Mazda6 2.3 AWD 5AT SportWagon - jistota čtyřnásobku

Mazda6 2.3 AWD 5AT SportWagon - jistota čtyřnásobku

 
 

Cenovým i technickým vrcholem řady Mazda6 je provedení kombi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Pokud si odmyslíme reklamní nápisy 4x4 na bocích vozu, dá se specifikace auta poznat zvenčí jen neznatelným zvětšením výšky (o 1 cm) a dvojicí koncovek výfuků. Úzkoprofilové 17palcové pneumatiky s šípovitým desénem pak napovídají, že pohon zadních kol by měl...

Cenovým i technickým vrcholem řady Mazda6 je provedení kombi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Pokud si odmyslíme reklamní nápisy 4x4 na bocích vozu, dá se specifikace auta poznat zvenčí jen neznatelným zvětšením výšky (o 1 cm) a dvojicí koncovek výfuků. Úzkoprofilové 17palcové pneumatiky s šípovitým desénem pak napovídají, že pohon zadních kol by měl pomáhat spíše při rasantní jízdě než při překonávání míst s horším povrchem a adhezí. V praxi je ale možné obojí. Zadní kola jsou totiž, v případě potřeby, automaticky připojována pomocí lamelové spojky, přičemž rozdělení poměru je variabilní.

Na rozdíl od klasického kombi se stejným motorem (test zde) má čtyřkolka motor s výkonem sníženým z 122 na 119 kW, točivý moment 207 Nm však zůstal zachován. Zrychlení z 0 na 100 km/h má tato verze nejpomalejší z celé řady Mazda 6. Kromě motoru, který se klidem a vyvážeností tváří spíše jako důstojný šestiválec než čtyřválec je to dáno především zvýšenou hmotností vozu a nikterak závodním odstupňováním automatické převodovky. Pro AWD exkluzivní počet pěti stupňů pomáhá lépe rozložit síly, výsledek ale uspokojí spíše pohodové, než sportovněji založené řidiče. Přeřazování se obejde bez rázů i pazvuků, kladem je těžký čtvrtý a velmi těžký pátý stupeň - vhodný na rychlou jízdu po dálnici. Ruční volba rychlostí pak s razancí jízdy pomůže jen občas při předjíždění - sportovní nářadí ale z kombíku nevznikne. Spotřeba se pohybuje v horních hranicích přijatelnosti. V městském provozu si kombi řekne i o 13 litrů, při jízdě dálnice/okresky pak o 9-10 litrů na 100 km.

Už tak příkladné jízdní vlastnosti Mazdy6 posouvá pohon všech kole ještě o trochu dále. Sklon k přetáčivosti se ještě lépe utlumil a pokud už k náznaku smyku dojde, poháněná zadní kola jsou s to auto ze zatáčky doslova vytlačit správným směrem. Možnosti auta mimo pevné silnice jsme nezkoušeli, vzhledem k provedení ale lze předpokládat, že dobré vlastnosti pohonu bude řidič zkoušet spíše na sněhu než průjezdem rozmoklou roklí.

Všechny ostatní výhody vozu, tedy moderní sportovní vzhled bohatá výbava a třeba i perfektní systém sklápění zadních opěradel zůstaly zachovány, takže i zájemci o čtyřkolku Subaru Legacy kombi mají důvod k přemýšlení. Mazda s poklidným automatem a pohonem všech kol je sice minoritním, přesto však zajímavým doplněním už tak široké řady Mazda6. Cena, převyšující stejné provedení s manuálem a pohonem předních kol jen o 70.000,- je pak velmi konkurenceschopná. Bohužel šestiválec se zatím prodává jen v Japonsku a USA...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 909 900 Kč Cena v testované výbavě: 975 870 Kč

