Maserati Alfieri: Produkční verze bude úplně stejná jako koncept
Koncept Maserati Alfieri určitě patřil k nejhezčím exponátům letošního ženevského autosalonu, byť se světu ukázal v dost nenápadném modrošedém laku. Od počátku bylo také jasné, že zdaleka nepůjde jen o studii, postavenou kvůli letošním oslavám sta let existence značky, Alfieri je předobrazem modelu GranSport, jenž by se měl už příští rok stát nosným sportovním modelem značky, zahrnující jak kupé, tak kabriolet, jenž v nabídce automobilky nahradí současné GranCabrio.
Oproti dosavadnímu GranCabriu, respektive GranTurismu bude GranSport menší, lehčí a lacinější a nástupce typu GranTurismo, jenž přijde až v roce 2018, se stane velkým luxusním kupé, zacíleným přímo na třídu S od Mercedesu.
Krásných konceptů už jsme ovšem viděli spousty a nezřídka neměly s nakonec s realitou mnoho společného. To by však neměl být případ Alfieri, šéf designu koncernu Fiat Lorenzo Ramaciotti prozradil portálu Piston Heads, že "pokud vedle sebe postavíte koncept a produkční model, bude nemožné vidět rozdíly", což znamená, že GranSport bude se studií prakticky identický a to je rozhodně dobrá zpráva.
Ramaciotti současně řekl, že sériový model bude skutečné sportovní auto s interiérem o velikosti Porsche 911 nebo Audi TT. To je trošku překvapivé, protože kabina TT a 911 se od sebe velikostně docela liší, nicméně Lorenzo chtěl patrně upozornit na skutečnost, že oproti modelů, GranTurismo a GranCabrio bude Alfieri/GranSport o poznání menší. Předpokládá se, že Alfieri dostane pohon zadních i všech čtyř kol, jenž zabezpečí výhradně přeplňované šestiválce s výkony 410 k (301 kW), 450 k (331 kW) a 520 k (382 kW).