Mazda6 dvojtest - ofenziva pokračuje (03/2003)

Mazda6 dvojtest - ofenziva pokračuje (03/2003)

 
 

Poměrně záhy po premiéře Mazdy 6 mají i čeští zákazníci možnost vybírat z celé palety karoserií, motorů a dokonce i systémů pohonu, které cenami ověnčená Mazda6 nabízí. Po testu vám nyní představujeme potenciálně populární hatchback s turbodieselovým motorem a kombi s nejsilnější zážehovou jednotkou 2.3i.

Poměrně záhy po premiéře Mazdy 6 mají i čeští zákazníci možnost vybírat z celé palety karoserií, motorů a dokonce i systémů pohonu, které cenami ověnčená Mazda6 nabízí. Po testu sedanu vám nyní představujeme potenciálně populární hatchback s turbodieselovým motorem a kombi s nejsilnější zážehovou jednotkou 2.3i.

Při koupi vozu s pohonem na naftu jsou obecně určující spíše provozní náklady a předchůdce "šestky", model 626, dovedl tuto prioritu protlačit i na úkor ostatních vlastností. Mazda6 ale i s tímto motorem dokázala udržet sportovní a dynamické přísliby, které dává najevo už stylingem karoserie. Pod kapotou námi testovaného vozu byl silnější z obou nabízených agregátů (slabší verze o výkonu 88 kW se liší nastavením řídící jednotky), čtyřválcový dvoulitr o výkonu 100 kW, který známe například z  již testovaného modelu MPV.

Svezení je to náramné. Pomineme-li pomalejší nástup tahu ve spodním pásmu otáček, je motor s to uspokojit plně i sportovně naladěného řidiče a to vše při velmi rozumné spotřebě (průměrná spotřeba během testu: 7,2 l/100 km). Akcelerace na 100km/h za 10,9 vteřiny je dostačující a na dálnici není problém atakovat dvousetkilometrovou hranici. Pětistupňová převodovka je až na trochu pomalý druhý stupeň velmi dobře sladěna s motorem a krátké dráhy přesného řazení si užijete hlavně v zatáčkovitých silničkách, kam Mazda vyloženě patří.. Už pochválený podvozek nemá problém ani s těžší pohonnou jednotkou, takže vše dobré včetně ochoty zatočit téměř kdykoli kamkoli zůstalo zachováno. Motor je navíc solidně utlumen, takže ani při vytáčení se zvuk příliš neliší od předoucích zážehových agregátů.

Oproti designově čistému sedanu je hatchback podle našeho názoru přece jen prostorovým kompromisem. Poměrně nezvyklý tvar zadních dveří je ale zvláště na tmavé karoserii dobře ukryt a naplno se tak ukážou výhody pětidveřového uspořádání - snazší přístup do zavazadelníku je jednoznačnou výhodou a dle našich měření neutrpěl ani prostor pro hlavy cestujících na zadních sedadlech. Rozdíl 15.000 korun mezi sedanem a hatchbackem se nám zdá přijatelný.

Kombi SportWagon je z jiného těsta. Standardně obuto na efektních sedmnáctipalcových hliníkových kolech vypadá v kombinaci s ostře červeným lakem jako přímý konkurent Alfy Romeo stejného příjmení. Při pohledu z boku vynikne čistá silueta s efektně tvarovanou zádí, páté dveře pak i přes svou rozměrnost neubližují dynamickému charakteru celé karoserie. Místa pro zavazadla je sice o něco méně než v lídrech této kategorie typu Ford Mondeo nebo Citroen C5, podlaha je však zcela plochá a velkou pochvalu si zaslouží jednoduchý systém sklápění zadních opěradel. Potěší také více prostoru pro hlavy spolucestujících na zadních sedadlech.

Neutrální chování podvozkuse oproti sedanu či hatchbacku nezměnilo, nízkoprofilová kola naopak umožňují lepší kontakt s vozovkou, pochopitelně za cenu bližšího seznamování posádky s nerovnostmi. Ani v zatáčkách se kombi nenaklání více než ostatní karosářské varianty a v kombinaci s nejsilnějším motorem 2.3i lze mluvit o velmi vyváženém sportovně laděném voze. Paralela z Alfou Romeo zmíněná v úvodu se v dobrém potvrdila, japonský zástupce ale nabízí více prostoru pro cestující i zavazadla.

