Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda a její atraktivní sportovci pro Tokio

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Automobilka Mazda si pro lednový autosalon v Tokiu připravila řadu sportovně laděných konceptů na základech sériových modelů.

Na podzimním autosalonu v Tokiu ohromila Mazda celý svět nádhernou studií kupé RX-Vision, ale na tokijském autosalonu, jehož brány se otevřenou 15. ledna 2016 se bude tato automobilka nejspíš držet trochu víc při zemi.

Mazda podobně jako řada dalších domácích značek odhaluje v mírném předstihu koncepty, které má pro tuto akci připraveny. Tentokrát se nejedná o žádné designérské cvičení nebo vizi zcela nového modelu, ale sportovně a závodně laděné kreace na základech sériových modelů, pod nimiž je podepsána divize Mazdaspeed.

Hlavní pozornost bude směřována k novotou stále vonící poslední generaci roadsteru MX-5. Ten bude představen rovnou ve dvou variacích. První z nich pojmenovaný Racing Concept má blíže k standardnímu provedení a zaujme především kombinací černého laku karoserie s decentními aerodynamickým doplňky, litými koly a stavitelným podvozkem.

Druhá verze roadsteru pojmenovaná MX-5 NR-A Racing Spec s karoserií v bílém laku s černým, šedými a červenými prvky má být čistě závodní záležitosti, čemuž odpovídá masivní ochranná klec nad interiérem se skořepinovými sedadly a čtyřbodovými bezpečnostními pásy.

Pro závodní účely byla upravena i Mazda 2 15MB Racing Spec, která je na japonském trhu nabízena pod jménem Demio. Malý pětidveřový hatchback svým zevnějškem především díky rozměrným zástěrkám za všemi čtyřmi koly vyvolává dojem vozu připraveného pro soutěže. Tomu odpovídá i interiér s ochrannou klecí, dvojicí skořepinových sedadel se čtyřbodovými bezpečnostními pásy a další výbavou pro start v rallye.

Podobně jako černá MX-5 nesou doplňkové označení Racing Concept i kreace na základech modelů CX-3 a 6, které kromě jména spojuje i černý lak, aerodynamické doplňky na karoserii, litá kola, sportovní sedadla, čalounění Alcantarou a hliníkové sportovní pedály.

K technice vozů připravených pro autosalon v Tokiu se Mazda prozatím nevyjadřuje a je jasné, že případné úpravy pohonných jednotek a podvozků hodlá odhalit až v polovině ledna.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)