Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mattias Ekström, hvězda DTM a rallyekrosu, si převzal tahač MAN TGX D38

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Švédský automobilový závodník Mattias Ekström, který je úřadujícím mistrem světa v rallyekrosu, si pro svůj tým EKS převzal nový tahač MAN TGX D38.

Mattias Ekström v Mistrovství světa v rallyekrosu v letošním roce sedlá špičkový závodní speciál Audi S1 EKS RX Quattro a zároveň startuje za ingolstadtskou automobilku i v seriálu okruhových závodů DTM, ale i přesto si našel ve svém plném kalendáři čas, aby se v první polovině letošního srpna v Mnichově osobně zúčastnil oficiálního předání tahače MAN TGX D38 připraveného pro potřeby jeho rallyekrosového týmu.

MAN TGX D38 se jako vlajková loď své značky představil v roce 2014 s nově vyvinutým přeplňovaným vznětovým řadovým šestiválcem D38 o objemu 15,2 l, disponujícím výkony od 382 kW (520 k) do 471 kW (640 k) a od modelového roku 2016 je na trhu v mírně přepracovaném provedení.

Pro tým EKS byl společností MAN Truck & Bus připraven tahač TGX D38 s motorem o objemu 15,2 litru, disponujícím nejvyšším výkonem 427 kW (580 k) a točivým momentem 2900 N.m ve spojení s dvanáctistupňovou převodovkou MAN TipMatic.

Samozřejmostí ve výbavě tohoto vozidla je tempomat EfficientCruise, využívající data z GPS, který díky 3D mapám odhaluje stoupání a klesání na aktuální trase a tomu pak přizpůsobuje rychlost vozidla. Díky tomu zároveň významně přispívá k úsporám paliva.

Tahač v barvách týmu EKS se může dále pochlubit prostornou kabinou v provedení XXL, jejíž interiér je čalouněn kůží a Alcantarou. Komfort jezdce i spolujezdce mohou vedle vzduchového odpružení zvyšovat i vyhřívaná sedadla. Posádka vozidla má k dispozici moderní multimediální systém, jehož součástí je vedle navigace i systém hands-free pro dvojici mobilních telefonů.

MAN TGX D38 ve službách týmu EKS poslouží k přepravě samotných závodních speciálů značky Audi i jeho mobilní dílny a potřebného vybavení.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)