Ofenziva modelu Mazda6 je modelově saturována velmi dobře a mezi jednotlivými variantami jsme zatím nenašli výraznější nedostatky. Loňský debut a celkem úspěšné prodejní výsledky dávají značce naději na přední postavení ve střední třídě. Konkrétněji ale můžeme úspěch tohoto nesporně zajímavého modelu hodnotit až po zveřejnění čtvrtletních prodejních výsledků.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 744 900 Kč Cena v testované výbavě: 758 530 Kč

Základní výbava:Mazda6 MZR-CD Hatchback (744 900,- Kč): kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy, dvouose stavitelný volant, velurové čalounění Caviar, výškově stavitelné sedadlo řidiče, středová loketní opěrka s dvojitým dnem, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, palubní počítač, el ovládání všech oken, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, variabilní cyklovač stěračů, systém sklopení zadních opěradel ze zav. prostoru, modulární audiosystém (audio + 4x repro), ABS, EBD, brzdový asistent EBA, systém jízdní stability DSC, protiprokluzový systém TCS, přední a boční airbagy, okenní airbagy vpředu a vzadu, předpínače bezp. pásů, imobilizér a dvojité zamykání, boční ochranné lišty, vnější zrcátka v barvě vozu, 16" disky kol z lehkých slitin s pneu 205/55 R16 Mazda6 2.3 SportWagon (839 900,- Kč): kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy, dvouose stavitelný volant, látkové čalounění Module, výškově stavitelné sedadlo řidiče, středová loketní opěrka s dvojitým dnem, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, automatická klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, palubní počítač, el ovládání všech oken, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, vyhřívání předních sedadel, el. ovládané sedadlo řidiče, variabilní cyklovač stěračů, systém sklopení zadních opěradel ze zav. prostoru, modulární audiosystém (audio + 4x repro), modu CD Changer, Bose reprosystém (zesilovač + 7x repro, ABS, EBD, Brzdový asistent EBA, systém jízdní stability DSC, protiprokluzový systém TCS, xenonové světlomety s ostřikovači, přední a boční airbagy, okenní airbagy vpředu a vzadu, předpínače bezp. pásů, imobilizér a dvojité zamykání, boční ochranné lišty, vnější zrcátka v barvě vozu, 17" disky kol z lehkých slitin s pneu 215/45 R17

Výbava testovaného vozu:Mazda6 MZR-CD Hatchback (758 530,- Kč): metalická barva (+12.000,-), koberce (+1.630,-) Mazda6 2.3 SportWagon (891 370,- Kč): kožené čalounění + el. ovládání sedadla řidiče (+40.000,-), přední mlhovky (+7.800,-), koberce (+1.630,-), plato kufru (+2.040,-)

V Česku zůstává po vichřici přes pět tisíc domácností bez proudu V Česku zůstává po vichřici přes pět tisíc domácností bez proudu

Kvůli vichřici, která ve čtvrtek večer zasáhla Česko,…

Budou vydáni k trestnímu stíhání? Poslanci podruhé rozhodují o osudu Babiše a Faltýnka Budou vydáni k trestnímu stíhání? Poslanci podruhé rozhodují o osudu Babiše a Faltýnka

Poslanecká sněmovna má dnes v plánu jednání o žádosti…

Zápisník Jana Stuchlíka: Počítač rasista Zápisník Jana Stuchlíka: Počítač rasista

Kartáček na zuby vám musí stačit. Tak zjevně vypadá…

Sněmovna rozhodne o vydání Babiše a Faltýnka. Hlasovat proti budou pouze poslanci ANO Sněmovna rozhodne o vydání Babiše a Faltýnka. Hlasovat proti budou pouze poslanci ANO

Pokud strany s výjimkou ANO dodrží to, co deklarovaly na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 492 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1510 / 450
Rozměr pneu:255/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4680
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 530
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,69
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou

Řidička Mazdy 6 musela mít asi hodně naspěch, když se…

Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW

V Evropě si můžeme koupit třetí generaci Mazdy 6, navíc…

 



 
BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci?

BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci?

Dnes 08:04

Aktuální BMW 5 se nám hodně zalíbilo, jak si ale stojí v porovnání s předchůdci? Srovnání hned se dvěma předchozími generacemi odhalilo některá překvapení.




Blesk.cz

Drahoš oznámil televizi pro druhý duel se Zemanem. Prezident už ladí taktiku

Drahoš oznámil televizi pro druhý duel se Zemanem.…

Prezidentští kandidáti Jiří Drahoš a Miloš Zeman se v předvolebních debatách utkají v České televizi a na Primě.…

Rodiče, kteří věznili 13 dětí v domě hrůzy: Jsme nevinní, hájí se fanatičtí křesťané

Rodiče, kteří věznili 13 dětí v domě hrůzy: Jsme…

Rodiče David a Louise Turpinovi, kteří v americkém státě Kalifornie věznili svých třináct dětí, před soudem…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Kráska pečuje o sparťany i dvacítku: Mladí kluci nejsou tak drzí, směje se

Kráska pečuje o sparťany i dvacítku: Mladí kluci…

Křehká, pohledná a pro hokejisty k nezaplacení. Fyzioterapeutka Barbora Krajsová se už od roku 2011 pohybuje…

 

Reflex.cz

Terorismus neskončil. V Německu se radikalizují muslimky, Francie loni zabránila 20 útokům

Terorismus neskončil. V Německu se radikalizují…

Terorismus je sice dnes mimo hlavní pozornost českých medií, o to znepokojivější je vývoj. Podle informací…

Zvířecí přátelé vs. lidští přátelé? Majitelé psů mají dle vědců jasno

Zvířecí přátelé vs. lidští přátelé? Majitelé psů…

Studie provedená na popud společnosti Link AKC, která nabízí „chytrá řešení“ pro psí obojky, tvrdí, že se více…