Mazda: Nová tvář pro Mazdu 2 a nový turbodiesel 1,6 MZ-CD
Mazda 2 dostane novou masku chladiče a přední nárazník. Designové úpravy sjednotí vzhled malého hatchbacku z Hirošimy s novějšími modely Mazdy. Místo jednoduché trojúhelníkové masky chladiče s malým logem uprostřed proto Mazda 2 dostane ozdobnou lištu a větší orámované logo, které zasahuje až do nárazníku.
Křivky a rozdělení nového předního nárazníku téměř dokonale kopírují novou, letos na jaře představenou generaci Mazdy 5. Velký nasávací otvor uprostřed nárazníku už nebude mít pravidelný tvar lichoběžníku, ale dostane organičtější obrysy a černou nelakovanou lištu nesoucí registrační značku. Vznikne tak úsměv charakteristický pro všechny nové Mazdy. Tento tvar reflektuje také členitá spodní hrana nárazníku a rámečky mlhovek protažené šikmo vzhůru.
Technické změny zahrnují modernizaci motorů pro emisní normu Euro 5, modifikaci naladění podvozku a rozšíření nabídky o automatickou převodovku.
Nový turbodiesel 1,6 MZ-CD (85 kW, Euro 5) pro Mazdy 3 a 5
Kromě toho se v Paříži představí i nový motor pro novou generaci Mazdy 5. Vznětový agregát 1,6 MZ-CD doplní dosud představené zážehové 1,8 MZR (85 kW) a 2,0 MZR DISI (110 kW). V případě 1,6litrového turbodieselu se jedná o generační náhradu dřívějšího dvoulitru. Motor při výkonu 85 kW nabízí díky menšímu objemu a nové šestistupňové převodovce kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km, což představuje úsporu 15 %.
V Mazdě 3 stejný turbodiesel nahradí dosud nabízený 1,6 MZ-CD (Euro 4) o výkonu 80 kW. Při zvýšení výkonu o 5 kW má nová verze motoru 1,6 MZ-CD o 12 % vyšší maximum točivého momentu (270 Nm). Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje kombinované spotřeby 4,4 l/100 km, o 0,1 litru méně než dosavadní 80kW verze s pětistupňovou převodovkou.