Mazda BT-50 2.5 MZR-CD Double Cab 4x4 TE – za prací i za zábavou

Mazda BT-50 2.5 MZR-CD Double Cab 4x4 TE – za prací i za zábavou

 
 

Současný zástupce automobilky Mazda mezi terénními pick-upy vyhlíží spíše jako automobil pro volný čas pojetím bližší kategorii SUV než jako plnohodnotný pracovní stroj. Stejně jako jeho předchůdce model B-Fighter se práce nebojí.

Současná Mazda BT-50 měla svou světovou premiéru v Bangkoku v březnu roku 2006, ale na náš trh dorazila až v letošním roce. Momentálně je u nás k dispozici s čtyřválcovým turbodieselem o objemu 2,5 litru, který disponuje výkonem 105 kW (143 k) a točivým momentem 330 Nm. Zákazníci si mohou vybírat mezi možností pohonu pouze zadní nápravy nebo přiřaditelným pohonem všech čtyř kol. V nabídce jsou tři verze kabin – Regular Cab (dvě sedadla, dlouhá korba), Rap Cab (čtyři sedadla, dva páry dveří otevírané proti sobě) a Double Cab (dvě sedadla vpředu, třímístná lavice vzadu, dva páry dveří otevírané po směru jízdy). Výbava pick-upu je odstupňována do tří verzí označených – CE, TE a GT. V redakčním testu jsme měli možnost vyzkoušet Mazdu BT-50 s přiřaditelným pohonem kol přední nápravy v provedení Double Cab a prostředním stupněm výbavy TE.

obrázek [555 x 348]
 

Přestože, model BT-50 nemá již tak strohý design karoserie jako jeho předchůdce B-Fighter, stále tento pick-up dává jasně najevo, že se nejedná o žádnou navoněnou slečinku, která zvedne sukně před každou větší kaluží. Vzhled přídě snese srovnání i s vozy kategorie SUV, které na rozdíl od Mazdy uvidí skutečný terén maximálně na obrázku. Na drsném výrazu off-roadu mají jistou zásluhu plastové nástavce blatníků, které opticky rozšiřují jinak poměrně štíhlou karoserii. Třímetrový rozvor sice přiměřeně omezuje průchodnost terénem, ale vysoko uložená karoserie Mazdě sluší a ta se může pochlubit nájezdovými úhly vpředu 34° a vzadu 33°, zatímco přechodový úhel je 22° a boční náklon vozu může být až 48°. V testovaném provedení s pohonem 4x4 zvládne Mazda brodění až do hloubky 750 mm.

obrázek [555 x 298]
 

Japonský pick-up myslí sice především na práci, ale snaží se jí své posádce maximálně zpříjemnit svým interiérem, za který by se nemusel stydět ani osobní automobil. Vzhled palubní desky je elegantně jednoduchý a všechny ovladače jsou logicky rozmístěny tam, kde je očekáváte. Život zjednodušujícími prvky standardní výbavy jsou bezpochyby elektricky ovládaná okna v předních i zadních dveřích nebo manuální klimatizace. Přední sedadla Mazdy jsou velmi pohodlným místem k pobytu a dokáží podržet i při prudších průjezdech zatáčkou nebo při zdolávání těžšího terénu. Zadní sedadlo dokáže nabídnout dostatek prostoru a třídním měřítkům odpovídající pohodlí trojici dospělých cestujících. Komfort v interiéru zvyšuje i měkké čalounění výplní dveří.

obrázek [555 x 300]
 

K pohonu Mazdy BT-50 slouží přeplňovaný vznětový čtyřválcový motor o objemu 2,5 litru se systémem vstřikování paliva Common Rail. Síla motoru je přenášena na kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Testovaný model měl stálý pohon zadních kol a přiřaditelný pohon předních kol. Rozdělovací převodovka umožňuje zařadit redukovanou rychlost při zapojeném pohonu 4x4. Přední a zadní nápravové diferenciály s hypoidním soukolím jsou poháněny pomocí kloubových spojovacích hřídelí. Na přístrojové desce je k dispozici tlačítko se zkratkou RFW, které slouží k ovládání zubové spojky připojení pohonu přední nápravy.

Při pohledu do tabulky s technickými údaji se může zdát, že Mazda BT-50 vzhledem k pohotovostní hmotnosti 1855 kg nebude příliš svižným přemisťovadlem, ale opak je pravdou a v mezích limitů povolených na českých silnicích je velký pick-up čilým vozidlem. Například při naskočení zelené na semaforu se rozhodně nemusíte bát, že se stanete brzdou silničního provozu a naopak budete spíše sledovat automobily za sebou vzdalující se ve zpětném zrcátku. Mazda samozřejmě není žádný sporťák a tak jízda s ní je nejpříjemnější v rychlostech okolo 90 km/h. Bez problému si poradí i s méně kvalitním povrchem, aniž by obtěžovala cestující nadskakováním, které mohou u zadní tuhé nápravy s poloeliptickými listovými pružinami způsobit jen ve vysoké rychlosti přejeté retardéry. Pokud se s Mazdou vydáte na dálnici, není pro ni žádný problém udržet stálou rychlost okolo 130 km/h a bez větších problémů je schopná pokračovat až k udávané maximální rychlosti 158 km/h. Pick-up ovládá kromě jízdy po asfaltu i pohyb mimo zpevněné silnice a i zde vyniká. Přestože obutí testovaného vozu bylo univerzální, nebylo pro něj větší problém projet rozbahněným údolím nebo zvládnout strmé stoupání po travnatém svahu. Za podávané výkony si přitom turbodiesel řekne v průměru okolo 9 litrů nafty na 100 km a této spotřeby jsme dosáhli při jízdách provozovaných převážně v okolí metropole a v centru Prahy.

