Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení

Stanislav Kolman
Diskuze (220)
Japonská značka představila na autosalonu v Los Angeles facelift vlajkové lodi Mazdy 6. Změny se hledají těžko, ty nejvýraznější se odehrály pod kapotou.

Šestka Mazdy prošla v rámci omlazovací procedury jen minimálními změnami exteriéru, naopak pod kapotou došlo k malé revoluci. Srdcem vlajkové lodi totiž nově může být 2,5litrový čtyřválec s výkonem 186 kW a 420 N.m točivého momentu. Dárcem jednotky Skyactiv-G 2.5 T je velké SUV CX-9 a jak správně hádáte, písmeno T značí přeplňování, nově prostřednictvím Dynamic Pressure Turbo.

Jednotka se bude párovat se šestistupňovým samočinným ústrojím, stejně jako dosavadní vrchol nabídky, tedy 2,5litrová atmosféra. Mazda však uvádí, že silnější agregát se negativně nepodepíše na spotřebě. Novinka totiž disponuje funkcí deaktivace dvou válců, jež je k dispozici v rychlostech od 30 do 80 km/h. Z prodlevy či cuknutí při připojování a odpojování válců prý nemusíme mít strach, vše probíhá zcela hladce.

Ruku v ruce s novým motorem přichází i zdokonalenější podvozek, jenž byl v důležitých oblastech vyztužen a naladěn pro větší neutralitu, čemuž napomáhá i přenastavené zavěšení a řízení. Když už jsme u toho řízení, s Mazdou 6 si jej můžete užívat i se šestistupňovou manuální převodovkou, avšak pozor, nepáruje se s novým motorem. Tomu je vyhrazen striktně automat.

Další důležité změny se odehrály v interiéru. Mazda 6 přijíždí s přepracovaným vnitřkem, dostala nový volant, palubní desku a prémiové materiály, včetně dřeva či kůže Nappa. Řidič funkce vozu obslouží prostřednictvím osmipalcové obrazovky infotainmentu. Přední sedadla umí nově odvětrávat a při sezení v nich vám důležitá data o jízdě promítne head-up displej.

Venku už je změn poskrovnu. Šestka dostala jinou masku, kterou doprovází LED světlomety ve standardu. A aby váš soused poznal, že před garáží stojí skutečně omlazená Mazda a ne její předchůdkyně, můžete ji obout do kol s novým designem o velikosti 17 a 19 palců.

Stanislav Kolman
Diskuze (220)
9. 1. 2018 09:05
Pekne
Neni o nic mensi napaditosti, kdyz nekdo dokaze vkusne cizelovat myslenku, tedy ne az tak rozvijet, ale uchovavat nadcasoveho ducha myslenky, pokud to predstavuje facelifty mazdy z poslednich let:) Aspon ja mam pocit, ze prijit s necim novym, je mozna nekdy lehci nez umet navazat na na opravdu dobry zaklad. A jak se rika, ze pokud dojde ohledne designu na revoluci, je na miste aspon po jednu nebo dve obnovy, zachovat shovivavost pokud by slo jen o evoluci, tak u mazdy mi tohle pojmenovani nesedi. Neni to v jejim pripade jen esteticka etapa, kdy jakoby, ac pri mainsteamovejsim vzhledovem pojeti, predstavovala svym uspechem symbol „dress code“ typu porsche. Neni to jedinecnost, definujici znacku, zakladni znak. Ale je to tak vkusnej vzhled, kterej je tak vkusne pusouvan nebo inovovan, ze pri nem muze mazda jeste nejaky ten patek zustat, aniz by budila opravneny dojem absence kreativnosti. Libi se mi. Vzdyt se jen staci podivat „na onu prvni generaci stale nastavajici jak vypada ted“ a nemuze byt pochyb, ze neni jen nahodou, ze se povedla, kdyz s jejim vzhledem umi nadale pracovat, kdy jestli spatruji opatrnost, tak z vedomi, ze se neco povedlo a byla by „to skoda, zahodit to“, kdy v tomhle pripade se tak nastesti nedeje, zdravim Superb:)
Avatar - Emel
2. 12. 2017 22:40
Re: Trefa
Spritmonitor hovoří o rozdílu ve spotřebě v desetinkách... nicméně když 1.8TSI, tak v manuálu, tam suchá 7DSG s momentem sníženým na ubohých 250Nm oproti běžným 320Nm nedává smysl.
2. 12. 2017 16:21
Re: Trefa
1.8T bude koncit a bude nahradena 2.0T. Spotreba je u toho 1.8T Passatu s DSG v porovnani s Mazdou vyssia cca o liter.
1. 12. 2017 16:02
Re: Automaticke zamykani
Uz netreba, aktivoval som si sam :-) [odkaz]
Avatar - Emel
1. 12. 2017 14:23
Re: Dělo
Hm... a tohle znáš?
[odkaz]

Tím chci říct... Mazda je v tomhle určitě dobrá, ale zase je nesmysl tvrdit, že by byla někde jinde než ostatní. Pokud je bývalý pretekár profík, tak by to střihnul v jakémkoli autě.

Udělal jsem s Mazdou na úzké cestě otočku o 720° v relativně vysoké rychlosti (cca. 120)... ale moc se tím nechlubím, naopak to považuju za jedno z řidičských selhání :*)