Mazda6 dvojtest - ofenziva pokračuje (03/2003)

Mazda6 dvojtest - ofenziva pokračuje (03/2003)

 
 

Poměrně záhy po premiéře Mazdy 6 mají i čeští zákazníci možnost vybírat z celé palety karoserií, motorů a dokonce i systémů pohonu, které cenami ověnčená Mazda6 nabízí. Po testu vám nyní představujeme potenciálně populární hatchback s turbodieselovým motorem a kombi s nejsilnější zážehovou jednotkou 2.3i.

Poměrně záhy po premiéře Mazdy 6 mají i čeští zákazníci možnost vybírat z celé palety karoserií, motorů a dokonce i systémů pohonu, které cenami ověnčená Mazda6 nabízí. Po testu sedanu vám nyní představujeme potenciálně populární hatchback s turbodieselovým motorem a kombi s nejsilnější zážehovou jednotkou 2.3i.

Při koupi vozu s pohonem na naftu jsou obecně určující spíše provozní náklady a předchůdce "šestky", model 626, dovedl tuto prioritu protlačit i na úkor ostatních vlastností. Mazda6 ale i s tímto motorem dokázala udržet sportovní a dynamické přísliby, které dává najevo už stylingem karoserie. Pod kapotou námi testovaného vozu byl silnější z obou nabízených agregátů (slabší verze o výkonu 88 kW se liší nastavením řídící jednotky), čtyřválcový dvoulitr o výkonu 100 kW, který známe například z  již testovaného modelu MPV.

Svezení je to náramné. Pomineme-li pomalejší nástup tahu ve spodním pásmu otáček, je motor s to uspokojit plně i sportovně naladěného řidiče a to vše při velmi rozumné spotřebě (průměrná spotřeba během testu: 7,2 l/100 km). Akcelerace na 100km/h za 10,9 vteřiny je dostačující a na dálnici není problém atakovat dvousetkilometrovou hranici. Pětistupňová převodovka je až na trochu pomalý druhý stupeň velmi dobře sladěna s motorem a krátké dráhy přesného řazení si užijete hlavně v zatáčkovitých silničkách, kam Mazda vyloženě patří.. Už pochválený podvozek nemá problém ani s těžší pohonnou jednotkou, takže vše dobré včetně ochoty zatočit téměř kdykoli kamkoli zůstalo zachováno. Motor je navíc solidně utlumen, takže ani při vytáčení se zvuk příliš neliší od předoucích zážehových agregátů.

Oproti designově čistému sedanu je hatchback podle našeho názoru přece jen prostorovým kompromisem. Poměrně nezvyklý tvar zadních dveří je ale zvláště na tmavé karoserii dobře ukryt a naplno se tak ukážou výhody pětidveřového uspořádání - snazší přístup do zavazadelníku je jednoznačnou výhodou a dle našich měření neutrpěl ani prostor pro hlavy cestujících na zadních sedadlech. Rozdíl 15.000 korun mezi sedanem a hatchbackem se nám zdá přijatelný.

Kombi SportWagon je z jiného těsta. Standardně obuto na efektních sedmnáctipalcových hliníkových kolech vypadá v kombinaci s ostře červeným lakem jako přímý konkurent Alfy Romeo stejného příjmení. Při pohledu z boku vynikne čistá silueta s efektně tvarovanou zádí, páté dveře pak i přes svou rozměrnost neubližují dynamickému charakteru celé karoserie. Místa pro zavazadla je sice o něco méně než v lídrech této kategorie typu Ford Mondeo nebo Citroen C5, podlaha je však zcela plochá a velkou pochvalu si zaslouží jednoduchý systém sklápění zadních opěradel. Potěší také více prostoru pro hlavy spolucestujících na zadních sedadlech.

Neutrální chování podvozkuse oproti sedanu či hatchbacku nezměnilo, nízkoprofilová kola naopak umožňují lepší kontakt s vozovkou, pochopitelně za cenu bližšího seznamování posádky s nerovnostmi. Ani v zatáčkách se kombi nenaklání více než ostatní karosářské varianty a v kombinaci s nejsilnějším motorem 2.3i lze mluvit o velmi vyváženém sportovně laděném voze. Paralela z Alfou Romeo zmíněná v úvodu se v dobrém potvrdila, japonský zástupce ale nabízí více prostoru pro cestující i zavazadla.

Ofenziva modelu Mazda6 je modelově saturována velmi dobře a mezi jednotlivými variantami jsme zatím nenašli výraznější nedostatky. Loňský debut a celkem úspěšné prodejní výsledky dávají značce naději na přední postavení ve střední třídě. Konkrétněji ale můžeme úspěch tohoto nesporně zajímavého modelu hodnotit až po zveřejnění čtvrtletních prodejních výsledků.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 744 900 Kč Cena v testované výbavě: 758 530 Kč

Základní výbava:Mazda6 MZR-CD Hatchback (744 900,- Kč): kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy, dvouose stavitelný volant, velurové čalounění Caviar, výškově stavitelné sedadlo řidiče, středová loketní opěrka s dvojitým dnem, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, palubní počítač, el ovládání všech oken, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, variabilní cyklovač stěračů, systém sklopení zadních opěradel ze zav. prostoru, modulární audiosystém (audio + 4x repro), ABS, EBD, brzdový asistent EBA, systém jízdní stability DSC, protiprokluzový systém TCS, přední a boční airbagy, okenní airbagy vpředu a vzadu, předpínače bezp. pásů, imobilizér a dvojité zamykání, boční ochranné lišty, vnější zrcátka v barvě vozu, 16" disky kol z lehkých slitin s pneu 205/55 R16 Mazda6 2.3 SportWagon (839 900,- Kč): kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy, dvouose stavitelný volant, látkové čalounění Module, výškově stavitelné sedadlo řidiče, středová loketní opěrka s dvojitým dnem, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, palubní počítač, el ovládání všech oken, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, vyhřívání předních sedadel, el. ovládané sedadlo řidiče, variabilní cyklovač stěračů, systém sklopení zadních opěradel ze zav. prostoru, modulární audiosystém (audio + 4x repro), modu CD Changer, Bose reprosystém (zesilovač + 7x repro, ABS, EBD, Brzdový asistent EBA, systém jízdní stability DSC, protiprokluzový systém TCS, xenonové světlomety s ostřikovači, přední a boční airbagy, okenní airbagy vpředu a vzadu, předpínače bezp. pásů, imobilizér a dvojité zamykání, boční ochranné lišty, vnější zrcátka v barvě vozu, 17" disky kol z lehkých slitin s pneu 215/45 R17

Výbava testovaného vozu:Mazda6 MZR-CD Hatchback (758 530,- Kč): metalická barva (+12.000,-), koberce (+1.630,-) Mazda6 2.3 SportWagon (891 370,- Kč): kožené čalounění + el. ovládání sedadla řidiče (+40.000,-), přední mlhovky (+7.800,-), koberce (+1.630,-), plato kufru (+2.040,-)

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 492 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1510 / 450
Rozměr pneu:255/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4680
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,69
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou

Řidička Mazdy 6 musela mít asi hodně naspěch, když se…

Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW

V Evropě si můžeme koupit třetí generaci Mazdy 6, navíc…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…