Mazda6 2.3 AWD 5AT SportWagon - jistota čtyřnásobku

Mazda6 2.3 AWD 5AT SportWagon - jistota čtyřnásobku

 
 

Cenovým i technickým vrcholem řady Mazda6 je provedení kombi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Pokud si odmyslíme reklamní nápisy 4x4 na bocích vozu, dá se specifikace auta poznat zvenčí jen neznatelným zvětšením výšky (o 1 cm) a dvojicí koncovek výfuků. Úzkoprofilové 17palcové pneumatiky s šípovitým desénem pak napovídají, že pohon zadních kol by měl...

Cenovým i technickým vrcholem řady Mazda6 je provedení kombi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Pokud si odmyslíme reklamní nápisy 4x4 na bocích vozu, dá se specifikace auta poznat zvenčí jen neznatelným zvětšením výšky (o 1 cm) a dvojicí koncovek výfuků. Úzkoprofilové 17palcové pneumatiky s šípovitým desénem pak napovídají, že pohon zadních kol by měl pomáhat spíše při rasantní jízdě než při překonávání míst s horším povrchem a adhezí. V praxi je ale možné obojí. Zadní kola jsou totiž, v případě potřeby, automaticky připojována pomocí lamelové spojky, přičemž rozdělení poměru je variabilní.

Na rozdíl od klasického kombi se stejným motorem (test zde) má čtyřkolka motor s výkonem sníženým z 122 na 119 kW, točivý moment 207 Nm však zůstal zachován. Zrychlení z 0 na 100 km/h má tato verze nejpomalejší z celé řady Mazda 6. Kromě motoru, který se klidem a vyvážeností tváří spíše jako důstojný šestiválec než čtyřválec je to dáno především zvýšenou hmotností vozu a nikterak závodním odstupňováním automatické převodovky. Pro AWD exkluzivní počet pěti stupňů pomáhá lépe rozložit síly, výsledek ale uspokojí spíše pohodové, než sportovněji založené řidiče. Přeřazování se obejde bez rázů i pazvuků, kladem je těžký čtvrtý a velmi těžký pátý stupeň - vhodný na rychlou jízdu po dálnici. Ruční volba rychlostí pak s razancí jízdy pomůže jen občas při předjíždění - sportovní nářadí ale z kombíku nevznikne. Spotřeba se pohybuje v horních hranicích přijatelnosti. V městském provozu si kombi řekne i o 13 litrů, při jízdě dálnice/okresky pak o 9-10 litrů na 100 km.

Už tak příkladné jízdní vlastnosti Mazdy6 posouvá pohon všech kole ještě o trochu dále. Sklon k přetáčivosti se ještě lépe utlumil a pokud už k náznaku smyku dojde, poháněná zadní kola jsou s to auto ze zatáčky doslova vytlačit správným směrem. Možnosti auta mimo pevné silnice jsme nezkoušeli, vzhledem k provedení ale lze předpokládat, že dobré vlastnosti pohonu bude řidič zkoušet spíše na sněhu než průjezdem rozmoklou roklí.

Všechny ostatní výhody vozu, tedy moderní sportovní vzhled bohatá výbava a třeba i perfektní systém sklápění zadních opěradel zůstaly zachovány, takže i zájemci o čtyřkolku Subaru Legacy kombi mají důvod k přemýšlení. Mazda s poklidným automatem a pohonem všech kol je sice minoritním, přesto však zajímavým doplněním už tak široké řady Mazda6. Cena, převyšující stejné provedení s manuálem a pohonem předních kol jen o 70.000,- je pak velmi konkurenceschopná. Bohužel šestiválec se zatím prodává jen v Japonsku a USA...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 909 900 Kč Cena v testované výbavě: 975 870 Kč

Základní výbava:kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy, dvouose stavitelný volant, látkové čalounění Module, výškově stavitelné sedadlo řidiče, středová loketní opěrka s dvojitým dnem, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, palubní počítač, el. ovládání všech oken, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, vyhřívání předních sedadel, el. ovládané sedadlo řidiče, variabilní cyklovač stěračů, systém sklopení zadních opěradel ze zav. prostoru, modulární audiosystém (audio + 4x repro), CD Changer, Bose reprosystém (zesilovač + 7x repro, ABS, EBD, brzdový asistent EBA, systém jízdní stability DSC, xenonové světlomety s ostřikovači, přední a boční airbagy, okenní airbagy vpředu a vzadu, předpínače bezp. pásů, imobilizér a dvojité zamykání, boční ochranné lišty, vnější zrcátka v barvě vozu, 17" disky kol z lehkých slitin s pneu 215/45 R17

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+12.200,-), kožené čalounění + el. ovládání sedadla řidiče (+40.000,-), přední mlhovky (+7.800,-), koberce (+1.630,-), modul MD přehrávač (+4.340,-)

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2261
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 119 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 207 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15 / 7.9 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 420
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4700
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou

Řidička Mazdy 6 musela mít asi hodně naspěch, když se…

Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW

V Evropě si můžeme koupit třetí generaci Mazdy 6, navíc…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…