Mercedes-Benz E 200 NGT - pohodlně a PLYNule

Mercedes-Benz E 200 NGT - pohodlně a PLYNule

 
 

Mercedes-Benz třídy E není ani starý, ani unavený a už vůbec odevzdaný. Třída E se může stále měřit s těmi nejlepšími. Otázka je, co dokáže se základním motorem a v úpravě pro provoz nejen na zemní plyn.

Uvažovat o koupi současné generace třídy E s datem narození v roce 2003 se může zdát z mnoha pohledů jako absolutní šílenství. S příchodem nové generace (W212) se počítá už příští rok, éčko vypadá ze zasloužilé trojky A6, BMW 5 a MB-E rozhodně nejméně mladistvě (nejrychleji zestárlo) a disponuje technikou, kterou Mercedes v nové generaci dopředu odpískal.

V zásadě se může zdát, že by si postarší sedan nebo kombi vyšší střední třídy neměl vůbec nikdo kupovat a pokud, tak čistě ze sběratelských pohnutek a nebo důvodu dočasného vyšinutí mysli. A vidíte, přitom tohle auto, přestože například v Česku nevládne prodejním statistikám, si stále nezadá s premianty třídy a může klidně soupeřit s papírově úspěšnějšími konkurenty.

Neříkám to přitom proto, že bych se obával hněvu ze strany trojcípé hvězdy a následného odstřihnutí od zdroje inzerce a testovacích vozů, ale zkrátka proto, že třída E je hodně dobré auto a já vám naservíruji v tomto testu hned pět důvodů, proč se vyplatí zaskočit do showroomu Mercedesu a obětovat více než milion korun v hotovosti nebo desítky tisíc měsíčně na splátkách za současnou třídu E.

Důvod první – vzhled

Uznávám, že nezačínám příliš šťastně. O pár řádků výš označím éčko za staříčka, který se sotva drží na nohou a teď jako první důvod ke koupi dávám jeho prořídlou stříbrnou kštici. Pokud pominu skutečnost, že sedmdesátníci mohou vypadat skvěle, musím éčku přiznat zvláštní schopnost. Možná ji cítím jenom já, ale možná ji cítíte i vy. Před dvěma lety se mi zdála třída E stará, nezajímavá a nudná. Kdybych si měl vybrat, stále bych raději zvedl ruku pro jinou značku, ale po dvou letech se dívám na třídu E trochu jinak. Od roku 2006 totiž jakoby nestárla. Proces stárnutí se zastavil a limuzína vypadá stále nekonfliktně, ale šarmantně. Vyberete-li svému éčku vhodná kola, věřím, že se vám bude líbit i v roce 2010 a stejně tak možná v roce 2015.

Důvod druhý – špičkový interiér

„Bože, co se ti na tom interiéru líbí,“ položil mi otázku velmi pokrokově orientovaný známý. Mám rád nové věci, nemám problém s experimenty, miluji nové technologie, a tak sám trochu nechápu, proč se uvnitř třídy E cítím jako typický zástupce Early adopters tak strašně dobře. Tvary palubní desky jsou tak nekonfliktní a typické, až z toho člověk začne zívat a pokud se nezabaví Command systémem s DVD přehrávačem (příplatkovým), brzy upadne v tuhý spánek.

obrázek [555 x 306]
 

Všudy přítomné obliny se dávno nenosí a dostupná technika i technologie pokulhávají i za menším a levnějším bráchou – třídou C. Přesto je mi uvnitř éčka tohle všechno úplně jedno. Tvary jsou podružné a například chybějící centrální ovladač známý z třídy S nebo i C bohatě vyváží naprosto dokonalé materiály a zpracování. Tím nechci říct, že třídy C nebo S jsou špatné, ale třída E zastupuje starou školu, která minimálně povrchovou úpravou materiálů, ale třeba i dekory školu novou převyšuje (alespoň tedy třídu C). K materiálům si přidejte bezchybnou ergonomii a získáte základ špičkové kabiny.

