Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda začíná odhalovat novou generaci modelu 3. Uvidíme ji v listopadu

David Bureš
Diskuze (28)
Design nové generace kompaktu od Mazdy se inspiruje nedávným konceptem Kai. Nabídka motorů má pak čítat unikátní motor Skyactiv-X.

Aktuální generaci Mazdy 3 se prodává teprve pět let, přesto automobilka už usilovně pracuje na nástupci. Nová generace trojky je přitom již za dveřmi, Mazda zveřejnila první upoutávku, v níž avizuje, že novinku uvidíme již příští měsíc.

Zveřejněné video s titulkem „Nová éra Mazdy začíná“ doplňuje krátký popisek „Více přijde v listopadu, buďte připraveni.“ Na konci příštího měsíce se koná autosalon v Los Angeles, a tak se tam dá premiéra japonské novinky očekávat. Pokud tedy Mazda neodhalí vůz třeba na autoshow v čínském Kantonu, která se též koná v listopadu.

Buď jak buď, zatím tu máme krátkou upoutávku lákající na premiéru, v níž lze spatřit dva detaily nového kompaktu. V první řadě jde o zajímavě koncipovaný C-sloupek, zatímco v druhé řadě se jedná o část bočního profilu. Detaily každopádně potvrzují, že se nová trojka inspiruje konceptem Kai, který se poprvé ukázal na loňském tokijském autosalonu.

Interiér upoutávka neodhaluje, z dřívějších špionážních snímků ale víme o digitálním přístrojovém štítu. Mazda také slibuje využití hodnotnějších materiálů.

Z hlediska techniky se pak můžeme těšit na rozsáhlé změny. Základem čtvrté generace trojky bude zcela nová platforma Skyactiv Vehicle Architecture, která má zajistit větší vytříbenost nebo nízkou pozici za volantem.

Klíčovým prvkem přitom bude nově vyvíjený unikátní motor Skyactiv-X, který zkombinuje charakter zážehových i vznětových jednotek. Směs podle potřeby dokáže zapálit jak klasicky od svíčky, tak jejím značným stlačením (tzv. Spark Controlled Compression Ignition). Cílem je zkombinovat výkony benzinových motorů s úsporností těch naftových.

Agregát Skyactiv-X bude na dnešní dobu netradičně přeplňován kompresorem, přičemž podle zákulisních zpráv se bude jednat o dvoulitr naladěný na výkon 138 kW a točivý moment 230 N.m.

Počítá se ale s běžnými motory, v tomto případě se očekává nasazení mild hybridního pohonu. Mazda se navíc zatím nehodlá vzdát ani turbodieselů. Dokazuje to i vývoj nového čtyřválce 1.8 Skyactiv-D, motor s 85 kW a 270 N.m poprvé nasazený v SUV CX-3 a nahrazující dosavadní patnáctistovku se tak s největší pravděpodobností dostane i pod kapotu nové trojky.

Novou generací Mazdy 3 sice uvidíme již příští měsíc, na evropských trzích se ale do prodeje dostane až v průběhu roku 2019. Vedle hatchbacku se i nadále počítá také s karosářskou verzí sedan.

David Bureš
Diskuze (28)
18. 10. 2018 19:29
Re: Jsem zvědavý jak bude fungovat Skyactiv X,
Bude to žrať oveľa menej ako tie hnusné trojvalce, ktoré sa musia vo veľkom chladiť nespáleným palivom.
18. 10. 2018 15:00
Takto by mohla vypadat
Mám neoficiální informaci údajně od člověka, který novou M3 už viděl, že by se měla nejvíce podobat tomuto: [odkaz]

První vozy v ČR by měly být v květnu s klasickým G120 a v nějaké vyšší výbavě.
18. 10. 2018 11:16
toto bude pecka
nečakal som, že odvážny profil konceptu dodržia ale zdá sa že áno. Takže nemusia byť všetky jak podľa jednej krabice.
18. 10. 2018 11:10
Re: Hmlovky
prskáte na hmlovky, ale mňa oveľa viac vytáča, že v poslednej dobe všetci stoja po tme na brzdách a vypaľujú oči za nimi denne leto zima, nielen občas keď je horšia viditeľnosť. A nemusíte mi vypisovať, že máte automaty aj automat sa dá fixovať ručkou aspoň klasickou. Malo by sa to nejako riešiť technicky, lebo je to fakt vopruz. Dnešné svetlá svietia jak supernovy.
Hmlovky podľa mňa slúžia viac nato aby som bol videný, ako na to aby som videl.
Avatar - miromen
18. 10. 2018 10:21
M3
Na tenhle kompakt, ktery patři k těm zajimavějšim jsem docela zvědavy. Hlavně na interier, ktery se mi u součastne M3 zrovna nezamlouva a předevšim na ten novy motor. Snad to bude vic benzin než diesel.