reklama


4.9. 2014 Michal Fokt

Mazda MX-5 2016: Šelmička z Nipponu oficiálně představena

 

Mazda světu odhalila podobu čtvrté generace Mazdy MX-5. S posměšky, že je to roadster pro ženy a gaye, je definitivně konec.

Dosud existovalo jen málo důvodů, proč nemít rád Mazdu MX-5. Z pohledu jízdních vlastností, hravosti a ovladatelnosti se dalo těmto japonským sporťákům jen těžko něco vytýkat, motor byl vždycky tak akorát, takže jediné, co připadalo v úvahu coby cíl uštěpačných poznámek, byl design, jenž nebyl úplně tak dravý, jak by asi u sportovního roadsteru měl být.

Kritiků MX-5 je mi teď trochu líto, protože pokud Mazda zachová vlastnosti "Miaty", s příchodem nové generace se už asi budou mouchy hledat fakt špatně. Dnes v brzkých ranních hodinách (našeho času) Japonci současně v Japonsku, USA i Evropě představili čtvrtou generaci MX-5 a možná vás nepřekvapí, že jde o stejné auto, jehož rendery jsme vám ukázali včera.

To znamená jedno - Mazda MX-5 se změnila v opravdu dravě vyhlížející sporťák, jenž toho s předešlými generacemi skutečně nemá mnoho společného. Nemít logo s okřídleným M, asi byste s ohledem na výrazné blatníky tipovali, že půjde o fešandu z Milána a příď s velkou tlamou a šípovitými světlomety s "kapkou Astonu" si určitě bude schopná na silnici zjednat respekt. Na předešlé generace odkazuje snad pouze ztvárnění zadních svítilen, jejichž optika vám bude povědomá, i když světlo samotné má úplně jiný tvar.

Interiér MX-5 se zatím ukrývá v polostínu, nicméně lze vidět (povědomý) malinký tříramenný volant, kulaté stříbrné ovladače na středovém panelu, výdechy ventilace i hlavice řadicí páky, úplnou novinkou je pak velkoplošný displej a příslušný ovladač na středovém tunelu. Sedadla svým profilováním slibují slušné boční vedení.

Možná vás překvapí, že se Mazda vrátila, co se kol týče, ke "čtyřdíře" (což ovšem může být specifikum pro japonský trh) a sympatické také je, že se nehnala za absurdními rozměry kol, standardním obutím budou 16" ráfky s pneumatikami 195/50. Do značné míry to souvisí s tím, že Mazda emikspětku mezigeneračně odlehčila o 100 kg, což by u verze s (pravděpodobným) dvoulitrem znamenalo, že se bude pohotovostní hmotnost bez řidiče pohybovat kolem 900 kg.

Ačkoli MX-5 vypadá robustně, nenechte se mýlit, je o poznání kratší a o chloupek širší a nižší, než ta současná. S délkou se vešla do čtyř metrů (3915 mm), šířka a výška činí 1730 a 1235 mm (dosud 4020 x 1720 x 1245 mm) a příslibem ještě lepší ovladatelnosti je kraťoučký rozvor 2315 mm (dnes 2330 mm).

Puristé asi budou úpět, protože Mazda také vyměnila elektrohydraulický posilovač za elektrický, tak musíme doufat, že ví, co dělá a nepůjde o (zbytečnou) daň pár kapkám benzinu na 100 km. To je ovšem vše, co Mazda o technice prozradila, tedy s výjimkou toho, že přední kola mají opět dvojité lichoběžníkové závěsy a vzadu je multilink. Kubatura oznámeného motoru Skyactiv-G, jenž bude zkombinován se šestistupňovým manuálem, zatím nebyla oznámena, tím méně pak výkon, ale jak už bylo řečeno posledně, spekuluje se o 105k patnáctistovce a 165k dvoulitru.

Mazda zatím kromě technických detailů tají i časový harmonogram uvedení na trh, ale dá se očekávat jaro, nejpozději pak léto 2015, což nás asi trápit nemusí, kabrioletová sezona nám beztak za chvíli skončí...

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mazda MX-5 2016: Šelmička z Nipponu…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Mazda MX-5 Speedster Evolution a MX-5 RF Kuro sází na muší váhu Mazda MX-5 Speedster Evolution a MX-5 RF Kuro sází na muší váhu

Mazda si podobně jako v loňském roce pro SEMA Show…

Mazda MX-5 RF: Jak funguje targastřecha? (video) Mazda MX-5 RF: Jak funguje targastřecha? (video)

Co musí střecha kupátka Mazda MX-5 udělat, aby se auto…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama