Mazda chce zvýšit kompresní poměr benzinových motorů na extrémních 18:1

Mazda chce zvýšit kompresní poměr benzinových motorů na extrémních 18:1

Druhé generace motorů Skyactiv má být o 30 % úspornější. Japonští konstruktéři vidí cestu vpřed v dalším navyšování kompresního poměru.

Mazda již vyvíjí novou generaci motorů Skyactiv, které by měly do roku 2020 nahradit ty současné – uvedené před dvěma lety společně s crossoverem CX-5. Cílem je splnit přísné emisní limity, které začnou platit v příštím desetiletí.

Nové agregáty mají být o 30 % úspornější než ty stávající. Takového pokroku už automobilka dosáhla dvakrát: mezi lety 2001 až 2008 a 2008 až 2014. Průměrné emise CO2 se mají do roku 2020 snížit na 95 g/km, dnes má například Mazda 3 s benzinovými motory 119 g/km a s dieselovým 107 g/km. Plánované třicetiprocentní snížení tedy výrazně přispěje ke splnění tohoto předpisu.

Automobilka chce dále pracovat na zvýšení účinnosti spalovacích motorů. U těch zážehových vzroste kompresní poměr ze současných rekordních 14:1 do ještě většího extrému – 18:1! S vyšší kompresí může motor spalovat chudší směs paliva, to znamená lepší spotřebu při nízké zátěži.

Vše o technologiích Mazda Skyactiv – speciální příloha Auto.cz

S tím souvisí také adaptace vznětového principu u benzinových motorů, která se zatím v sériové výrobě neuplatnila. Při denotačním zapálení homogenní směsi (HCCI) vznikne stlačením tak vysoký tlak a teplota, že se benzin sám vznítí bez nutnosti zážehu zapalovací svíčkou. Díky tomu shoří veškeré palivo ve válci a při spalování vznikne méně oxidů dusíku. HCCI však bude možné využívat zřejmě jen v omezeném rozsahu otáček motoru.

Automobilka chce také snížit třecí ztráty o 20 % a eliminovat čerpací ztráty. Objem motorů se ale snižovat nebude, Mazda považuje stávající konfigurace (od 1,5 do 2,5 litru) za ideální.

Vylepšování spalovacích motorů je hlavním bodem programu Skyactiv 2, zdokonalování prověřených technologií považuje automobilka za nejefektivnější cestu ke snížení spotřeby. V oblasti převodovek Mazda alespoň prozatím radikální změny nepotřebuje – nechystá se ani zvyšování počtu převodů, ani přechod na bezestupňové převodovky po vzoru japonských konkurentů.

Spolupracujeme s TipCars.com
USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska

Spojené státy uvalily sankce na čínskou armádní agenturu…

Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP

Turecký ministr financí Berat Albayrak předpokládá, že…

Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí

Nejméně 44 lidí zahynulo, když se na Viktoriině jezeře v…

Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval

Zapomenutá a nikdy nerealizovaná Škoda Š 717 T vyplnila…

 
Zdroj: Automotive News

Štítky Mazda Technika Skyactiv

 

Přidat názorDiskuse: Mazda chce zvýšit kompresní poměr…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 





 
Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Včera

Největší SUV Seatu jsme si prohlédli ve městě, které mu dalo jméno. Tarraco je historický název španělského města Tarragona, které za antického Říma bývalo důležitým přístavem.




Blesk.cz

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou hodinách ji zatkli za prostituci

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou…

Američtí policisté zavřeli Amber Gonzales (30) do cely předběžného zadržení za krádež mobilního telefonu.…

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama: Mrkejte, kdo ji utěšuje!

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama:…

Od začátku to vypadalo, že tihle dva spolu skončí nejenom před oltářem, ale i do konce života. Přesto se Eliška…

 

iSport.cz

Pavelec nevzal KHL ani Plzeň a končí kariéru: Nastal správný čas

Pavelec nevzal KHL ani Plzeň a končí kariéru: Nastal…

Čekal, jestli nepřijde nabídka ze zámoří. Ty z KHL nebo extraligy s díky odmítl. Dopředu měl jasně dané: NHL,…

RENTGEN: Jak se dalo předejít holomajzně mezi Baníkem a Spartou

RENTGEN: Jak se dalo předejít holomajzně mezi…

Duel na krev mezi Baníkem a Spartou zvládli lépe Letenští, kteří ve Vítkovicích vydolovali důležité tři body.…

 

Reflex.cz

Protidrogová koordinátorka: Chlast chci zdražit. Když ale Babiš sníží daně z alkoholu, nemám problém!

Protidrogová koordinátorka: Chlast chci zdražit.…

Už nepíšu dávno o drogách, nikoho včetně mne už dnes nezajímají. Ani toto není článek o drogách, o legální droze…

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…