MAN TGX D38 pro extrémně těžkou a nadrozměrnou dopravu
MAN koncem loňského roku představil svou vlajkovou loď TGX D38 v lehce modernizované podobě pro modelový rok 2016 a nyní prezentuje čtyřnápravový model TGX 41.640 8x4/4, který je určen pro extrémně těžkou a nadrozměrnou dopravu.
Model TGX 41.640 8x4/4 je vybaven převodovkou TipMatic TX a nejvýkonnější verzí přeplňovaného vznětového šestiválce D38 o objemu 15,2 l, což znamená, že disponuje výkonem 471 kW (640 k) a točivým momentem 3000 N.m.
Tento tahač právě díky svému masivnímu točivému momentu celkem hladce zvládne silniční soupravu o celkové hmotnosti 250 tun a i díky své automatizované převodovce je schopen mimořádně přesného manévrování se soupravou ve stísněných prostorách, při stoupání a samozřejmě při přepravě super těžkých nákladů.
MAN nabízí zájemcům o TGX D38 pro využití v přepravě extrémně těžkých a nadrozměrných nákladů možnost volby mezi pravostranným i levostranným řízením a kabinami XL, XLX a XXL. První z těchto kabin má vnitřní šířku 2256 mm, délku 2145 mm a výšku od podlahy po strop 1660 mm, provedení XLX a XXL s ní spojuje šířka i délka a liší se výškou 1940 mm, resp. 2150 mm.
Pro operátory působící v přepravě nadrozměrného zboží je důležité, že nová vozidla Euro VI s motorem D38 mají stejné rozvory jako modely vybavené motory emisní specifikace Euro V s motory V8.
To znamená, že se nezměnily parametry zatáčení tahače ani celé soupravy a tím pádem je možné bez problémů pracovat s již pořízenými záznamy k jednotlivým nadrozměrným přepravám provedeným v minulosti.
Vedle tzv. prémiové třídy s motorem o maximálním výkonu 471 kW (640 k)určeného pro extrémně těžké a nadrozměrné náklady společnost MAN dodává též další modely tahačů určených pro tento segment dopravy. Například TGX D38 s maximálním výkonem 412 kW (560 k) a točivým momentem 2700 N.m, který je schopen pracovat se soupravou o celkové hmotnosti až 180 tun.