reklama


Mazda6 2.3 AWD 5AT SportWagon - jistota čtyřnásobku

Mazda6 2.3 AWD 5AT SportWagon - jistota čtyřnásobku

 
 

Cenovým i technickým vrcholem řady Mazda6 je provedení kombi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Pokud si odmyslíme reklamní nápisy 4x4 na bocích vozu, dá se specifikace auta poznat zvenčí jen neznatelným zvětšením výšky (o 1 cm) a dvojicí koncovek výfuků. Úzkoprofilové 17palcové pneumatiky s šípovitým desénem pak napovídají, že pohon zadních kol by měl...

Cenovým i technickým vrcholem řady Mazda6 je provedení kombi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Pokud si odmyslíme reklamní nápisy 4x4 na bocích vozu, dá se specifikace auta poznat zvenčí jen neznatelným zvětšením výšky (o 1 cm) a dvojicí koncovek výfuků. Úzkoprofilové 17palcové pneumatiky s šípovitým desénem pak napovídají, že pohon zadních kol by měl pomáhat spíše při rasantní jízdě než při překonávání míst s horším povrchem a adhezí. V praxi je ale možné obojí. Zadní kola jsou totiž, v případě potřeby, automaticky připojována pomocí lamelové spojky, přičemž rozdělení poměru je variabilní.

Na rozdíl od klasického kombi se stejným motorem (test zde) má čtyřkolka motor s výkonem sníženým z 122 na 119 kW, točivý moment 207 Nm však zůstal zachován. Zrychlení z 0 na 100 km/h má tato verze nejpomalejší z celé řady Mazda 6. Kromě motoru, který se klidem a vyvážeností tváří spíše jako důstojný šestiválec než čtyřválec je to dáno především zvýšenou hmotností vozu a nikterak závodním odstupňováním automatické převodovky. Pro AWD exkluzivní počet pěti stupňů pomáhá lépe rozložit síly, výsledek ale uspokojí spíše pohodové, než sportovněji založené řidiče. Přeřazování se obejde bez rázů i pazvuků, kladem je těžký čtvrtý a velmi těžký pátý stupeň - vhodný na rychlou jízdu po dálnici. Ruční volba rychlostí pak s razancí jízdy pomůže jen občas při předjíždění - sportovní nářadí ale z kombíku nevznikne. Spotřeba se pohybuje v horních hranicích přijatelnosti. V městském provozu si kombi řekne i o 13 litrů, při jízdě dálnice/okresky pak o 9-10 litrů na 100 km.

Už tak příkladné jízdní vlastnosti Mazdy6 posouvá pohon všech kole ještě o trochu dále. Sklon k přetáčivosti se ještě lépe utlumil a pokud už k náznaku smyku dojde, poháněná zadní kola jsou s to auto ze zatáčky doslova vytlačit správným směrem. Možnosti auta mimo pevné silnice jsme nezkoušeli, vzhledem k provedení ale lze předpokládat, že dobré vlastnosti pohonu bude řidič zkoušet spíše na sněhu než průjezdem rozmoklou roklí.

Všechny ostatní výhody vozu, tedy moderní sportovní vzhled bohatá výbava a třeba i perfektní systém sklápění zadních opěradel zůstaly zachovány, takže i zájemci o čtyřkolku Subaru Legacy kombi mají důvod k přemýšlení. Mazda s poklidným automatem a pohonem všech kol je sice minoritním, přesto však zajímavým doplněním už tak široké řady Mazda6. Cena, převyšující stejné provedení s manuálem a pohonem předních kol jen o 70.000,- je pak velmi konkurenceschopná. Bohužel šestiválec se zatím prodává jen v Japonsku a USA...