Důvod třetí – vynikající sedačky

Sedačky jsou kapitola sama pro sebe. Na tohle neexistuje žádné složité měření, přesto se mnoho odborníků i laiků shoduje na tom, že sedačky Mercedesu patří k absolutní elitě. Jestliže nesnášíte těsné obětí bočnic sportovních sedáků a dostáváte vyrážku z laciné kůže a chybějícímu či nerovnoměrnému odvětrávání sedaček konkurence, zajděte do Mercedesu, uvelebte se v některém z vystavených éček, zabouchněte za sebou dveře a vychutnávejte. Následně nechte o dalším postupu rozhodnout vaši zadnici. Sama vám řekne, kdo dělá jedny z nejlepších sedaček na světě a kdo dokáže skvěle spojit komfortní posaz s výborným držením těla a velkým rozsahem nastavení.

Důvod čtvrtý – kufr

Kufr? Co to je proboha za důvod, jako bych slyšel otázku, která právě přeskákala přes vaše mozkové závity. Sedan a kufr, to prostě nejde dohromady. A právě v tom to vězí. Když si chcete koupit sedan, protože se vám prostě líbí, a chcete se zároveň nějak rozumně dostat do kufru, máte problém.

obrázek [555 x 310]
 

Za a) jsou vstupní otvory kufrů prémiových sedanů většinou špatné tvarované – jednoduše malé a za b) se musíte nejdříve poprat s jeho plynokapalinovými vzpěrami, abyste se vůbec do kufru dostali. Tohle všechno v třídě E odpadá. Víko se samo ladně zvedne, a to i když uvolníte zámek dálkovým ovládáním. Vstupní otvor zasahuje až do samotných boků a zavření víka je stejně jednoduché jako jeho otevření.

Důvod pátý – jízda

Někteří lidé trpí mylnou představou, že Mercedes-Benz a notabene Mercedes z vyšší střední třídy bez vzduchového odpružení nestojí za nic. To je kardinální nesmysl. Testované auto bychom mohli zařadit do kategorie low-budget manažerských limuzín, neboť pohon zajišťoval základní kompresorem přeplňovaný čtyřválec navíc spalující plyn a tlumení nerovností neměl na starosti vzduch, avšak obyčejné pružiny a tlumiče. Éčko nicméně i na základním podvozku s tlumiči a pružinami dostojí své pověsti luxusní limuzíny a bojuje s nástrahami českých vozovek s takovou suverenitou, až to člověku bere dech.

Nerovnosti nejenže necítíte, ale ani neslyšíte, prostě a jednoduše v třídě E přestanou existovat. Ano, absence vzduchového odpružení znamená, že si v úseku plném zatáček nemůžete zvolit sportovní režim a zlikvidovat mírné náklony v prudkých zákrutách, na druhou stranu stabilita auta a úroveň náklonů nic takového nevyžaduje. Třída E sedí na 17palcových kolech v zatáčkách výborně a pokud na to máte nervy a srdce, dá se bezpečně provést přetáčivým smykem. Od řízení pochopitelně nemůžete očekávat nic než komfort a zase komfort, ale k třídě E velmi iniciativní posilovač řízení tak nějak patří. Brzdy fungují výborně a hlavně nevadnou.

A jedno varování na závěr – pozor na motor

Vše do této chvíle uvedené znáte ze starších testů třídy E na Auto.cz. Víte o pohodlném interiéru, víte o komfortním podvozku, víte o sedačkách, posilovači, brzdách. Jediné, co vám v tomto testu dlužím, je popis chování motoru 1,8 Kompresor, který se dokáže kromě benzinu živit rovněž zemním plynem. Zatím netušíte, že tento motor představuje v třídě E jediné riziko mírného rozladění, ale zároveň přichází se zajímavou alternativou někdy levného a jindy předraženého benzinu, a to při zachování zvukových a dynamických vlastností benzinového stroje.

Tedy od začátku. Mercedes-Benz se rozhodl rozšířit nabídku třídy E o model se sériově montovaným pohonem na zemní plyn. Benzinovou nádrž přímo ve výrobě můžete doplnit čtyřmi zásobníky na plyn a získat možnost přepínat mezi plynovým a benzinovým pohonem pohodlně tlačítky na volantu a sledovat aktuální stav nádrže na přístrojové desce. Žádná dodatečná zařízení, žádné zbytečné kompromisy, vše dostanete hezky z výroby. Tohle řešení má nepochybně své kouzlo.

