Po dlouhé řadě "obyčejných" osobáků se naskytla příležitost krátce projet novou Mazdu MX-5. Tento celosvětově velmi úspěšný model byl v minulém roce představen veřejnosti na Tokijském autosalónu ve zcela novém provedení. Doposud se tohoto spartánského otevřeného vozu vyrobilo přes 430.000 kusů, což pasuje MX-5 na nejprodávanější otevřený vůz světa. Největších prodejních úspěchů bylo doposud...

Po dlouhé řadě "obyčejných" osobáků se naskytla příležitost krátce projet novou Mazdu MX-5. Tento celosvětově velmi úspěšný model byl v minulém roce představen veřejnosti na Tokijském autosalónu ve zcela novém provedení. Doposud se tohoto spartánského otevřeného vozu vyrobilo přes 430.000 kusů, což pasuje MX-5 na nejprodávanější otevřený vůz světa. Největších prodejních úspěchů bylo doposud dosaženo především v Japonsku a USA.

Testovaný kus byl vybaven menším z dvojice motorů - 1,6/81 kW (silnější verze 1,8 má nejvyšší výkon 103 kW).

Interiér je zpracován ve sportovním duchu. První co zaujme jsou výdechy vzduchu (viz foto), dále je to krátká řadící páka (viz foto), která umožňuje "sportovní" řazení s minimální délkou chodu a malý a dostatečně silný volant. Samozřejmě jednou z nejzajímavějších částí MX-pětky je plátěná "sundavací" střecha. Tu lze odklopit bez větších problémů odjištěním dvou úchytů na rámu čelního skla. Oproti minulé generaci MX-5, je zde vyhřívané zadní okno ze skla (dříve plastové).

Díky nízké hmotnosti vozu (1015 kg), nemá ani slabší motorová varianta, s jízdními výkony příliš problémů. Sprint na "stovku" zvládne za cca 11 sekund (verze 1,9 - 8,7 s). Subjektivně se jízda s motorem 1,6 jeví jako by byl pod kapotou silnější motor.

Podvozek je, tak jak je u sportovního vozu třeba, dosti tuhý, takže dává tělu pocítit každou nerovnost. Protože je však MX-5 velmi lehká, dochází často, při přejezdu větších nerovností v zatáčkách k mírnému "ustřelení" vozu do strany. Nejde však o nic nebezpečného. Brzdová soustava (vpředu i vzadu kotoučové - 255/251 mm) s ABS nemá s lehkým vozem příliš práce.

Co je však zvláště pro japonský automobil velmi neobvyklé, je podélně uložený motor a pohon zadních(!) kol. Díky tomuto "poznání" se pohled na toto autíčko dost výrazně mění. Při využití maximálního výkonu motoru je takto možno akcelerovat s efektním prokluzem zadních kol, narozdíl od "trapného" prokluzu předních :-) Samozřejmě i výjezdy z prudších zatáček lze provést pomocí řízeného smyku zadních kol, á-la Porsche Carrera.

Zavazadlový prostor s objemem 144 litrů (dříve 124 litrů) je minimální, což je však v třídě kabrioletů vcelku obvyklý jev. Vzhledem k určení vozu to však není až takový problém.

Jízda s otevřenou střechou v letním "parném" dni je opravdovým osvěžením a dnes již chápu, proč se v jižních a teplejších, částech světa kabriolety tak dobře prodávají. Bohužel dva až tři teplé měsíce v roce u nás, tuto třídu vozů poněkud diskvalifikují.

Právě cena, dobré zpracování a design je to, co je rozhodující na celosvětovém úspěchu MX-5. Testované provedení totiž stojí přijatelných 669.000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 134 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 7 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 144 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1015 / -
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3975
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1225
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 10
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Mazda MX-5 na baterky a nejde o RC model Mazda MX-5 na baterky a nejde o RC model

Nejoblíbenější roadster světa se i díky své popularitě…

Video: Mazda MX-5 s vizáží rozšlápnuté žáby Video: Mazda MX-5 s vizáží rozšlápnuté žáby

TJ Hunt se na svém YouTube kanálu specializuje na…

 



 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Kompletně vybavené největší egyptské letovisko s více než 160 hotely a 20 km dlouhým písečným pobřežím táhnoucím…

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás víc, tvrdí studie

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás…

Deset minut chůze ze schodů a do schodů dodá člověku více energie než šálek kávy. Zjistili to výzkumníci z…

 

iSport.cz

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou letech za Plzeň

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou…

Návrat uzdraveného záložníka Václava Pilaře po vleklém zranění kolena byl asi jediným pozitivním momentem…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli Šural a Karavajev

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli…

Fotbalisté Plzně podlehli ve šlágru 26. kola ePojisteni.cz ligy na Spartě 0:2 a zkomplikovali si boj o titul.…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…