Mazda6 2.3 AWD 5AT SportWagon - jistota čtyřnásobku

Mazda6 2.3 AWD 5AT SportWagon - jistota čtyřnásobku

 
 

Cenovým i technickým vrcholem řady Mazda6 je provedení kombi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Pokud si odmyslíme reklamní nápisy 4x4 na bocích vozu, dá se specifikace auta poznat zvenčí jen neznatelným zvětšením výšky (o 1 cm) a dvojicí koncovek výfuků. Úzkoprofilové 17palcové pneumatiky s šípovitým desénem pak napovídají, že pohon zadních kol by měl...

Cenovým i technickým vrcholem řady Mazda6 je provedení kombi s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Pokud si odmyslíme reklamní nápisy 4x4 na bocích vozu, dá se specifikace auta poznat zvenčí jen neznatelným zvětšením výšky (o 1 cm) a dvojicí koncovek výfuků. Úzkoprofilové 17palcové pneumatiky s šípovitým desénem pak napovídají, že pohon zadních kol by měl pomáhat spíše při rasantní jízdě než při překonávání míst s horším povrchem a adhezí. V praxi je ale možné obojí. Zadní kola jsou totiž, v případě potřeby, automaticky připojována pomocí lamelové spojky, přičemž rozdělení poměru je variabilní.

Na rozdíl od klasického kombi se stejným motorem (test zde) má čtyřkolka motor s výkonem sníženým z 122 na 119 kW, točivý moment 207 Nm však zůstal zachován. Zrychlení z 0 na 100 km/h má tato verze nejpomalejší z celé řady Mazda 6. Kromě motoru, který se klidem a vyvážeností tváří spíše jako důstojný šestiválec než čtyřválec je to dáno především zvýšenou hmotností vozu a nikterak závodním odstupňováním automatické převodovky. Pro AWD exkluzivní počet pěti stupňů pomáhá lépe rozložit síly, výsledek ale uspokojí spíše pohodové, než sportovněji založené řidiče. Přeřazování se obejde bez rázů i pazvuků, kladem je těžký čtvrtý a velmi těžký pátý stupeň - vhodný na rychlou jízdu po dálnici. Ruční volba rychlostí pak s razancí jízdy pomůže jen občas při předjíždění - sportovní nářadí ale z kombíku nevznikne. Spotřeba se pohybuje v horních hranicích přijatelnosti. V městském provozu si kombi řekne i o 13 litrů, při jízdě dálnice/okresky pak o 9-10 litrů na 100 km.

Už tak příkladné jízdní vlastnosti Mazdy6 posouvá pohon všech kole ještě o trochu dále. Sklon k přetáčivosti se ještě lépe utlumil a pokud už k náznaku smyku dojde, poháněná zadní kola jsou s to auto ze zatáčky doslova vytlačit správným směrem. Možnosti auta mimo pevné silnice jsme nezkoušeli, vzhledem k provedení ale lze předpokládat, že dobré vlastnosti pohonu bude řidič zkoušet spíše na sněhu než průjezdem rozmoklou roklí.

Všechny ostatní výhody vozu, tedy moderní sportovní vzhled bohatá výbava a třeba i perfektní systém sklápění zadních opěradel zůstaly zachovány, takže i zájemci o čtyřkolku Subaru Legacy kombi mají důvod k přemýšlení. Mazda s poklidným automatem a pohonem všech kol je sice minoritním, přesto však zajímavým doplněním už tak široké řady Mazda6. Cena, převyšující stejné provedení s manuálem a pohonem předních kol jen o 70.000,- je pak velmi konkurenceschopná. Bohužel šestiválec se zatím prodává jen v Japonsku a USA...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 909 900 Kč Cena v testované výbavě: 975 870 Kč

Základní výbava:kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy, dvouose stavitelný volant, látkové čalounění Module, výškově stavitelné sedadlo řidiče, středová loketní opěrka s dvojitým dnem, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, palubní počítač, el. ovládání všech oken, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, vyhřívání předních sedadel, el. ovládané sedadlo řidiče, variabilní cyklovač stěračů, systém sklopení zadních opěradel ze zav. prostoru, modulární audiosystém (audio + 4x repro), CD Changer, Bose reprosystém (zesilovač + 7x repro, ABS, EBD, brzdový asistent EBA, systém jízdní stability DSC, xenonové světlomety s ostřikovači, přední a boční airbagy, okenní airbagy vpředu a vzadu, předpínače bezp. pásů, imobilizér a dvojité zamykání, boční ochranné lišty, vnější zrcátka v barvě vozu, 17" disky kol z lehkých slitin s pneu 215/45 R17

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+12.200,-), kožené čalounění + el. ovládání sedadla řidiče (+40.000,-), přední mlhovky (+7.800,-), koberce (+1.630,-), modul MD přehrávač (+4.340,-)

Minimální mzda v Česku roste, zůstává ale pod průměrem regionu střední a východní Evropy Minimální mzda v Česku roste, zůstává ale pod průměrem regionu střední a východní Evropy

I přes letošní navýšení na 11 tisíc korun (407 eur) patří…

Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa

Když jsem se poprvé doslechl o stavbě železniční trati do…

Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek

Případnému odkoupení insolventních aerolinií Air Berlin…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2261
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 119 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 207 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15 / 7.9 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 420
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4700
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 



Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou

Řidička Mazdy 6 musela mít asi hodně naspěch, když se…

Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW

V Evropě si můžeme koupit třetí generaci Mazdy 6, navíc…

 



 
TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Mládí na plný plyn

TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Klidně i za milion

Dnes 08:00

V Česku se zabydlela další značka francouzských mopedaut pro patnáctileté. Jako první jsme vyzkoušeli hned dva chatenety.




Blesk.cz

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi vydělává na rodinu politika!

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi…

Kdekdo si myslel, že největší hit Heidi Janků Když se načančám složil Ivo Pavlík. Hit má ale jiné autory, a těm…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: United mají další výhru 4:0. Arsenal s Čechem padl na Stoke

SESTŘIHY: United mají další výhru 4:0. Arsenal s…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše písnička Bambutijská

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše…

„Jestliže se věci dějí špatně, musí to být proto, že duch pralesa spí. Kdyby byl vzhůru a viděl nás, nikdy by to…

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná oblast jako před dvěma lety

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná…

Šumavský národní park má za sebou nešťastnou noc. Včera se přes Šumavu přehnala ničivá bouřka, která v kombinaci…