Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Ghibli se představí příští rok, možná vznikne i odvozená Alfa Romeo

Diskuze (33)
Plány na sedan Maserati menší než nové Quattroporte nabírají konkrétnější obrysy.

Mateřský koncern Fiat má se značkou Maserati velké plány, chce radikálně zvýšit prodeje prestižní značky: z loňských šesti chce vyrůst na 50 tisíc. Růst se pochopitelně nebude zakládat na sportovních modelech, ale na sedanech a SUV.

Kromě šesté generace vlajkové lodi Quattroporte, která se odhalila minulý týden a výstavní premiéru má v lednu na autosalonu v Detroitu, se chystá i menší sedan. Quattroporte řádně povyroste, zřejmě až na 5,3 metru, a tak nový model – přímý konkurent například pro BMW řady 5 – bude mít dostatečný životní prostor.

Novinka, která dostane název Ghibli, dosáhne k hranici pěti metrů a zřejmě dostane techniku odvozenou od Lancie Thema, resp. Chrysleru 300. Šéf Fiatu Marchionne připustil, že by na těchto základech mohl vzniknout i sedan Alfa Romeo s pohonem zadních kol.

Výroba bude probíhat společně s Quattroporte v Officine Maserati Grugliasco, tedy bývalé továrně Bertone nedaleko Turína. Ta již zahájila testovací provoz s prvními kusy Quattroporte.

Premiéra nového sedanu se zřejmě odehraje už na jaře, zahraniční média tipují dubnový autosalon v Šanghaji. V roce 2014 pak přijde SUV Maserati Levante, které zatím bylo prezentováno v podobě konceptu Kubang.

Diskuze (33)
Avatar - white label
20. 11. 2012 00:44
Re: Maserati vs Alfa
Jo, po této stránce je to "hybrid"... 8-s
Avatar - Ronault.
19. 11. 2012 20:52
Re: Maserati vs Alfa
Aha... no jo, to byl ale fígl od VW, blatníky 3G, kapota a maska 4G... si říkám, že ten kabriolet 4G je fakt divný a nepěkný >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2012 20:39
Re: nová Alfa? Super!
:-)
Avatar - white label
19. 11. 2012 12:42
Re: nová Alfa? Super!
Potkávat by se zase mohly hlavně Alfy na cestách, ideálně i navzájem, nikoli pouze v servisu a při trpělivém čekání (na autosalonu) na svého případného majitele. ;-)
Avatar - white label
19. 11. 2012 12:08
Re: Maserati vs Alfa
Právě proto jsem napsal "!prakticky! pouze generace tři."
Už když se podíváš na auto ve svém třetím odkazu (1998-2002) pozorněji tak snadno zjistíš, že má z Golfu IV pouze přední kapotu, světla, masku, oba nárazníky (plus klika třetích "dveří) a zpětná zrcátka, tedy to co se dá bez celkového většího zásahu do vozu poměrně snadno obměnit.
Naopak zadní světla, přední a zadní blatník (s drobným přizpůsobením k obměněným dílům), nebo dveře zůstaly z třetí generace a pro ni typickými prolisem přes celou délku vozu v linii těsně nad klikou, což je něco, co u IV. g. vůbec nenajdeš.
Že se skutečně stále jedná (i technicky) o základ z třetí g. Golfu jasně prozrazují i obvodem malá kola ze třetí generace, jednou z nejzásadnější změn čtvrté generace totiž byla právě velká kola (obvodem/průměrem pneu). A v neposlední řadě je tu i interiér prakticky shodný se třetí g., až na detaily, jakým je např. volant ze čtvrté g.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

P.S. I tady se logicky píše o současné g. GC, jako o třetí:
[odkaz]