Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz A sedan přichází na český trh. Stojí stejně jako hatchback

David Bureš
Diskuze (38)
Nová karosářská varianta třídy A je dostupná se čtyřmi motory, třemi zážehovými a jedním vznětovým. Většina se spoléhá na automat.

Mercedes-Benz letos mezigeneračně obměňuje svoji řadu kompaktních modelů. Začalo se hatchbackem A a pokračovat se bude MPV B, které bude prezentováno na nadcházejícím pařížském autosalonu. Mezitím přišla novinka v nabídce, A v karosářské verzi sedan. Díky zveřejněnému konfigurátoru na českých stránkách značky už víme, kolik stojí.

Ceny áčkového sedanu začínají na částce 732.050 korun, a to za benzinovou třináctistovku o výkonu 120 kW (A 200), kombinovanou se šestistupňovým manuálem. Sedan stojí tedy stejně jako již prodávaný pětidveřový hatchback, ceny jsou shodné také u dalších nabízených variant.

Video se připravuje ...

Oproti hatchbacku je jich však u sedanu méně. V nabídce tříprostorové varianty chybí slabší verze třináctistovky (A 160 s 80 kW a A 180 se 100 kW) nebo 140kW dvoulitr s pohonem jedné nápravy (A 220).

K dispozici jsou pro sedan čtyři motory. Z těch zážehových jsou tu vedle zmíněné třináctistovky ještě dvě výkonové varianty dvoulitru. A 220 4Matic se 140 kW je aktuálně standardně spárován s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, zatímco pro A 250 se 165 kW je pohon všech kol za příplatek. Turbodiesel je v nabídce jediný, pod kapotou A 180 d najdete osvědčenou patnáctistovku od Renaultu naladěnou na 85 kW. Spolupracuje rovněž s dvouspojkou.

Standardní výbava zahrnuje dešťový senzor, tempomat, kolenní airbag řidiče, čalounění kombinující tkaninu se syntetickou kůží, zpětnou kameru pro parkování, automatickou klimatizaci, multifunkční kožený volant nebo 16palcová kola z lehkých slitin. Už v základu je vůz vybaven dvěma digitálními obrazovkami, jednou pro přístrojový štít, druhou pro multimediální systém MBUX.

Áčko sedan je nyní možné pořídit v úvodní variantě Edition 1, za kterou si připlatíte 67.465 korun. Její součástí je čalounění syntetickou kůží v kombinaci s mikrovláknem, diodové světlomety, ambientní osvětlení, speciální koberečky nebo vícepaprsková 19palcová kola.

Příplatková výbava pak mimo jiné čítá vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (+19.094,-), středovou loketní opěrku vzadu (+5.251,-), adaptivní tlumiče (+31.505,-), hlídání mrtvého úhlu (+14.320 Kč) nebo head-up displej (+31.505 korun). Navigace přijde na 17.503 korun, funkce rozšířené reality k ní lze dokoupit za 7.956 Kč.

Mercedes-Benz A sedan – ceny na českém trhu
VerzeA 200A 220 4MaticA 250A 250 4MaticA 180 d
Pohon4x24x44x24x44x2
Zdvihový objem [cm3]13321991199119911461
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]120/5500140/5800165/5800165/580085/4000
Točivý moment [N.m/min]250/1620300/1600350/1800350/1800260/1750-2750
Převodovka6M7DS7DS7DS7DS
Max. rychlost [km/h]230237250250206
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,37,06,36,310,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,56,16,54,1
Základní cena [Kč]732.050884.510929.280987.360775.610

David Bureš
Diskuze (38)
27. 9. 2018 09:36
Re: Leštěná bída
JJ, nejhorší jsou plakáti a když přijde na řeč, je R/V6 najednou putýnka ;-)
Avatar - iudex
27. 9. 2018 09:32
Re: Leštěná bída
Naživo som nevidel, ale z videí ten interiér vyzerá veľmi hodnotne, v podstate veľmi blízko Éčku a v nižšej strednej zrejme posúva hranice. Snáď ho niekedy privezieš, aby som si spravil názor. :-)
Vytýkať R4 v dnešnej dobe je úplne mimo, s príchodom novej 1er o pár mesiacov nebude jediného auta v triede s šesťvalcom (a rovnako tak nebude jedinej zadokolky). Môžme byť len radi, že ako základ dáva Áčko R4 a nie R3 ako všetci ostatní (vrátane prémiovej konkurencie). Inak ak by sa tie R6 predávali ako teplé rožky, iste by boli zostali, ale keď aj majitelia M140i (známi kritizovaním usssrrraných štvorhrnkov >:D ) pokukujú po štvorvalcovej X2 M35i, tak asi zachovávanie šesťvalcov v nižšej strednej nemá najmenší zmysel.
27. 9. 2018 09:23
Re: Leštěná bída
Souhlasím s plochami z černým lakem, to je velký mínus. Co se týká displayů, mají rozlišení perfektní a fungují skvěle, rychle.
Tvrdé plasty jsou ve všech autech, závisí na rozmístění a tady je A zcela na úrovni požadavků prémie, koženkový převlek palubní desky je hebký a příjemný na dotek. Nevím, kde máš lacinou plastovou kůži a ambientní osvětlení si můžeš vypnout, ztlumit, naladit jak chceš.

Kdo kromě odcházející 1er nabízí něco jiného ve třídě než 4-válce???
Avatar - iudex
27. 9. 2018 08:45
Re: Jestli to má
Súhlas, naozaj som bol hlboko rozčarovaný, keď som prvýkrát šoféroval CLA, to skutočne nemalo nič spoločné s prémiovosťou či komfortom, obyčajná mainstreamová predokolka na úrovni VW Jetta (čo samé osebe bol oholený Golf), ale na rozdiel od tej Jetty s tvrdým uskákaným podvozkom. A ani nekultivovaný a zle utlmený dízel tomu nepridal, normálne triasol radiacou pákou. Skrátka z môjho pohľadu bolo CLA auto, ktoré si absolútne nezaslúžilo znak M-B.
Avatar - Dinar
27. 9. 2018 08:14
Jestli to má
být ideový nástupce CLA, pak je to určitě posun k lepšímu, místo banánu na kolečkách pěkný malý sedánek. Designově dobrý, snad ta zadní světla mohla být o něco menší.
Motorizace ok, tam kde se ve stejné motorizaci cenově protne s céčkem by mohlo áčko mít navrch výbavou a přídavkem awd, tak to aspoň na první pohled do ceníku vypadá. Pak A-Klasse sedan dává i smysl, což se o CLA říct nedalo, jakkoliv se toto největší šméčko v dějinách Mercedesu prodávalo dobře, lidé se často nechají opít rohlíkem. ;-)