Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN TGX: Green Truck 2011

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Tahač společnosti MAN Truck & Bus AG je podle testů dvou odborných magazínů nejohleduplnější k životnímu prostředí ve své kategorii.

Ocenění Green Truck 2011 získal sedlový tahač MAN TGX 18.400 XLX v konkurenci čtrnácti vozidel. Ta byla testována dvěma německými časopisy – mnichovským týdeníkem VerkehrsRundschau a sesterským měsíčníkem Trucker.

Nejlepší v hodnocení ekonomiky provozu byl MAN TGX 18.400 XLX, který dosáhl 96 bodů ze 100 možných. V testech byl úspěšný i výkonnější model TGX 18.440 XLX. Ten byl v celkovém pořadí na celkově třetím místě.

Ocenění Green Truck 2011 převzal Reinhard Pöllmann, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus Deutschland od šéfredaktorky VerkehrsRundschau Birgit Bauerové a šéfredaktora magazínu Trucker Johannese Reichela.

MAN TGX 18.400 XLX je poháněn vznětovým řadovým šestiválcem o objemu 10,5 litru. V tomto provedení tato pohonná jednotka disponuje výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 1900 Nm. Provedení s označením 18.440 je rovněž vybaveno 10,5litrovým šestiválcem, ale má výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 2100 Nm. Obě provedení splňují emisní normu Euro 5/EEV.

Písmena XLX na konci označení obou modelů odhalují použití střední kabiny. Ta nabízí vnitřní šířku 2256 mm, výšku 1875 mm a délku 2145 mm. V této kabině jsou za sedadly řidiče a spolujezdce umístěna dvě lůžka nad sebou.

Nejnovějším výsledkem vývoje vozidel s nižší spotřebou paliva a emisemi CO2 je model MAN TGX EfficientLine. Ten měl premiéru na zářijovém IAA v Hannoveru a na trh byl uveden koncem loňského roku. V průběhu šesti měsíců od spuštění prodeje si zákazníci z celé Evropy objednali již více než 800 vozidel TGX EfficientLine.

Tento model může mít díky úpravám konstrukce a aerodynamiky spotřebu až o 3 litry nafty na 100 km nižší než srovnatelný standardní zástupce řady TGX. Při průměrném ročním proběhu 150 000 km v dálkové silniční dopravě se snížení spotřeby paliva o 3 l na 100 km projeví během čtyřletého cyklu používání vozidla úsporou až 18 000 litrů motorové nafty. Přitom zatížení životního prostředí provozem každého jednoho vozidla bude nižší o 47 t plynu CO2.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)