Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati zazářilo na letošním Concorso d’Eleganza Villa d’Este

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Letošní přehlídka a soutěž automobilové elegance Concorso d‘Eleganza Villa d’Este zná své vítěze a nejvyšší titul Best of Show získalo Maserati 450 S z roku 1956.

V roce oslav stého výročí automobilky s trojzubcem ve znaku nemohla účast na setkání unikátních automobilů na břehu italského jezera Como pro Maserati skončit lépe. Historické i současné vozy italské značky sklidily zasloužený obdiv a ocenění od veřejnosti i odborníků v porotě v jednotlivých soutěžních kategorií.

Překvapivým vítězem v hlasování poroty v kategorii Best of Show se stalo tmavě modré Maserati 450 S z roku 1956, které na přehlídku přivezl švýcarský podnikatel a sběratel Albert Spiess. V letech 1956 až 1957 bylo v Modeně postaveno jen deset těchto dvoumístných závodních vozů s 4,5-litrovým motorem o výkonu 294 kW (400 k).

Vítěz letošního nejvyššího ocenění na Concorso d‘Eleganza Villa d’Este má číslo podvozku 4502 a v roce 1956 zamířil do Spojených států, kde jej koupil Tony Parravano, který se s ním účastnil nejrůznějších závodních podniků. V průběhu následujících desetiletí toto Maserati několikrát změnilo majitele, až se nakonec dostalo do sbírky svého současného švýcarského vlastníka.

Vedle nejvyššího ocenění Best of Show zvítězilo Maserati 450 S letos i v kategorii vyhrazené pro závodní vozy padesátých a šedesátých let.

Ve zvláštní kategorii vyhrazené pouze pro vozy značky Maserati s ohledem na sté výročí založení automobilky porotu nejvíce zaujal model V4 Sport z roku 1929 ze sbírky Lawrence Auriana. Tento sportovní vůz totiž vznikl jen ve dvou exemplářích, z nichž se do dnešních dnů dochoval jediný. Elegantní dvoumístný roadster ve dvou odstínech zelené vedle svých ladných linií karoserie Zagato umí zaujmout i technikou v podobě čtyřlitrového vidlicového šestnáctiválce s výkonem 224 kW (305 k).

Pozornost návštěvníků poutalo i závodní Maserati 6C-34 z roku 1934 v tradičním červeném laku karoserie s 3,7-litrovým šestiválcem o výkonu 199 kW (270 k), které jsme měli možnost obdivovat v rámci výstavy vozů Maserati koncem dubna i v Národním technickém muzeu v Praze.

Vedle historických modelů zaujalo Maserati odborníky i veřejnost rovněž vizí své vlastní blízké budoucnosti v podobě konceptu Alfieri. Za linie své karoserie navržené v Maserati Centro Style získal tento funkční prototyp ocenění v kategorii koncepčních vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)