Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN odhaluje novou generaci zájezdových autobusů Lion’s Coach

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Společnost MAN Truck & Bus představuje podobu nového provedení své modelové řady zájezdových autobusů Lion’s Coach a zároveň uvádí první informace o použité technice.

Společnost MAN Truck & Bus se v souvislosti s normou o převrácení ECE R66.02, vstupující v platnost v říjnu letošního roku, pustila do důkladného přepracování svých zájezdových autobusů řady Lion’s Coach.

Výsledkem je prakticky nová generace těchto autobusů, která se od dosavadních provedení odliší vedle vyztužení skeletu i řadou dalších novinek v oblasti pohonného řetězce a designu.

MAN Lion’s Coach představuje začátek nové designové éry v provedení předních i zadních partií a boků zájezdových autobusů své značky. Novinka má být při uvedení na trh dostupná ve dvounápravovém a třínápravovém provedení s celkovými délkami 12.101 mm, 13.361 mm a 13.901 mm. Koncem letošního roku má nabídku rozšířit dvounápravové provedení s celkovou délkou 13.091 mm.

Návrháři se zaměřili na jasné rozdělení exteriéru, aby bylo viditelné členění a oddělení kabiny řidiče od prostoru pro řidiče a rovněž jsou zde výrazné linie, které ohraničují prostory pro zavazadla i pohonnou jednotku.

Nové provedení Lion’s Coach vedle svých linií zaujme i takovými detaily, jakými jsou přední i zadní světla, která mohou být kompletně tvořena LED. Společnost MAN Truck & Bus k nim uvádí, že jsou zhruba o 50 % jasnější než halogeny a navíc dosahují širšího rozprostření a současně výrazně delšího dosahu světla.

Interiér novinky má nabídnout v závislosti na celkové délce 53, 57, 59 nebo 63 sedadel a zajímavé inovace v podobě LED osvětlení a USB portů pro každé sedadlo. Pro zavazadla cestujících mají být k dispozici úložné prostory o objemu 11,7 až 14,3 m3.

Společnost MAN Truck & Bus v případě pohonných jednotek v současnosti uvádí, že budou použity její optimalizované přeplňované vznětové šestiválce D26 Euro 6 o objemu 12,4 litru s vyšším výkonem než mají u dosavadní generace autobusů, které mají ve spojení s delším stálým převodem zajistit výrazně hospodárný provoz bez omezení v komfortu a dynamice autobusu.

Samozřejmostí pro nový Lion’s Coach bude armáda asistenčních systémů od topografického tempomatu MAN EfficientCruise s funkcí „plachtění“ EfficientRoll přes sledování jízdy v pruzích až po MAN Attention Guard. Podvozek pak vynikat svým komfortním naladění, za nímž mají stát i tlumiče nové generace.

MAN Truck & Bus plánuje výstavní premiéru nového provedení autobusů Lion’s Coach oslaví premiéru na veletrhu Busworld, pořádaném od 20. do 25. října letošního roku v belgickém Kortrijku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
20. 7. 2017 00:13
Re: To najzaujímavejšie ako zvyčajne autor nespomenul...
:yes: Pekný postreh. Aj keď pochybujem, že zrovna takýchto vyhotovení stretneme na cestách veľa. Najzaužívanejším zvykom prepravcov je kupovať najjednoduchšie vyhotovenia s čo najväčším počtom sedadiel... Česť výnimkám.

Inak dizajnovo mám pocit, akoby už nič nové na tých autobusoch nevedeli vymyslieť. Stále sú to také hranaté obludy s kolmým čelom. Jediné, v čom sa značky navzájom snažia jedna druhú trumfnúť, je veľkosť čelného skla...
Avatar - jozephko
19. 7. 2017 14:55
To najzaujímavejšie ako zvyčajne autor nespomenul...
Ako býva dobrým zvykom, spomínajú sa všelijaké "omáčky", ktoré by dali povedať o akomkoľvek inom výrobcovi autobusov, ale to najzaujímavejšie v článku ani uvedené nie je. Novinár si toho asi nevšimol.
Hneď na prvej fotke ma zaujali ďalšie - 3.dvere - nad prostrednou nápravou. Zatiaľ som to nevidel na žiadnom autobuse. Pravdou ale je, že nie som expertom na autobusy. :-)
Tak som si na youtube vyhľadal, čo to je. No a skúste porozmýšľať. Prikladám video. Na ňom to pekne vidieť. Spustenie je nastavené práve na túto sekvenciu.
[odkaz]
Avatar - Bubáq
19. 7. 2017 12:34
Kde se vyrábí?
Prosím o odpověď. Děkuji předem za odpověď.