Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C Long: 80 mm navíc pro Čínu

David Bureš
Diskuze (17)
Prodloužené céčko myslí hlavně na pasažéry na zadních sedadlech. Ti si vychutnají větší prostor nebo delší zadní lavici.

Čínští zákazníci mají v oblibě prostorné automobily, a proto jim automobilky nabízejí vozy s prodlouženým rozvorem. V nabídce Mercedes-Benzu nemůže takové auto chybět, na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu prezentuje prodlouženou třídu C.

Nová generace třídy C je kritizována pro svoji podobnost s vlajkovou lodí Mercedesu, třídou S, tato blízkost je u prodlouženého céčka dále zvýrazněna. Také v Číně budou v nabídce dvě podoby přídě – s velkým logem Mercedesu v masce chladiče a s trojcípou hvězdou na kapotě.

Verze Long je dlouhá 4.766 milimetrů, rozvor činí 2.920 mm. Rozvor i délka se tak proti v Evropě známému céčku natáhl o 80 milimetrů. To znamená, že má C Long delší rozvor než standardní třída E. Rozvor tohoto o segmentu většího vozu činí 2.874 mm, na délku má éčko 4.879 mm. V Číně je ale prodávána třída E Long dlouhá 5.018 mm, jejíž rozvor má 3.014 mm.

Z nárůstu rozměrů budou těžit především pasažéři na zadních sedadlech. Ty jsou pro Mercedes důležití, protože třída C v nejlidnatější zemi světa často pracuje jako limuzína řízená šoférem.

Větší dveře cestujícím usnadňují nastupování a vystupování. Pasažéři vzadu si mohou vychutnávat o 25 milimetrů prodlouženou lavici, pro větší pohodlí mohou ze zadního sedadla elektricky ovládat sedadlo spolujezdce vpředu. Před okolním světem jsou pak ukryti díky zatmaveným sklům.

Nabídku motorů pro prodloužené céčko zatím Mercedes nespecifikoval, proti u nás nabízené verzi se však bude lišit maximálně jen v detailech. Nabízené motory mají nabídnout výkon 115 kW až 270 kW.

Třída C Long je speciálně určena pro čínský trh, v Číně se bude také vyrábět, a to v továrně místní automobilky BAIC, která je dlouholetým partnerem Mercedesu. I z toho důvodu se nedá očekávat, že by se třída C Long dostala také do Evropy.

David Bureš
Diskuze (17)
24. 4. 2014 11:29
Re: ak to takto pojde dalej
to nie je o súčasnej vláde, ale o divnom európskom spôsobe financovania štátu a vytvárania dojmu, čo všetko pre teba robí. Pamätám sa, keď ropa stála nejakých 180 USD za barel a bolorokovanie vo Viedni s OPECom. Arab vypočítal, že jeho podiel na cene paliva v EU je zanedbateľný oproti podielu štátov cez rôzne dane a navrhol dane znížiť. Teraz je cena ropy 90-100 USD tak prečo stojí benzín skoro toľko, ako keď ropa stála 180 USD ?
Naspäť k autám, prečo mám okrem DPH štátu zaplatiť ešte 3000 EUR, keď chcem auto nad 250 KW ?
A prečo Čína má ma netrápi ...
24. 4. 2014 08:45
Re: LONG-KLASSE
Však také první Superb vycházel z delšího čínského Passatu, pokud vím. ;-) Prodloužené verze v Číně nenabízí jen Mercedes.
24. 4. 2014 08:41
Re: ak to takto pojde dalej
Protože to zákazníci chtějí. A automobilky zase chtějí prodávat. Celkem jednoduché, ne?
24. 4. 2014 08:07
Re: ak to takto pojde dalej
Odpust mi preklep 8-s - ale pochopil si to aj tak, nie? A myslis, ze keby bola ina vlada, tak by si nemal vyssie ceny benzinu, vyssiu DPH, byrokraciu...
A preco vlastne ma ta komunisticka Cina predlzenu verziu C-klasse?
23. 4. 2014 15:03
LONG-KLASSE
Ideální céčko i (a zejména) pro Evropu. Škoda, že to ve Stuttgartu nikdo neví... Vlastně ani nevím zda dnes mám napsat - bravo mercedes...

Přitom je to tak jednoduché - dozadu posadit chlapa kolem devadesátky (hmotnost) a stodevadesátky (výška). Potom to chce mu od kolena (nohy při měření u sebe) naměřit k opěradlu předního sedadla volný prostor cca 15 cm, a tuto míru fixovat jako minimální pro vůz střední třídy. Proč to zde nikdo nedělá? Tedy... s výjimkou superbální Škody.