MAN Truck & Bus již deset let nabízí svým zákazníkům přiřaditelný hydrostatický pohon kol přední nápravy pojmenovaný MAN HydroDrive.

V roce 2005 uvedl MAN na trh svůj hydrostatický pohon kol přední nápravy, určený především pro vozidla, která se pohybují převážně po silnicích, ale čas od času se dostanou do situací, při nichž potřebují využít i pohonu předních kol.

Od zahájení prodeje do dnešních dnů se pro MAN HydroDrive rozhodlo více než 11.000 zákazníků. V současnosti jsou vozidla s tímto systémem pohonu předních kol využívána nejčastěji jako hasičská nebo pro svoz odpadu a pro přepravu stavebních strojů či jako tahače a podvozky pro dopravu cisteren.

Největší počet vozidel s hydrostatickým pohonem kol přední nápravy MAN HydroDrive doposud zamířilo k zákazníkům do Rakouska, Švýcarska, Německa a Skandinávie.

MAN aktuálně nabízí svůj hydrostatický pohon kol přední nápravy pro vozidla modelových řad TGS a TGX ve dvou karosářských výškách a šesti konfiguracích podvozků od dvounápravového 4x4H přes třínápravové 6x4H-2, 6x6H a 6x4H-4 až po čtyřnápravové 8x4H-6 a 8x6H.

Hydrostatický pohon přední nápravy MAN HydroDrive je možné připojit otočným přepínačem i během jízdy a pod zátěží. Při překročení rychlosti cca 30 km/h se automaticky vypne. Pokud rychlost klesne pod 22 km/h, automaticky se zapne.

U systému MAN HydroDrive je na výstupu převodovky připojeno hydraulické čerpadlo, které napájí hydromotory v nábojích kol na přední nápravě. Toto jednoduché, robustní a bezúdržbové řešení je z hlediska spotřeby paliva a míry opotřebení srovnatelné s konvenčním pohonem zadní nápravy a nabízí řadu výhod ve srovnání s klasickým pohonem všech kol.

Díky použití hydromotorů v nábojích kol odpadá rozdělovací převodovka, která je typická pro klasický pohon všech kol. Kromě toho jsou u systému MAN HydroDrive při provozu na silnici poháněna pouze zadní kola, hydraulické čerpadlo a hydromotory v nábojích kol tak nezpůsobují žádné tření. Naproti tomu u pohonu všech kol se všechny přenosové prvky pohonu přední nápravy otáčejí i tehdy, když je pohon vypnutý.

Ve srovnání s vozidlem vybaveným klasickým pohonem všech kol váží systém HydroDrive až o 400 kilogramů méně, a spotřebuje tak méně paliva.

Spolupracujeme s TipCars.com
Začíná sezóna brigád, někde si lze vydělat i 130 korun na hodinu Začíná sezóna brigád, někde si lze vydělat i 130 korun na hodinu

S počátkem května začínají zaměstnavatelé hromadně…

Komentář Martina Čabana: Babišova částečná kapitulace Komentář Martina Čabana: Babišova částečná kapitulace

V roce 2018 by Česko mělo hospodařit s rozpočtovým…

Produkce aut v Česku roste, letos se vyrobilo už půl milionu vozů Produkce aut v Česku roste, letos se vyrobilo už půl milionu vozů

Výroba osobních aut v Česku se od ledna do dubna…

Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
Zdroj: MAN Truck&Bus

Štítky MAN Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Pražský smutek za teror v Manchesteru: Petřín bude zářit v britských barvách

Pražský smutek za teror v Manchesteru: Petřín bude…

Petřínská rozhledna v Praze bude v noci na středu 24. května zářit v barvách Velké Británie. Hlavní město chce…

Teror na koncertě Ariany Grande: Katy Perry, Taylor Swift a další celebrity posílají vzkazy!

Teror na koncertě Ariany Grande: Katy Perry, Taylor…

Všemi otřásla obrovská tragédie, která se stala na pondělním koncertu americké zpěvačky Ariany Grande (23) v…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Vicemistr hlásí zvučnou posilu, z NHL se vrací Šmíd

PŘESTUPY ONLINE: Vicemistr hlásí zvučnou posilu, z…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Schick si vybral Juventus, tvrdí Italové. Má dostat 40 milionů ročně

Schick si vybral Juventus, tvrdí Italové. Má dostat…

Spekulace o budoucnosti české komety Patrika Schicka neutichají. Podle italského listu La Stampa je střelec…

 

Reflex.cz

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje za lepší silnice

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje…

Ruská stylistka ze Saratova se vysvlékla do plavek a nechala se nafotit s nafukovacím plameňákem v loužích,…

Americké vojenské letadlo s nejnebezpečnějším smrtícím poselstvím: Boeing E-6 Mercury

Americké vojenské letadlo s nejnebezpečnějším…

Vojenská letadla Boeing E-6 Mercury na první pohled nevypadají nijak nebezpečně. Zdání ovšem hodně klame. Jde…