Mazda BT-50 2.5 MZR-CD Double Cab 4x4 TE – za prací i za zábavou

Mazda BT-50 2.5 MZR-CD Double Cab 4x4 TE – za prací i za zábavou

 
 

Současný zástupce automobilky Mazda mezi terénními pick-upy vyhlíží spíše jako automobil pro volný čas pojetím bližší kategorii SUV než jako plnohodnotný pracovní stroj. Stejně jako jeho předchůdce model B-Fighter se práce nebojí.

Současná Mazda BT-50 měla svou světovou premiéru v Bangkoku v březnu roku 2006, ale na náš trh dorazila až v letošním roce. Momentálně je u nás k dispozici s čtyřválcovým turbodieselem o objemu 2,5 litru, který disponuje výkonem 105 kW (143 k) a točivým momentem 330 Nm. Zákazníci si mohou vybírat mezi možností pohonu pouze zadní nápravy nebo přiřaditelným pohonem všech čtyř kol. V nabídce jsou tři verze kabin – Regular Cab (dvě sedadla, dlouhá korba), Rap Cab (čtyři sedadla, dva páry dveří otevírané proti sobě) a Double Cab (dvě sedadla vpředu, třímístná lavice vzadu, dva páry dveří otevírané po směru jízdy). Výbava pick-upu je odstupňována do tří verzí označených – CE, TE a GT. V redakčním testu jsme měli možnost vyzkoušet Mazdu BT-50 s přiřaditelným pohonem kol přední nápravy v provedení Double Cab a prostředním stupněm výbavy TE.

obrázek [555 x 348]
 

Přestože, model BT-50 nemá již tak strohý design karoserie jako jeho předchůdce B-Fighter, stále tento pick-up dává jasně najevo, že se nejedná o žádnou navoněnou slečinku, která zvedne sukně před každou větší kaluží. Vzhled přídě snese srovnání i s vozy kategorie SUV, které na rozdíl od Mazdy uvidí skutečný terén maximálně na obrázku. Na drsném výrazu off-roadu mají jistou zásluhu plastové nástavce blatníků, které opticky rozšiřují jinak poměrně štíhlou karoserii. Třímetrový rozvor sice přiměřeně omezuje průchodnost terénem, ale vysoko uložená karoserie Mazdě sluší a ta se může pochlubit nájezdovými úhly vpředu 34° a vzadu 33°, zatímco přechodový úhel je 22° a boční náklon vozu může být až 48°. V testovaném provedení s pohonem 4x4 zvládne Mazda brodění až do hloubky 750 mm.

obrázek [555 x 298]
 

Japonský pick-up myslí sice především na práci, ale snaží se jí své posádce maximálně zpříjemnit svým interiérem, za který by se nemusel stydět ani osobní automobil. Vzhled palubní desky je elegantně jednoduchý a všechny ovladače jsou logicky rozmístěny tam, kde je očekáváte. Život zjednodušujícími prvky standardní výbavy jsou bezpochyby elektricky ovládaná okna v předních i zadních dveřích nebo manuální klimatizace. Přední sedadla Mazdy jsou velmi pohodlným místem k pobytu a dokáží podržet i při prudších průjezdech zatáčkou nebo při zdolávání těžšího terénu. Zadní sedadlo dokáže nabídnout dostatek prostoru a třídním měřítkům odpovídající pohodlí trojici dospělých cestujících. Komfort v interiéru zvyšuje i měkké čalounění výplní dveří.

obrázek [555 x 300]
 

K pohonu Mazdy BT-50 slouží přeplňovaný vznětový čtyřválcový motor o objemu 2,5 litru se systémem vstřikování paliva Common Rail. Síla motoru je přenášena na kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Testovaný model měl stálý pohon zadních kol a přiřaditelný pohon předních kol. Rozdělovací převodovka umožňuje zařadit redukovanou rychlost při zapojeném pohonu 4x4. Přední a zadní nápravové diferenciály s hypoidním soukolím jsou poháněny pomocí kloubových spojovacích hřídelí. Na přístrojové desce je k dispozici tlačítko se zkratkou RFW, které slouží k ovládání zubové spojky připojení pohonu přední nápravy.