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 909 900 Kč Cena v testované výbavě: 975 870 Kč

Základní výbava:kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy, dvouose stavitelný volant, látkové čalounění Module, výškově stavitelné sedadlo řidiče, středová loketní opěrka s dvojitým dnem, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, palubní počítač, el. ovládání všech oken, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, vyhřívání předních sedadel, el. ovládané sedadlo řidiče, variabilní cyklovač stěračů, systém sklopení zadních opěradel ze zav. prostoru, modulární audiosystém (audio + 4x repro), CD Changer, Bose reprosystém (zesilovač + 7x repro, ABS, EBD, brzdový asistent EBA, systém jízdní stability DSC, xenonové světlomety s ostřikovači, přední a boční airbagy, okenní airbagy vpředu a vzadu, předpínače bezp. pásů, imobilizér a dvojité zamykání, boční ochranné lišty, vnější zrcátka v barvě vozu, 17" disky kol z lehkých slitin s pneu 215/45 R17

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+12.200,-), kožené čalounění + el. ovládání sedadla řidiče (+40.000,-), přední mlhovky (+7.800,-), koberce (+1.630,-), modul MD přehrávač (+4.340,-)

Mazánkův útvar se chce přestěhovat na Zbraslav do stavby za miliardy Mazánkův útvar se chce přestěhovat na Zbraslav do stavby za miliardy

Policie chce v Praze na Zbraslavi vybudovat nový komplex,…

Komentář Jana Bureše: Kdo se bojí italského referenda? Komentář Jana Bureše: Kdo se bojí italského referenda?

Strach z italského ústavního referenda začíná být na…

Ruský soud zmrazil 3,7 miliardy na účtech firmy IKEA Ruský soud zmrazil 3,7 miliardy na účtech firmy IKEA

Ruský soud zmrazil 145 milionů dolarů (zhruba 3,7…

Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku

Státnímu podniku VOP CZ (bývalý Vojenský opravárenský…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2261
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 119 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 207 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 15 / 7.9 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 420
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4700
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

 




Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou

Řidička Mazdy 6 musela mít asi hodně naspěch, když se…

Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW

V Evropě si můžeme koupit třetí generaci Mazdy 6, navíc…

 



 
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Opravy dieselových vstřikovačů CR: Stojí klidně víc než celé auto

Dnes 08:58

Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil.




Blesk.cz

Za Castra se kondolovat nemusí, vysvětluje Špaček. „Hrad správně mlčí“

Za Castra se kondolovat nemusí, vysvětluje Špaček.…

Projevit lítost, nebo raději mlčet? Po ohlášení smrti kubánského exprezidenta Fidela Castra byla na politicích…

Celebrity na síti: Kvitová v Dubaji a zákulisí přehlídky Victoria´s Secret

Celebrity na síti: Kvitová v Dubaji a zákulisí…

Facebook, Instagram, Twitter... Kdo na nějaké z těchto sociálních sítí nemá účet, jako by nebyl. Co se za…

 

iSport.cz

Laco odpálil puk do hlediště a trefil dívku. Omluvil se jí dresem

Laco odpálil puk do hlediště a trefil dívku. Omluvil…

Měl vztek. Chomutovský brankář Ján Laco v nedávném utkání s Litvínovem po inkasovaném gólu odpálil puk. Ten…

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste obdivuhodný, vzkázal Tvrdík

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste…

Fotbalisté i fanoušci Slavie mohou slavit. „Sešívaní“ vyhráli ve Zlíně 4:0 a zajistili si minimálně do jara…

 

Reflex.cz

Švýcarsko, kde tvoří čtvrtinu obyvatel cizinci, se paradoxně nejvíc bojí – cizinců

Švýcarsko, kde tvoří čtvrtinu obyvatel cizinci, se…

Pouze Lucembursko a některé arabské státy Perského zálivu mají na svém území více cizinců než bohaté Švýcarsko.…

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu miluju a jen tak ji neopustím

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu…

Je elektrotechnicky „hrozně zdatná“, zvláště pak „co se týče hi-fi, wifi a sci-fi“. Má supernový lap-ťop…

 
 
reklama