Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati GranTurismo: Další generace přijde za tři roky, ale jen jako kupé

Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo
16 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Velké kupé od Neptunova trojzubce se dočká svého nástupce v závěru roku 2017. Ale milovníky jízdy s větrem ve vlasech modenská automobilka bohužel zklame.

Maserati sice globálně expanduje, navíc podle původních plánů včetně chystaného SUV, nebo crossoveru, chcete-li. Ty ale bohužel neobsahují kabriolet. Příští generace sportovních kupé se klasiky s plátěnou střechou bohužel nedočká. Divoká spekulace? Ne tak docela. Informace pochází z oficiálních míst. Peter Denton, šéf italské firmy zodpovědný za aktivity v severní Evropě, se svěřil britskému Auto Expressu: „GranTurismo bude nahrazeno na konci roku 2017, ale pouze coby kupé.“ Už víme, že pod jeho kapotou najdeme vidlicový osmiválec 3,8 l se dvěma turby a výkonem asi 410 kW, síla motoru se má přenášet pouze na zadní nápravu.

Uzavřená verze bude podle Dentona kompaktnější než současná řada, která měří na délku skoro 4,9 m a na linkách stráví přes dekádu, což dnes není zrovna obvyklé ani u menších výrobců. Důvodů k odchodu té otevřené do důchodu je však podstatně více. Strategie koncernu FCA velí protežovat přece jen masovější modely na úkor těch exkluzivnějších. S kabriolety končí Chrysler, Dodge žádný nemá... Situace se sice v jejich případě netýká Evropy, ale i tak je současná orientace znát a cosi to o ní svědčí. A Ford i Chevrolet se přitom bez takových aut aktuálně neobejdou.

Jediným koncernovým vozem v nabídce, do kterého se vejdou při troše dobré vůle více než dva cestující a dá se u nej složit střecha, je překvapivě Ferrari California. Luxusní segment sporťáků dále zahrnuje otevřené Aston Martiny, Bentleye a nezapomínejme ani na Jaguar, když už jsme si odskočili z Itálie přes USA do Británie. Že by se velcí mužové Fiatu obávali, aby přeplňovaná California nekradla novému Gran Cabriu klientelu? Přece jen jde o exkluzivitu s pevnou skládací střechou...

Pokud tedy někdo touží po otevřeném Maserati a má nejen na jeho pořízení, ale i patřičně nákladný servis, tomu zbývá ještě nějakých 36 měsíců času koupit nové. Pokud se jej automobilka nerozhodne vyrábět déle. A případný doprodej skladovek nepočítáme. Movité fanoušky ale jistě potěší potvrzený příchod spideru na základě chystaného Alfieri. Rovněž zadokolky včetně menšího přeplňovaného V6 objemu 3,0 l naladěného na 301, 327 a 383 kW. I ona bude mít klasickou látkovou střechu, žádné kupé-kabrio se v Modeně nechystá, to by bylo asi příliš. Ovšem místo jen pro řidiče a půvabnou spolujezdkyni. Nezapomínejme, že existují lidé, pro které má letos stoleté Maserati větší image než mnohem mladší vzpínající se koník. Co na tom, že se z konkurentů stali léty partneři a druhý dokonce dostal na starosti prvního?

„Náš problém je ten, že maserati sice lidé chtějí, ale nevidí v něm vůz na každodenní používání. Ale pokud bude na parkovišti 400 aut, potřebujeme pouze jedno z nich, abychom naplnili naše obchodní cíle,“ vysvětluje Denton. Trojzubec přitom skutečně prodává stále více. Loni si tyto vozy koupilo 15.400 klientů po celém světě, letošní odhady hovoří o 38 tisících. Příští rok by jich mělo být už 50 tisíc a během tří let odbyt vzroste o další polovinu, na 75 tisíc exemplářů. Poněkud odvážné vize Sergia Marchionneho tak dostávají reálný obraz. Bohužel zatím na úkor Alfy Romeo a zejména Lancie.

Začít diskuzi