Při pohledu do tabulky s technickými údaji se může zdát, že Mazda BT-50 vzhledem k pohotovostní hmotnosti 1855 kg nebude příliš svižným přemisťovadlem, ale opak je pravdou a v mezích limitů povolených na českých silnicích je velký pick-up čilým vozidlem. Například při naskočení zelené na semaforu se rozhodně nemusíte bát, že se stanete brzdou silničního provozu a naopak budete spíše sledovat automobily za sebou vzdalující se ve zpětném zrcátku. Mazda samozřejmě není žádný sporťák a tak jízda s ní je nejpříjemnější v rychlostech okolo 90 km/h. Bez problému si poradí i s méně kvalitním povrchem, aniž by obtěžovala cestující nadskakováním, které mohou u zadní tuhé nápravy s poloeliptickými listovými pružinami způsobit jen ve vysoké rychlosti přejeté retardéry. Pokud se s Mazdou vydáte na dálnici, není pro ni žádný problém udržet stálou rychlost okolo 130 km/h a bez větších problémů je schopná pokračovat až k udávané maximální rychlosti 158 km/h. Pick-up ovládá kromě jízdy po asfaltu i pohyb mimo zpevněné silnice a i zde vyniká. Přestože obutí testovaného vozu bylo univerzální, nebylo pro něj větší problém projet rozbahněným údolím nebo zvládnout strmé stoupání po travnatém svahu. Za podávané výkony si přitom turbodiesel řekne v průměru okolo 9 litrů nafty na 100 km a této spotřeby jsme dosáhli při jízdách provozovaných převážně v okolí metropole a v centru Prahy.

obrázek [555 x 378]
 

Na závěr jsme si ještě nechali zmínku o tom co dělá pick-up tím čím je a povíme vám něco o korbě vozu. Mazda BT-50 s kabinou Double Cab disponuje ložnou plochou o délce 1530 mm, jejíž šířka je 1456 mm a pouze v místě podběhu kol zadní nápravy se zužuje na 1090 mm.

V konečném shrnutí můžeme Mazdu BT-50 označit za velmi schopného zástupce své kategorie, který nabízí elegantní vzhled karoserie, která ale nepůsobí nijak změkčilým dojmem. Interiér poskytuje komfort srovnatelný s osobním vozem a jízdní vlastnosti vozu jsou na vynikajicí úrovní jak na zpevněných komunikacích, tak i mimo ně.

První cena vozu495.798,-Kč (BT-50 Rap Cab 4x2 CE, 2.5 MZR-CD 105 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací495.798,-Kč (BT-50 Rap Cab 4x2 CE, 2.5 MZR-CD 105 kW)
Základní cena testovaného vozu697.479,-Kč (BT-50 Double Cab 4x4 TE, 2.5 MZR-CD 105 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků705.882,-Kč (BT-50 Double Cab 4x4 TE, 2.5 MZR-CD 105 kW)

(všechny ceny bez DPH)

Plusy

  • silný a dobře odtlumený motor
  • robustnost
  • design
  • užitečná hmotnost a tažná síla
  • odpružení na silnici i v terénu
  • svižnost

Minusy

  • omezená manévrovatelnost
  • slabší brzdy
Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda BT-50 2.5 MZR-CD Double Cab 4x4 TE

Cena v základní výbavě: 697 479 Kč Cena v testované výbavě: 705 882 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče, airbag spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, ABS, posilovač brzdné síly a regulátor brzdného tlaku podle zátěže, elektronický imobilizér, zadní mlhová světla, posilovač řízení, otáčkoměr, manuální klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu se systémem One Touch na straně řidiče, tónovaná skla, vyhřívání zadního skla, samosvorný diferenciál LSD, rozdělovací převodovka - 4x2, 4x4 HIGH, 4x4LOW, lité disky kol s pneumatikami 245/70 R16

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+8.403,-Kč bez DPH)

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Mazda Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Mazda BT-50 2.5 MZR-CD Double Cab 4x4 TE
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 158
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 7.8 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1855 / 1137
Rozměr pneu:245/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5075
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1760
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mazda BT-50 2.5 MZR-CD Double Cab 4x4 TE
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,57
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Mazda BT-50 Freestyle Cab: Premiéra v Melbourne Mazda BT-50 Freestyle Cab: Premiéra v Melbourne

Střední kabina s druhým párem dveří otevíraným proti…

Mazda BT-50: Zoom-zoom pick-up Mazda BT-50: Zoom-zoom pick-up

Z čistě pracovního nástroje se stává auto i pro radost.…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy. Stříhání drátů je třeba brát s nadsázkou

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy.…

Policejní pyrotechnici mají na starosti několik činností, které musejí ve své profesi řešit. Patří mezi ně…

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru: Sokol to schytal od Hámy!

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru:…

Jeho uvádění Tváře dráždí uši milovníkům spisovné češtiny a odpůrcům sprostých slov. Kritika mluvy Ondřeje…

 

iSport.cz

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy z krize ven?

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy…

Dlouhé roky se mezi fanoušky šuškalo, že jestli má někdo šanci zlomit čekání kanadských týmů na Stanley Cup, je…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…