukový systém.

Lotus Evora Sport 410: Kila dolů a koně nahoru

Vedle vyššího výkonu a nižší hmotnosti se novinka pyšní i novou sadou aerodynamických prvků, generujících při maximální rychlosti 250 kg. Podvozek využívá stavitelné tlumiče Öhlins TTX, pružiny Eibach a kontakt s asfaltem mají na starosti pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 245/35 R19 vpředu a 295/30 R20 vzadu.

Lotus uvádí, že Evora GT430 zvládne zajet jedno kolo na testovacím okruhu v Hethelu za 1 minutu a 25,8 sekund, což má být podobný čas jako u extréního modelu Lotus 3-Eleven. Vedle času na jedno kolo na svém okruhu automobilka zveřejnila i jízdní výkony. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne novinka za 3,8 s. Maximální rychlost je 305 km/h.

Lotus podle svých oficiálních materiálů již nyní přijímá objednávky na model Evora 430GT a základní cena pro německý trh je stanovena na 151.000 euro (zhruba 3.960.000 Kč). Výroba této novinky má být omezena na sérii pouhých 60 vozů pro celý svět.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: Lotus Cars

Štítky Lotus Nové modely Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Lotus Evora Sport 410 je poctou Bondovu Espritu S1. Vznikl pouze jediný kousek Lotus Evora Sport 410 je poctou Bondovu Espritu S1. Vznikl pouze jediný kousek

V červenci letošního roku tomu bude čtyřicet let od…

Lotus Evora 400 Hethel Edition oslavuje 50. výročí výroby v Norfolku Lotus Evora 400 Hethel Edition oslavuje 50. výročí výroby v Norfolku

Automobilky v dnešní době využívají nejrůznější události…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…