Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luxgen Neora: Elektrický sedan od bílého slunce

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Jednou z nejnadějšnějších exotických značek, které byly k vidění v Šnaghaji byl Luxgen z Taiwanu.

Taiwanská (nebo chcete-li tchaj-wanská) značka Luxgen začínala v roce 2009 velkoprostorovým vozem, krátce nato přišlo SUV. Nyní je na řadě sedan Neora.

Stejně jako jedna z verzí modelu 7 MPV, i tříprostorová Neora je poháněna výhradně elektromotorem. Zatím není určena pro sériovou výrobu, jedná se tedy o koncept. Ten se poprvé objevil na autosalonu v Šanghaji. Testování předprodukční verze ale již probíhá.

Indukční motor v přední části sedanu poskytuje až 180 kW (245 k), poháněna je logicky přední náprava. Díky vysokému výkonu pohonné jednotky se dokáže 1,6 tuny vážící auto rozjet z klidu na 100 km/h za 6,5 s. Největší rychlost by mohla dosáhnout továrnou udávaných 250 km/h. Je ovšem nejspíš omezena na pouhých 150 km/h, což u elektromobilu není nic neobvyklého.

Kapacita lithium-iontových baterií je sice vysoká: 48 kWh, určitě by ale nevydržela 400 km dlouhou jízdu. Mimochodem, díky integrovanému systému se akumulátory nabijí na 80 % za pouhou hodinu.

Ztvárnění přídě vzdáleně připomíná dvojčata Chevrolet Volt/Opel Ampera, Neora je ale klasickým sedanem. Design dostala na starosti společnost Haitec, která je stejně jako Luxgen součástí Yulon Group. Tvary jsou tedy produktem vlastního vývoje. Zaujmou zejména úzká zpětná zrcátka s diodovými blikači. Tisková zpráva automobilky se o nich nezmiňuje, ale vzhledem k velikosti se zcela jistě jedná o kamery.

Případní cestující si mohou užívat slunce díky elektricky ovládané prosklené střeše, ti vzadu mají k dispozici informační systém s LED obrazovkou, řidiči se důležité údaje mimo jiné zobrazují na head-up displeji. Největší devítipalcový ve středu palubní desky pak slouží nejen ke zobrazování údajů navigace, ale rovněž k výměně dat s ostatními vozidly.

Rozměry, jakož i další technické údaje bohužel zatím zůstávají utajeny, stejně jako datum případné sériové výroby.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)