obrázek [555 x 378]
 

Na závěr jsme si ještě nechali zmínku o tom co dělá pick-up tím čím je a povíme vám něco o korbě vozu. Mazda BT-50 s kabinou Double Cab disponuje ložnou plochou o délce 1530 mm, jejíž šířka je 1456 mm a pouze v místě podběhu kol zadní nápravy se zužuje na 1090 mm.

V konečném shrnutí můžeme Mazdu BT-50 označit za velmi schopného zástupce své kategorie, který nabízí elegantní vzhled karoserie, která ale nepůsobí nijak změkčilým dojmem. Interiér poskytuje komfort srovnatelný s osobním vozem a jízdní vlastnosti vozu jsou na vynikajicí úrovní jak na zpevněných komunikacích, tak i mimo ně.

První cena vozu495.798,-Kč (BT-50 Rap Cab 4x2 CE, 2.5 MZR-CD 105 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací495.798,-Kč (BT-50 Rap Cab 4x2 CE, 2.5 MZR-CD 105 kW)
Základní cena testovaného vozu697.479,-Kč (BT-50 Double Cab 4x4 TE, 2.5 MZR-CD 105 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků705.882,-Kč (BT-50 Double Cab 4x4 TE, 2.5 MZR-CD 105 kW)

(všechny ceny bez DPH)

Plusy

  • silný a dobře odtlumený motor
  • robustnost
  • design
  • užitečná hmotnost a tažná síla
  • odpružení na silnici i v terénu
  • svižnost

Minusy

  • omezená manévrovatelnost
  • slabší brzdy
Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda BT-50 2.5 MZR-CD Double Cab 4x4 TE

Cena v základní výbavě: 697 479 Kč Cena v testované výbavě: 705 882 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče, airbag spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, ABS, posilovač brzdné síly a regulátor brzdného tlaku podle zátěže, elektronický imobilizér, zadní mlhová světla, posilovač řízení, otáčkoměr, manuální klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu se systémem One Touch na straně řidiče, tónovaná skla, vyhřívání zadního skla, samosvorný diferenciál LSD, rozdělovací převodovka - 4x2, 4x4 HIGH, 4x4LOW, lité disky kol s pneumatikami 245/70 R16

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+8.403,-Kč bez DPH)

Česká Arriva změní podobu Česká Arriva změní podobu

Vznikne nová společnost Arriva City pro městskou dopravu.…

Pohledem Jaroslava Bukovského: Potěšení pro pacienty i investory Pohledem Jaroslava Bukovského: Potěšení pro pacienty i investory

Téměř o čtyřicet procent si během několika obchodních…

Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, zjistili kontroloři Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, zjistili kontroloři

Ministerstvo školství rozdělovalo v letech 2013 až 2015…

Finanční správa prošetřuje od podzimu skupinu RSJ Finanční správa prošetřuje od podzimu skupinu RSJ

Specializovaný úřad zkoumá oprávněnost předloňských…

 

Štítky Mazda Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Mazda BT-50 2.5 MZR-CD Double Cab 4x4 TE
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 158
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 7.8 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1855 / 1137
Rozměr pneu:245/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5075
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1760
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mazda BT-50 2.5 MZR-CD Double Cab 4x4 TE
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,57
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Mazda BT-50 Freestyle Cab: Premiéra v Melbourne Mazda BT-50 Freestyle Cab: Premiéra v Melbourne

Střední kabina s druhým párem dveří otevíraným proti…

Mazda BT-50: Zoom-zoom pick-up Mazda BT-50: Zoom-zoom pick-up

Z čistě pracovního nástroje se stává auto i pro radost.…

 



 
Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Dnes 08:00

Ferrari Challenge má za sebou více než dvě desítky sezón. Přitahuje pozornost díky závodům s identickými vozy, kde je hlavním rozdílem umění jezdců a souhra jejich týmů.




Blesk.cz

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce, zakousl ho pes. Co dělat?

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce,…

David (26) nastěhoval své morče ke kamarádce, protože odjížděl na delší dobu pryč. Jenže k jeho kleci se…

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl obklopen milovanými“

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl…

Ve věku 98 let zemřel bývalý řecký premiér Konstantinos Mitsotakis. Rodina v krátkém prohlášení uvedla, že…

 

iSport.cz

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to kluci zvládnou!

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to…

Ve žlutém opavském moři, které v posledním kole FN ligy hnalo Slezský FC Opava zpátky mezi elitu, byl i jejich…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník Rozloučení připomíná rodiče zachráněných dětí

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník…

Na pražském hlavním nádraží byl umístěn pomník, který připomíná rodiče Wintonových dětí. Působivý pomník se…

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní válečníci a kde vznikl trdelník?

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní…

Kdo byli Sikulové? Odkud přišli a co po nich zůstalo? Po stopách dávného etnika se vydáme jen kousek za hranice…