MAN Truck & Bus již deset let nabízí svým zákazníkům přiřaditelný hydrostatický pohon kol přední nápravy pojmenovaný MAN HydroDrive.

V roce 2005 uvedl MAN na trh svůj hydrostatický pohon kol přední nápravy, určený především pro vozidla, která se pohybují převážně po silnicích, ale čas od času se dostanou do situací, při nichž potřebují využít i pohonu předních kol.

Od zahájení prodeje do dnešních dnů se pro MAN HydroDrive rozhodlo více než 11.000 zákazníků. V současnosti jsou vozidla s tímto systémem pohonu předních kol využívána nejčastěji jako hasičská nebo pro svoz odpadu a pro přepravu stavebních strojů či jako tahače a podvozky pro dopravu cisteren.

Největší počet vozidel s hydrostatickým pohonem kol přední nápravy MAN HydroDrive doposud zamířilo k zákazníkům do Rakouska, Švýcarska, Německa a Skandinávie.

MAN aktuálně nabízí svůj hydrostatický pohon kol přední nápravy pro vozidla modelových řad TGS a TGX ve dvou karosářských výškách a šesti konfiguracích podvozků od dvounápravového 4x4H přes třínápravové 6x4H-2, 6x6H a 6x4H-4 až po čtyřnápravové 8x4H-6 a 8x6H.

Hydrostatický pohon přední nápravy MAN HydroDrive je možné připojit otočným přepínačem i během jízdy a pod zátěží. Při překročení rychlosti cca 30 km/h se automaticky vypne. Pokud rychlost klesne pod 22 km/h, automaticky se zapne.

U systému MAN HydroDrive je na výstupu převodovky připojeno hydraulické čerpadlo, které napájí hydromotory v nábojích kol na přední nápravě. Toto jednoduché, robustní a bezúdržbové řešení je z hlediska spotřeby paliva a míry opotřebení srovnatelné s konvenčním pohonem zadní nápravy a nabízí řadu výhod ve srovnání s klasickým pohonem všech kol.

Díky použití hydromotorů v nábojích kol odpadá rozdělovací převodovka, která je typická pro klasický pohon všech kol. Kromě toho jsou u systému MAN HydroDrive při provozu na silnici poháněna pouze zadní kola, hydraulické čerpadlo a hydromotory v nábojích kol tak nezpůsobují žádné tření. Naproti tomu u pohonu všech kol se všechny přenosové prvky pohonu přední nápravy otáčejí i tehdy, když je pohon vypnutý.

Ve srovnání s vozidlem vybaveným klasickým pohonem všech kol váží systém HydroDrive až o 400 kilogramů méně, a spotřebuje tak méně paliva.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
Zdroj: MAN Truck&Bus

Štítky MAN Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…