Mercedes-Benz C Long: 80 mm navíc pro Čínu
Čínští zákazníci mají v oblibě prostorné automobily, a proto jim automobilky nabízejí vozy s prodlouženým rozvorem. V nabídce Mercedes-Benzu nemůže takové auto chybět, na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu prezentuje prodlouženou třídu C.
Nová generace třídy C je kritizována pro svoji podobnost s vlajkovou lodí Mercedesu, třídou S, tato blízkost je u prodlouženého céčka dále zvýrazněna. Také v Číně budou v nabídce dvě podoby přídě – s velkým logem Mercedesu v masce chladiče a s trojcípou hvězdou na kapotě.
Verze Long je dlouhá 4.766 milimetrů, rozvor činí 2.920 mm. Rozvor i délka se tak proti v Evropě známému céčku natáhl o 80 milimetrů. To znamená, že má C Long delší rozvor než standardní třída E. Rozvor tohoto o segmentu většího vozu činí 2.874 mm, na délku má éčko 4.879 mm. V Číně je ale prodávána třída E Long dlouhá 5.018 mm, jejíž rozvor má 3.014 mm.
Z nárůstu rozměrů budou těžit především pasažéři na zadních sedadlech. Ty jsou pro Mercedes důležití, protože třída C v nejlidnatější zemi světa často pracuje jako limuzína řízená šoférem.
Větší dveře cestujícím usnadňují nastupování a vystupování. Pasažéři vzadu si mohou vychutnávat o 25 milimetrů prodlouženou lavici, pro větší pohodlí mohou ze zadního sedadla elektricky ovládat sedadlo spolujezdce vpředu. Před okolním světem jsou pak ukryti díky zatmaveným sklům.
Nabídku motorů pro prodloužené céčko zatím Mercedes nespecifikoval, proti u nás nabízené verzi se však bude lišit maximálně jen v detailech. Nabízené motory mají nabídnout výkon 115 kW až 270 kW.
Třída C Long je speciálně určena pro čínský trh, v Číně se bude také vyrábět, a to v továrně místní automobilky BAIC, která je dlouholetým partnerem Mercedesu. I z toho důvodu se nedá očekávat, že by se třída C Long dostala také do Evropy.