Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz B F-Cell World Drive: Cesta kolem světa na vodík

David Bureš
Diskuze (7)
Trojice zářivě zelených Mercedesů třídy B vyrazila na propagační jízdu, při které na vodík ujedou 30 tisíc km.

Je tomu 125 let, co si nechal Carl Benz 29. ledna 1886 patentovat tříkolové vozidlo s benzínovým pohonem. Mercedes-Benz toto výročí oslavil startem symbolické 125denní jízdy tří vozů B F-Cell s palivovými články napříč světem. Jízdu slavnostně odstartovala německá kancléřka Angela Merkelová spolu s šéfem Daimleru Dieterem Zetschem. Zahájení cesty se zúčastnili i Michael Schumacher, Nico Rosberg a David Coulthard, kteří trio vozů odvezli na start.

Trojice automobilů vyjela na světovou tour ze Stuttgartu, kam se po průjezdu čtyř kontinentů a 14 států za 125 dní opět vrátí. Vozy mimo jiné cestou projedou Paříží, Lisabonem, Los Angeles, Vancouverem, Sydney, Melbourne, Šanghají, Pekingem, Astanou, Moskvou a Stockholmem.

Na trase dlouhé 30.000 mají Mercedesy-Benz B F-Cell dokázat bezpečnost a spolehlivost aut s palivovými články na dlouhých trasách a za různých povětrnostních podmínek.

Cesta má rovněž pomoci rozvoji infrastruktury tankovacích míst na vodík, kterých je podle Mercedesu na celém světě pouhých 200. Proto bude vozy doprovázet cisterna s vodíkem na doplnění paliva. Tu dodala společnost Linde, která s Mercedesem spolupracuje na vývoji a rozvoji palivových článků.

Mercedes Benz B F-Cell je postaven na základech třídy B, od kterého je na první pohled prakticky k nerozeznání. Na rozdíl třídy B však B F-Cell používá synchronní elektromotor o výkonu 100 kW (136 k), který je napájen lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 1,4 kWh a výkonem 35 kW. Přitom nevypouští do ovzduší žádné emise, jen vodní páru, neboť elektřina vzniká díky chemickým reakcím kyslíku a vodíku.

Mercedes-Benz A E-Cell, B F-Cell, Vito E-Cell: První jízdní dojmy

David Bureš
Diskuze (7)
6. 2. 2011 13:08
Re: cesta mimo svet
ta jejich predpoved ma jednu trhlinku, zrejme pocitaji ze baterie se vyvyjej jen pro elektromobily, ale zapominaji, ze hlavnim tahakem baterii nejsou auta, ale spotrebni elektronika jako telefony nebo mobilni PC :-) a stejne jak se zvisuje kapacita baterii a snizuje jejich hmotnost, tak se i zkracuje delka pro nabijeci ciklus

zaroven se zlepsuje moznost ziskavani elektriny za urcitych podminek i kuprikladu solarne, takze by jini lide treba z oblasti solarniho prumyslu mohli tvrdit, ze do roku 2015 budou schopni vyrabet karoserii auta (lak) ktera poskytne i za snizenych/zhorsenych svetelnych podminek dodat 1-3kW energie :-) cims se nejen prodlouzi dojezd treba o 10-15%, ale taky se zajisti v dobe stani dobijeni akumulatoru

takze ja to vidim spise na pristich 10-20 let ve prospech EV hibrydu, tedy na elektrinu dojezd jen 30-60km a o zbytek se postara spalovaci motor slouzici jako generator, tedy auta typu Volt/Ampera
Avatar - Barrichello
4. 2. 2011 10:51
Umělý benzín :o)
[odkaz]
2. 2. 2011 19:02
Re: cesta mimo svet
:yes: Zajímavé,jen houšť.Ćím větší výběr tím lépe.
2. 2. 2011 19:00
Re: cesta mimo svet
No kdo ví,které dnes vývíjené pohony zvítězí do budoucna.Skoro bych řekl,že to dlouhou dobu bude hodně rozmanité.Ovšem předpovědi ohledně vodíku jsou zajímavé [odkaz]
Ovšem takových předpovědí už tu bylo.Ale, důležité pro největší automobilky je nezaspat a vyvíjet vlastní technologie pohonu a hlavně jeho výrobu,ať už jde o klasický hybrid,elektromobil či palivové články.
O dva uvedené v článku Toyotu a Daimler mít obavy nemusíme,stejně tak Honda,Ford,GM,Renault,Nissan,Hyundai-Kia… jsou ti nositelé pokroku v automobilismu.
Avatar - Barrichello
2. 2. 2011 13:49
Re: cesta mimo svet
Kdyby to někoho zajímalo, tak v Lednu se v USA prodalo 321 ks Chevy Volt.