Mazda chce zvýšit kompresní poměr benzinových motorů na extrémních 18:1

Mazda chce zvýšit kompresní poměr benzinových motorů na extrémních 18:1

Druhé generace motorů Skyactiv má být o 30 % úspornější. Japonští konstruktéři vidí cestu vpřed v dalším navyšování kompresního poměru.

Mazda již vyvíjí novou generaci motorů Skyactiv, které by měly do roku 2020 nahradit ty současné – uvedené před dvěma lety společně s crossoverem CX-5. Cílem je splnit přísné emisní limity, které začnou platit v příštím desetiletí.

Nové agregáty mají být o 30 % úspornější než ty stávající. Takového pokroku už automobilka dosáhla dvakrát: mezi lety 2001 až 2008 a 2008 až 2014. Průměrné emise CO2 se mají do roku 2020 snížit na 95 g/km, dnes má například Mazda 3 s benzinovými motory 119 g/km a s dieselovým 107 g/km. Plánované třicetiprocentní snížení tedy výrazně přispěje ke splnění tohoto předpisu.

Automobilka chce dále pracovat na zvýšení účinnosti spalovacích motorů. U těch zážehových vzroste kompresní poměr ze současných rekordních 14:1 do ještě většího extrému – 18:1! S vyšší kompresí může motor spalovat chudší směs paliva, to znamená lepší spotřebu při nízké zátěži.

Vše o technologiích Mazda Skyactiv – speciální příloha Auto.cz

S tím souvisí také adaptace vznětového principu u benzinových motorů, která se zatím v sériové výrobě neuplatnila. Při denotačním zapálení homogenní směsi (HCCI) vznikne stlačením tak vysoký tlak a teplota, že se benzin sám vznítí bez nutnosti zážehu zapalovací svíčkou. Díky tomu shoří veškeré palivo ve válci a při spalování vznikne méně oxidů dusíku. HCCI však bude možné využívat zřejmě jen v omezeném rozsahu otáček motoru.

Automobilka chce také snížit třecí ztráty o 20 % a eliminovat čerpací ztráty. Objem motorů se ale snižovat nebude, Mazda považuje stávající konfigurace (od 1,5 do 2,5 litru) za ideální.

Vylepšování spalovacích motorů je hlavním bodem programu Skyactiv 2, zdokonalování prověřených technologií považuje automobilka za nejefektivnější cestu ke snížení spotřeby. V oblasti převodovek Mazda alespoň prozatím radikální změny nepotřebuje – nechystá se ani zvyšování počtu převodů, ani přechod na bezestupňové převodovky po vzoru japonských konkurentů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Krize ve Venezuele pokračuje sporem o humanitární pomoc Krize ve Venezuele pokračuje sporem o humanitární pomoc

Na venezuelských hranicích s Kolumbií a s Brazílií se…

Bransonova loď VSS Unity vyvezla do kosmu první pasažérku Bransonova loď VSS Unity vyvezla do kosmu první pasažérku

Společnost Virgin Galactic podnikatele Richarda Bransona…

Polská vládnoucí strana chce zvýšit veřejné výdaje o desítky miliard Polská vládnoucí strana chce zvýšit veřejné výdaje o desítky miliard

Národně konzervativní vládnoucí strana Právo a…

Buffettova Berkshire Hathaway má vysokou ztrátu, pociťuje problémy kolem Kraft Heinz Buffettova Berkshire Hathaway má vysokou ztrátu, pociťuje problémy kolem Kraft Heinz

Americká investiční společnost Berkshire Hathaway má za…

 
Zdroj: Automotive News

Štítky Mazda Technika Skyactiv

 

Přidat názorDiskuse: Mazda chce zvýšit kompresní poměr…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z…

Toto je nový Peugeot 208! Fotky unikly ještě před oficiální premiérou Toto je nový Peugeot 208! Fotky unikly ještě před oficiální premiérou

Máme zde klasický scénář, kdy ještě před oficiálním…

 





 
Současné vznětové motory v praxi téměř neprodukují oxidy dusíku: Tvrdí to výsledky testu ADAC.

Test ADAC: Současné vznětové motory v praxi téměř neprodukují oxidy dusíku

Včera

Nejmodernější vznětové motory v provozu vylučují mnohem méně emisí oxidu dusíku.




Blesk.cz

Agent z reklamy na steroidech: Recenze Crackdown 3

Agent z reklamy na steroidech: Recenze Crackdown 3

Trvalo dlouhých pět let vývoje, než Crackdown 3 pro Xbox One konečně vyšel. Ale i když se na něm pracovalo takto…

Očima Františky: Smrt excentrika Karla Lagerfelda? Konec Jekylla a Hydea v těle génia

Očima Františky: Smrt excentrika Karla Lagerfelda?…

Odešel císař módy Lagerfeld. Tak svět nazýval ojediněle kreativního, renesančně nadaného a vzdělaného, v majetné…

 

iSport.cz

Bůh odpouští, soupeř ne. Spencerův vnuk padl vteřinu před koncem kola

Bůh odpouští, soupeř ne. Spencerův vnuk padl vteřinu…

Jestli se rozzlobíme, budeme zlí. Název jednoho z celé řady snímků, který proslavil italského herce Buda…

Matoušek po návratu motal obránce, končil zklamaný: Prohru beru na sebe

Matoušek po návratu motal obránce, končil zklamaný:…

Návrat ztraceného syna? Mohl být exkluzivní, nakonec byl jen sympatický. Jan Matoušek po půlroce opět nastoupil…

 

Reflex.cz

Fotograf jezdí po světě a fotí rudovlásky. Prohlédněte si kouzelné zrzky, jejichž snímky pomáhají

Fotograf jezdí po světě a fotí rudovlásky.…

Brian Dowling je reklamní fotograf, který pochází se Spojených států. Ze svého rodného Mississipii se však kvůli…

Přelomový sjezd KSČ: Československé komunisty ovládl Klement Gottwald a podřídil je Moskvě

Přelomový sjezd KSČ: Československé komunisty ovládl…

Od pondělí 18. do soboty 23. února 1929 se v pražských Holešovicích konal v Lidovýchovné budově Domovina V.…