Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren P1 a MP4-12C Spider: První živé dojmy

David Bureš
Diskuze (0)
Výrobce z Wokingu pokračuje ve své expanzi, v Paříži jsme si prohlédli hned dvě novinky z jeho dílny.

McLaren poprvé vystavuje na tak velkém autosalonu, jako je ten pařížský, a tak chtěl ukázat, co v něm tkví. Na to, jakou je malou automobilkou, tak na výstaviště v městě nad Seinou přivezl hned dvě žhavé novinky – otevřený MP4-12C Spider a hypersport P1.

Tak jako k Ferrari patří červená barva, McLaren se snaží, aby byl spojován s oranžovou. Na jeho stánku jsou všechny vystavené vozy právě v této barvě. Je to tím, že oranžovou, byť odlišný odstín, používal už zakladatel automobilky, Novozélanďan Bruce McLaren.

MP4-12C Spider cílí přímo na italské Ferrari 458 Spider, je totiž také roadster s pevnou skládací střechou. Ta dokonce pochází od stejné firmy, od německého Webasta. Střecha se za záda posádky schová za 17 sekund, což je o tři sekundy pomaleji než v případě Ferrari.

Z boku je Spider takřka shodný s kupé, jen zadní boční okénka jsou menší a nemají tvar trojúhelníku. Dvojitý chladicí otvor před zadními koly evokující logo značky zůstal zachován, dveře otevírající se k nebi také.

Zatímco kupé díky prosklenému víku motorového prostoru vidlicový osmiválec odhaluje, Spider ho spíše cudně skrývá, což je dáno nutným prostorem pro skládací střechu. Přesto část krytu agregátu zůstala průhledná.

Kabina je nadále minimalistická, za středovým panelem se objevuje odkládací prostor, známý z některých modelů Volvo, kam je možné umístit dvě lahve. Dveře se otevírají pomocí tlačítka, které je nutné chvilku podržet. Střecha se pak složí po stisknutí tlačítka na středové konzoli.

Pádla dvouspojkové převodovky jsou krátká, ne jako třeba u Lamborghini Aventador LP700-4. Před sedadlem spolujezdce pak chybí odkládací prostor.

Zatímco MP4-12C Spider se začne prodávat ještě letos, druhá pařížská novinka McLarenu, hypersport P1 na trh dorazí až ke konci příštího roku, kdy tato značka bude slavit své 50. narozeniny.

Už název naznačuje, že tento vůz bude navazovat na legendární McLaren F1. Automobil to dává najevo i svými tvary, hlavně z boku jsou si oba hypersporty dosti podobné. Jestliže se MP4-12C s tváří podobnou Tesle Roadster někdy vyčítají jeho nudné křivky, P1 si tuto kritiku rozhodně nezaslouží.

Nástupce F1 totiž působí velice agresivním a svalnatým dojmem, přestože při bližším ohledání je patrné, že tvary výrazně ovlivňovala aerodynamika. Automobil má podle svých autorů připomínat závodní prototypy z Le Mans, pokud by byl lehce upraven a měl na sobě nálepky sponzorů, jistě by se mezi závodními speciály neztratil.

Zadní přítlačný spoiler P1 je podobný tomu z MP4-12C, avšak mnohem mohutnější. Zádi dominuje centrálně umístěná koncovka výfuku, koncové světlomety zůstávají až do rozsvícení skryté, automobil tak vypadá, jako by je postrádal.




David Bureš
Diskuze (0)