Za prvé se nemusíte strachovat o záruku, za druhé nemusíte sledovat, jak vám někdo vrtačkou przní auto, přitom nepřijdete o hlavní výhodu plynového pohonu, a to rozšířený dojezd a možnost tankovat jeden m3 CNG (odpovídá cca 1 litru benzinu) za 15 Kč místo 35 Kč. Na tomto místě se nicméně sluší připomenout, že síť čerpacích stanic na zemní plyn je u nás asi stejně hustá jako bezdomovcovy punčocháče a že v nejbližší době nelze čekat výrazné zlepšení.

obrázek [555 x 300]
 

Když už ovšem někde na zemní plyn narazíte a nebude to zrovna u souseda na zahradě, můžete jeho natankováním zvýšit dojezd auta až na 1200 km. Základnímu čtyřválci zemní plyn chutná a minimálně zátah předvádí stejný na benzin i plyn. Dynamické vlastnosti změna paliva z benzinu na plyn a opačně opravdu nijak nepoznamená, což ovšem trochu souvisí s tím, že motoru žalostně schází výkon.

Pokud pojmete nákup Mercedes-Benzu E 200 NGT jako rychlé řešení vaší dopravní situace v rámci města a jeho okrajových částí, kterýžto městský provoz čas od času proložíte dálniční vložkou nebo třeba výletem na hory, bude vše v pořádku. Jestliže ovšem chcete svého bi-palivového miláčka pasovat do role dálničního expresu, raději rychle zařaďte zpátečku.

Při popojíždění ve městě a pohodové jízdě v rámci řekněme regionu, se maximální výkon 120 kW /5500 ot./min. a točivý moment 240 Nm při 3000 – 4000 ot./min. zdá naprosto dostatečný. Zrychlování z 50 km/h na 90 km/h probíhá hladce. Běda však potřebujete-li rychle předjet nebo vyvstane potřeba okamžitého pružného zrychlení. Pětistupňový automat se najednou může přetrhnout, aby vypátral vhodný převodový stupeň, motor řve na celé kolo, ale éčko příliš nejede.

Nakonec předjíždění zvládnete, bezpečně se zařadíte, ale příště si pořádně rozmyslíte, kdy a kde zatlačíte plynový pedál do podlahy a pustíte se do předjíždění. Model E 200 NGT totiž váží 1765 kg, což proti E 200 Kompressor znamená nárůst hmotnosti o 185 kg. Když uvážíte, že výkon motoru poklesl o 15 kW a točivý moment o 10 Nm, dostane tahle E Klasse obrysy lenocha.

Ve městě a na poklidnou jízdu výkon stačí, dálničního limitu se auto také dotkne celkem snadno, ale předjíždění a zrychlování ve vysokých rychlostech dělá motoru i převodovce problémy, a to bez ohledu na palivo, které právě proudí do válců. Spotřeba se pohybuje okolo deseti litrů při provozu na benzin, plynu vyžaduje motor asi o litr víc. K neduhům jednotky, a to dosti zřetelným a hlavně slyšitelným, bohužel patří i zvukový projev.

Kompresor vydává pod zátěží velmi nehezké zvuky, které prémiovému sedanu vyšší střední třídy ale vůbec nesluší. V nízkých otáčkách se přitom situace vyvíjí velmi nadějně. Na motoru je sice znát, že s velkým autem zápasí, ale kompresor se drží při zemi. Jakmile však potřebujete výkon, nadechne se k velkému výkonu, který doplňuje pískáním a hučením.

Limuzína v nejlepších letech

Mercedes-Benz třídy E se může zdát na první pohled unavený a odevzdaný. Pokud tak na vás působí, podívejte se na něj znovu a pořádně. Je to stále vynikající manažerská limuzína, která nastavuje měřítka pohodlí a luxusu. Základní motorizace upravená na spalování benzinu i zemního plynu skutečně zaslouží označení základní, vyhoví totiž spíše požadavkům na klidnou městskou a mimoměstskou jízdu. Chcete-li mít ze své třídy E dálniční expres, zvolte určitě jiný motor.

