Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 se chystá na další facelift. Dostane nový 2,5litr. S turbem!

David Bureš
Diskuze (13)
Modernizovaný model střední třídy se dočká nových zážehových motorů. Atmosférický čtyřválec se dočká systému vypínání válců, nabídku rozšíří i turbobenzin.

Aktuální třetí generace Mazdy 6 je na trhu od roku 2012, nástupce se však zatím nedočká. Místo příchodu nové generace (jako u podobně staré CX-5) bude letos představen další facelift stávajícího modelu, v pořadí již třetí. Modernizace se zaměří hlavně na techniku pod kapotou.

Součástí nabídky zůstane atmosférický zážehový čtyřválec 2.5 Skyactiv-G, což mnozí fanoušci kvitují. Nově se ale dočká systému vypínání válců, díky němuž agregát pro snížení spotřeby paliva zvládne pracovat jen na dva válce.

Nabídku pak minimálně v Severní Americe rozšíří přeplňovaná varianta agregátu 2.5 Skyactiv-G. Turbodmychadlem dopovaný čtyřválec o objemu 2488 cm3 s přímým vstřikováním debutoval již v crossoveru CX-9, který se v Evropě (zatím) neprodává. V něm poskytuje výkon 184 kW a točivý moment 420 N.m. Parametry jednotky v šestce automobilka zatím nezveřejnila, pouze hovoří o krouťáku na dosah čtyřlitrovým vidlicovým osmiválcům.

Facelift samozřejmě poznáte také podle přepracovaného vzhledu. Spíše než o změnu exteriéru (zatím máme k dispozici jedinou oficiální fotografii) půjde o přepracování interiéru. Na výrazně změněné palubní desce se objevuje samostatně stojící displej multimediálního systému. Jiné je také ovládání klimatizace, nejlépe vybavené varianty se dočkají i dřevěného obložení. Zvenku zaujme jiný nárazník a více chromu na přídi.

Automobil se v duchu doby zaměří také na bezpečností systémy. Adaptivní tempomat vylepší funkce stop & go umožňující samočinné zastavení a následné rozjetí, novinkou bude i kamerový systém sledující kompletní okolí vozidla v rozsahu 360°.

Modernizovaná Mazda 6 se světu poprvé představí na letošním autosalonu v Los Angeles, který startuje již koncem tohoto měsíce. I kvůli tomu se informace o faceliftu týkají severoamerického trhu, a tak zatím nemůžeme potvrdit, zda se přeplňovaného 2,5litru dočkáme také na starém kontinentu.

David Bureš
Diskuze (13)
20. 11. 2017 14:47
Hausnumera
Turbobenzín je opravdu dobrá zpráva, přeci jen konkurenční automobilky honí u svých vlajkových lodí výkony mnohem výš a i když jsou Mazdy o něčem jiném, než o výkonu motoru, tak zbytečně ztrácejí další skupinu zákazníků. A pokud se pro vrcholnou motorizaci nově objeví i AWD varianta, bude to super. Údaj 184kW platí pro BA 93+, což v USA není samozřejmost, ale prémiový benzin.
Současný 2.5 Skyactiv-G má sice papírově 141kW/256Nm, ale na motorové brzdě to rozhodně nepotvrdil: [odkaz]
Avatar - _Karel_
20. 11. 2017 12:42
Re: Je jasné, že to pojede mnohem líp,
Tohle srovnání tu chybělo :yes: :yes: :yes: >:-[]
20. 11. 2017 08:37
Re: Je jasné, že to pojede mnohem líp,
Octavia 1.0 TSI se při 130km rychlosti může vejít pod 6 l/100 km. Tak vypadá úsporné auto.
Avatar - _Karel_
19. 11. 2017 17:05
Re: Je jasné, že to pojede mnohem líp,
;-)
Avatar - Beefcake
19. 11. 2017 13:59
Re: Je jasné, že to pojede mnohem líp,
Pepovi musis verit, je odbornik na Mazdu a Subaru :-) Impreza 1.6 atmosfericka nad 9 a tazka Mazda s 2.5L turbom za menej.