Základní výbava:kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy, dvouose stavitelný volant, látkové čalounění Module, výškově stavitelné sedadlo řidiče, středová loketní opěrka s dvojitým dnem, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, palubní počítač, el. ovládání všech oken, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, vyhřívání předních sedadel, el. ovládané sedadlo řidiče, variabilní cyklovač stěračů, systém sklopení zadních opěradel ze zav. prostoru, modulární audiosystém (audio + 4x repro), CD Changer, Bose reprosystém (zesilovač + 7x repro, ABS, EBD, brzdový asistent EBA, systém jízdní stability DSC, xenonové světlomety s ostřikovači, přední a boční airbagy, okenní airbagy vpředu a vzadu, předpínače bezp. pásů, imobilizér a dvojité zamykání, boční ochranné lišty, vnější zrcátka v barvě vozu, 17" disky kol z lehkých slitin s pneu 215/45 R17

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+12.200,-), kožené čalounění + el. ovládání sedadla řidiče (+40.000,-), přední mlhovky (+7.800,-), koberce (+1.630,-), modul MD přehrávač (+4.340,-)

Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard

Praha dosud proplatila za stavbu tunelového komplexu…

V čele Jihočeského kraje nahradí Zimolu Stráská V čele Jihočeského kraje nahradí Zimolu Stráská

Jihočeskou hejtmankou se má stát sociální demokratka…

Evropská unie nám ze slíbených peněz poslala jen čtvrtinu, stěžuje si Ankara Evropská unie nám ze slíbených peněz poslala jen čtvrtinu, stěžuje si Ankara

Turecko zatím obdrželo jen 790 milionů eur (zhruba 21,2…

Pivovary vyrobily nejvíce piva v historii, v Česku se pije stále víc Pivovary vyrobily nejvíce piva v historii, v Česku se pije stále víc

Výstav českých pivovarů se loni zvýšil o 1,9 procenta na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2261
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 119 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 207 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15 / 7.9 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 420
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4700
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou

Řidička Mazdy 6 musela mít asi hodně naspěch, když se…

Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW

V Evropě si můžeme koupit třetí generaci Mazdy 6, navíc…

 



 
Tahle krásná Škoda 1200 je na prodej. Je v perfektním stavu, ale ten volant...

Tahle krásná Škoda 1200 je na prodej. Je v perfektním stavu, ale ten volant...

Dnes 16:00

Škoda 1200 byla prvním sériovým modelem mladoboleslavského výrobce s celokovovou karoserií. Do výroby vstoupila v roce 1952.




Blesk.cz

Vysmátý čuník ve vepříně: Veselý Kim Čong-un navštívil farmu, jeho lidé hladoví

Vysmátý čuník ve vepříně: Veselý Kim Čong-un…

Propaganda severokorejského režimu se opět rozjela na plné obrátky! Zatímco odhadem dva miliony Severokorejců…

Maddie prodali bohaté rodině v muslimské zemi, tvrdí bývalý detektiv

Maddie prodali bohaté rodině v muslimské zemi, tvrdí…

Maddie McCann, která zmizela před téměř 10 lety z portugalského letoviska Praia da Luz, byla prodána zámožné…

 

iSport.cz

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Šural byl stálá hrozba, Vácha dominoval ve středu

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Šural byl stálá hrozba, Vácha…

Po pěti porážkách se fotbalisté Sparty konečně v ligovém souboji proti Plzni radovali. Jak si vedli při…

Svět truchlí za Rajtorala: Costův vzkaz v češtině i Rajnochův povzdech

Svět truchlí za Rajtorala: Costův vzkaz v češtině i…

Šíleně smutná zpráva zasáhla celý fotbalový svět. V 31 letech zemřel bývalý český reprezentant František…

 

Reflex.cz

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…

Prezidentský kandidát Hilšer: Zeman nechce čelit pravdě, vládu s komunisty bych nejmenoval

Prezidentský kandidát Hilšer: Zeman nechce čelit…

Do boje o Hrad se vedle Miloše Zemana zatím hlásí tři kandidáti. Michala Horáčka a Jiřího Drahoše doplňuje…