Mazda 6: První živé dojmy
Kombi a sedany střední třídy, to jsou dnes většinou pragmaticky navržená mohutná auta. O oslnivý design u nich totiž tolik nejde, důležitá je praktická stránka. Najdou se ale světlé výjimky, tou poslední byla Alfa Romeo 159.
Teď přichází Mazda s třetí generací své šestkové řady, která ukazuje, že strhující design stále není mrtvý. V době, kdy se auta roztahují do všech stran, a kapoty motorů kvůli ochraně chodců šplhají do nesmyslných výšin, postavili Japonci auto bez stylistických nedostatků.
Přední část se inspiruje u SUV CX-5, širší a nižší maska chladiče na šestce ale samozřejmě vypadá ještě o pořádný kus lépe. Chválíme sportovně tvarovanou kapotu i správný poměr velikosti kola a výšky předního blatníku.
Sportovně elegantní profil zakončuje u kombi atraktivně střižená záď. U sedanu střecha klesá velmi plynule a volně přechází do dlouhého zadního převisu. Důsledně zaoblené tvary zadních partií sedanu jsou zřejmě úlitbou americkým zákazníkům, výsledek ale vypadá dobře. Jen až moc neevropsky…
Mimochodem, sedan s délkou 4865 mm je o 65 mm delší než kombi. Důvodem je mimo jiné delší rozvor, sedan má mezi nápravami 2830 mm, kombi si vystačí s 2750 mm. Ano, většinou to bývá s prodloužením rozvoru naopak.
Uvnitř je tento rozdíl pochopitelně znát. Kombi ale část ztracených centimetrů dohání posunutím zadních sedadel blíž k zadní nápravě.
Interiér je odvozený od loňské novinky CX-5. To znamená moderní a střízlivý styl bez ergonomických přehmatů. Potěší výhled z vozu, kvalita zpracování i tvar všech částí, s kterými přijdou ruce řidiče do kontaktu. Samozřejmostí je u Mazdy manuální převodovka s mimořádně přesnou kulisou řazení.
Přední řada sedadel patří ve střední třídě k průměru co do prostoru, potěší ale příjemně sportovnějším posazem. Vzadu dokázala Mazda vykouzlit hodně místa, a to i u sedanu s výrazně klesající střechou. Na prostor pro hlavu si nebudou stěžovat ani dlouháni.
Zavazadlový prostor kombi se chlubí chytrou integrovanou roletkou (známe už z minulé generace) a objemem 522 litrů. My jsme naměřili na délku 107 cm, mezi podběhy 103 cm a pod roletkou 46 cm na výšku. Nakládací hrana je rozumných 60 cm nad zemí, Mazda ale opět chybuje s příliš malým úhlem otevření pátých dveří. Takže pozor na hlavu!
Celkem Mazda nabídne pět motorů nové řady SkyActiv, každý s pohonem předních kol a volbou mezi manuální a automatickou převodovkou.
Mazda 6 - technická data | |||
Zážehové motory | |||
Motor | 2,0G | 2,5G | |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 2488 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 107/6000 | 121/6000 | 141/5700 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 210/4000 | 210/4000 | 256/3250 |
Max. rychlost [km/h] | 208 (207) | 216 (209) | 223 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 (10,5) | 9,1 (10,1) | 7,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 (5,9) | 6,0 (6,0) | 6,3 |
Vznětové motory | |||
Motor | 2,2D | 2,2D eco | |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 2191 | 2191 | 2191 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 110/4500 | 129/4500 | 110/4500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 380/2000 | 420/2000 | 380/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 211 (204) | 223 (216) | 211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,0 (9,8) | 7,8 (8,4) | 9,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,1 (4,8) | 4,5 (4,8) | 3,9 |