Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus 3-Eleven: Okruhová bestie se 456 koňmi může i na silnice

David Bureš
Diskuze (1)
Nástupce modelu 2-Eleven váží jen 900 kilogramů a jede až 290 km/h. Nabízí dvě verze: silniční a okruhovou.

Lotus představuje na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu avizovaný model 3-Eleven. Nástupce speciálu 2-Eleven je poháněn kompresorem přeplňovaným šestiválcem o výkonu 336 kW (456 koní).

Motor o objemu 3,5 litru je původem od Toyoty, přičemž Lotus jej poprvé použil v Evoře 400. V případě 3-Eleven je však šestiválec o 50 koní výkonnější. Točivý moment ve srovnání s Evorou 400 vzrostl o 40 N.m na 450 N.m.

Automobil bude dostupný ve dvou verzích – silniční Road a okruhové Race, která se liší především dramatičtějšími tvary. Aerodynamický kit doplňuje u provedení Race také šestistupňová sekvenční převodovka a za příplatek i sedadlo řidiče se šestibodovými pásy, které splňuje normy FIA. Road dostal šestistupňový manuál pro milovníky řazení. Standardem je v obou variantách samosvorný diferenciál Torsen.

Vozy Lotus vždycky v duchu myšlenky zakladatele značky Colina Chapmana sázely na nízkou hmotnost, což nový 3-Eleven do posledního puntíku také splňuje. Suchá hmotnost 3-Eleven Race činí jen 900 kilogramů, a to díky karbonové karoserii nebo chybějící střeše.

Nízká hmotnosti spolu s výkonným motorem znamená, že auto akceleruje z 0-100 km/h za méně než tři sekundy a jede až rychlostí 280 km/h. 3-Eleven Road je kvůli menšímu přítlaku ještě rychlejší, uhání dokonce rychlostí 290 km/h.

Kokpit 3-Eleven je v základu pouze jednomístný, zákazníci si však mohou zakoupit i sedadlo spolujezdce, pokud by na okruhových dnech chtěli vozit i kamarády. „Palubní deska“ se omezuje vlastně jen na TFT displej a pár tlačítek.

Lotus označuje nový 3-Eleven za nejrychlejší sériové auto své historie. Testovací trať Hethel dokázala novinka objet za jednu minutu a 22 sekund. Dosavadní rekord Evory 400 tak byl o 10 sekund překonán.

„Tento nový vůz je zabiják, který dokáže zahanbit i mnohem dražší soupeře. Kondenzuje všechno naše technické know-how do jednoho hard-core balíčku a je tak zaostřený, že nebude vyhovovat každému,“ prohlašuje o novém autě generální ředitel Lotusu Jean-Marc Gales.

Lotus 3-Eleven sice debutuje již tento týden, jeho výroba ale bude zahájena až v únoru 2016, přičemž první zákazníci se auta dočkají v dubnu 2016. Produkce bude omezena na 311 exemplářů. 3-Eleven Road stojí 82.000 liber (3,1 milionu korun) včetně daně a dalších britských poplatků, za 3-Eleven Race zákazníci zaplatí 115.200 liber (4,38 milionu korun) včetně daně.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Bully_
26. 6. 2015 17:28
Tak to je maso!
A je to venku, skvely peklostroj >:-[] Skoda, ze i ta cena je stejne silena, jako sam automobil.