Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Quattroporte: Čtyřdveřový trojzubec přiostřil hrany

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Maserati modernizuje sedan Quattroporte pro druhou polovinu jeho kariéry. Kontroverzní přední světla ale zůstávají.

Sportovně luxusní sedan italské značky prodělal drobnější vzhledové změny. Přední i zadní nárazník se trochu se tvarově přiostřily, návaznost jejich prolisů na ty boční ale zůstala. Bohužel designéři opomněli přepracovat „asijské“ hlavní reflektory, které se k italskému autu prostě nehodí. Lehce špičatější v rozích je i maska s nyní chromovanými svislými žebry a vnější zpětná zrcátka se protáhla.

Mezi chladičem motoru a větracími otvory v přídi najdeme nyní elektricky ovládané klapky, které zlepšují přísun vzduchu i aerodynamiku. Restyling neminul ani interiér, středová dotyková obrazovka má průměr 8,4 palce, zmizela kolečka po stranách, všechna tlačítka včetně klimatizace jsou nyní pod ní. Infotainment je kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Ovládání hlasitosti se přesunulo na středovou konzolu, kde najdeme i schránku na telefon.

Základem motorové palety je zážehový vidlicový šestiválec 3,0 l s 258 kW a 500 N.m, jeho výkon se tedy podařilo navýšit o 15 kW. Bude se ale nabízet pouze na vybraných trzích. Silnější verze téhož motoru nabídne 302 kW a 550 N.m, model S má zadní pohon, Q4 čtyřkolku. Vidlicový osmiválec 3,8 l/390 kW původem od Ferrari se 710 N.m katapultuje stále docela elegantní limuzíny až k supersportovním 310 km/h a na stovku zrychlí za 4,7 s. Nesmí chybět ani turbodiesel V6 3,0 l s 202 kW a 600 N.m. Na maserati v naftě už si klientela zvykla, bez ní to prostě v Evropě (zatím) nejde. Standardem je nadále osmistupňový automat od ZF, převážně hliníkový podvozek nepřišel o elektronicky řízené tlumiče Skyhook.

Za příplatek si zákazníci mohou koupit balíček asistenčních systémů s varováním při opuštění jízdního pruhu a chytrým tempomatem se samočinným nouzovým brzděním při nebezpečí kolize. Nechybí ani kamery. K modelům s vidlicovými šestiválci lze dále doplatit za luxusní výbavy GranLusso a GranSport, nejdražší osmiválcová GTS je má na výběr bez příplatku. GranLusso zahrnuje dvacetipalcová kola Mercurio a čalounění Ermenegildo Zegna včetně hedvábí, dřevěné obklady palubní desky i volantu, bezklíčkový vstup, čtyřzónovou klimatizaci, vyhřívané zadní sedadlo a elektrické roletky.

GranSport s černými prvky na předním nárazníku jezdí na jedenadvacítkách Titano, pod kterými se ukazují rudé brzdové třmeny. Znaky a loga jsou modré, mřížku chladiče lze mít dokonce černou. Kabina kombinuje sportovnější sedačky s karbonovým či koženým volantem a obložením v klavírním laku. Pádla převodovky jsou hliníková, pedály nerezové. Exteriér lze v tomto případě dále přizdobit balíčkem z uhlíkových kompozitů. Senzor kvality vzduchu, který zabrání pronikání venkovních zplodin dovnitř, mají všechna modernizovaná Quattroporte standardně.

Dealeři Neptunova trojzubce působí v 72 zemích světa. Za tři a půl roku na trhu se prodalo přes 24 tisíc vozů poslední, v pořadí už šesté generace M156. Maserati se zmrtvýchvstání za pomoci Fiatu, respektive Ferrari podařilo. Předchozí modely si o takovém odbytu mohly nechat zdát maximálně v nejrůžovějších snech.... Novinku budou moci zájemci začít objednávat ještě tento měsíc.

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Avatar - Barrichello
16. 6. 2016 09:02
Re: Maserati v naftě
Navíc VM Motori má u dieslů skvělou pověst se slavný m motorem 2,5 TD. To byl etalon mezi diesly, horší plečka neexistuje >:D
Avatar - Pekelná Micinka
14. 6. 2016 17:38
Re: Maserati v naftě
Neslyšel jsem toho moc, ale nepamatuji si, že bych slyšel tak hezky znějící diesel, jako benzín.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 6. 2016 17:32
Re: Maserati v naftě
Jak kdo, někdo jede ve stylu "lehce nabyl, lehce pozbyl". Rozumnej člověk, tedy ten, co už v životě něco zažil, nemusí být ani vzdělaný ani moc chytrý, stačí když se umí poučit, své peníze zbytečně nerozhazuje a větší investice si promyslí. Pro někoho to může být třeba už pár desítek tisíc, pro někoho řády milionů, myslím osobní investice, nikoliv business. Pokud někdo kupuje srdcem, tak do Mase naftu neveme a ty náklady na palivo navíc si vyřeší jinde, pokud to někdo má jen na "firemní" ježdění, což nechápu - snad pronájem na svatby? tak možná vezme ten diesel. Znáte někdo firmu/státní instituci, kde mají Maserati jako fleet? Nepočítám státní složky v Dubaji. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
14. 6. 2016 17:19
Re: Headlights
Blbost. Když něco kritizuju, měl bych umět vysvětlit proč. Tím to končí. Mně, a nejsem asi sám, světla na QP přijdou neadekvátní (malá), podle mě je ten problém možná i v tom že jsou jakoby obtočená kolem blatníku a hodně dole, když si k autu stoupneš. Protažení dozadu ve stylu Ferrari FF/F12b, případně čumák jako u GT by tomu z mého pohledu prospěl.
14. 6. 2016 16:19
Re: Maserati v naftě
No vono je to totiž tak, že v podobě benzínu dostaneš motor s rodokmenem Ferrari a u dieselu jenom VM Motori... což je pro mně docela silný argument.