Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren míří k hybridům a elektromobilům

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Britský výrobce supersportů lehce poodhalil svou budoucnost, v níž se rýsují tři modelové řady v nabídce zároveň a také hybridní pohon nebo dokonce čistý elektromobil.

V současnosti McLaren nabízí pouze modely 650S s karoseriemi kupé a spider, jimž před zadní nápravou pracuje dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec. V případě modelů 4-12C byla výroba ukončena právě ve prospěch typu 650S a vrcholný McLaren P1 je již vyprodán.

Podle informací poskytnutých americkému serveru Edmunds generálním ředitelem McLarenu Mikem Flewittem se máme již příští rok na ženevském autosalonu dočkat premiéry modelu, známého prozatím pod kódovým označením P13.

Tento nový zástupce McLarenu se má stát jeho základním modelem, vycházejícím z techniky současného 650S. Novinka bude tedy hojně využívat kompozitních materiálů a před její zadní nápravou má pracovat 3,8litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel, který bude mít nižší výkon než u 650S.

Akceleraci z 0 na 100 km/h má P13 zvládnout do 4,0 s a jeho maximální rychlost má být pod 300 km/h. Cena se má přitom pohybovat okolo 210.000 amerických dolarů (zhruba 4.265.000 Kč).

Přímou konkurencí pro nový základní model McLarenu se mají stát Porsche 911 Turbo S a 911 GT3, Audi R8 s desetiválcem nebo Ferrari California T. Dvoumístný supersport má být vhodný pro každodenní provoz a podle Flewitta má nabídnout pohodlněji přístupný interiér než u dosavadních modelů a také použitelnější odkládací a úložné prostory.

Třetí modelovou řadou McLarenu se má ještě v tomto desetiletí stát model s interním označením P15, který bude stát nad současným 650S. Jeho příchod je plánován na rok 2017. Sériový model, jehož produkce nemá být početně limitována, má nabídnout podobné výkony jako současný P1, ale zároveň umožní značce nabídnout ještě extrémnější vozy.

V případě P15 se počítá s cenou okolo 500.000 až 600.000 amerických dolarů (zhruba 10,15 až 12,18 mil. Kč) a již několikrát bylo v souvislosti s ním zmíněno možné využití hybridního pohonného systému.

Podle Flewitta chce McLaren Automotive vyrábět 4000 až 6000 vozů ročně. Vedle trojice standardních modelů mají být nabízeny i speciální edice nebo vozy v podobném stylu jako je P1. Do deseti let mají být všechny nové McLareny vybaveny nějakou formou hybridního pohonu. Vedle nich pak mohou být v nabídce i čistě elektřinou poháněné verze.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)