První cena vozu979.000,-Kč (E 200 K, 135 kW, Classic)
První cena vozu s testovanou motorizací1.121.000,-Kč (E 200 NGT, 120 kW, Classic)
Základní cena testovaného vozu1.121.000,-Kč (E 200 NGT, 120 kW, Classic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.229.598 (E 200 NGT, 120 kW, Avantgarde)

Plusy

  • Kvalitně zpracovaný a prostorný interiér
  • Vynikající tlumení nerovností
  • Vysoký cestovní komfort
  • Účinné brzdy
  • Komfortní sedačky

Minusy

  • Velký převod řízení
  • Hlučný motor
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 200 NGT

Cena v základní výbavě: 1 121 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 229 598 Kč

Základní výbava:ADAPTIVE BRAKE s funkcí HOLD, 5stupňová automatická převodovka, protiblokovací brzdový systém (ABS), loketní opěrka vzadu s úložným prostorem a držákem kelímků v barvě doplňků, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky nastavitelná, s asféricky tvarovaným zrcadlem a integrovanými ukazateli směru, brzdový asistent (BAS), elektronický program stability (ESP®) s regulací prokluzu při akceleraci (ASR), elektrický ovládaná okna s ovládáním jedním dotykem a detekcí překážky, přední airbagy s vícefázovou logikou aktivace pro řidiče a spolujezdce vpředu, předpínače bezpečnostních pásů s dvoufázovými omezovači síly pro řidiče a spolujezdce vpředu, jednofázové pro vnější zadní sedadla, automatická klimatizace THERMATIC s kombinovaným filtrem a spínačem ventilace, opěrky hlavy včetně hlavových opěrek NECK-PRO pro řidiče a spolujezdce vpředu; zadní opěrky hlavy jsou elektricky sklopné, výškově a délkově manuálně nastavitelný sloupek řízení, multifunkční volant, PRE-SAFE ®, PRO-SAFE™, radiopřijímač Audio 20 CD s klávesnicí pro telefon, 9 reproduktorů, integrovaná anténa do zadního okna nebo do bočního okna ložného prostoru, výstraha před únikem tlaku vzduchu z pneumatik, stírače předního okna s ovládáním jedním dotykem a dešťovým senzorem s nekonečně variabilním nastavením intervalu stírání a dvěma úrovněmi citlivosti, posilovač řízení (závislý na rychlosti pro modely V6 a V8), tříbodové bezpečnostní pásy; přední výškově nastavitelné, zadní s automatickým nastavením výšky (s výjimkou prostředního sedadla), boční airbagy řidiče a předního spolujezdce, tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC s použitím brzd, elektronický imobilizér se systémem zamykání ELCODE, infračerveným dálkovým ovládáním a vizuální kontrolou uzamknutí, okenní airbagy, centrální zamykání spínačem v interiéru a detektorem tříštění.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 24.890,-), Výbava Avantgarde – čalounění látka Biarritz / umělá kůže ARTICO v černé nebo šedé Sierra, kulisa řazení v provedení černý javor „ptačí oko,“ loketní opěrka ve dveřích s madlem v umělé kůži, sdružený přístroj / ciferník bílý, deska s tubusy v matném chromu, vnitřní a asféricky zakřivené vnější zrcátko na straně řidiče s aut. tlumením odrazivosti, volant s koženým věncem, hliníkové disky 8Jx17 ET38 s pneu 245/45 R17, bi-xenonové světlomety s dynamickou regulací sklonu světlometů a světly pro odbočování v mlhovkách, brzdová světla s LED diodami, černá mřížka chladiče se 4 lamelami leštěná, leskle lakovaná a chromové pruhy, determální skla modrá, kliky dveří lakované s chromovými vložkami, mlhovky s chromovým lemováním a dvěma chromovými ozdobnými lištami (+ 83.708,-)

Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

Úvěrová spolehlivost Británie padá, výhled je negativní, uvádí Moody's Úvěrová spolehlivost Británie padá, výhled je negativní, uvádí Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) za leden až…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 200 NGT
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 3000 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 227
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 7.1 / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 400 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1765 / 510
Rozměr pneu:245/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4814
b) šířka (mm): 1822
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2854
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mercedes-Benz E 200 NGT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Dnes 12:00

Co vznikne, když malinký Fiat 500 od základů překopáte a napěchujete motorem ze sporťáku? Auto s příslibem velké zábavy!




Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…