Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid a E 400 Hybrid: Dva hybridy pro Detroit

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Na první důležité automobilové výstavě roku 2012 se Mercedes-Benz pochlubí dvěma hybridními modely na základě současné třídy E.

Nejedná se o žádné studie na hony vzdálené sériové výrobě, ale o auta určená zákazníkům. Doplňují nabídku hybridů s trojcípou hvězdou ve znaku, jejímž průkopníkem byla v roce 2009 velká S-Klasse 400 Hybrid.

E 300 BlueTec Hybrid kombinuje dieselový motor a elektromotor a spotřebuje jen 4,2 l nafty na 100 km, ekvivalentní hodnota vypouštěných emisí CO2 činí 109 g/km. Srdcem je malý přeplňovaný vznětový čtyřválec 2,15 l o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 500 Nm. Ten podporuje v činnosti elektromotor, jemuž stačí pouhých 20 kW (27 k), ale zároveň poskytuje i slušných 250 Nm.

Tyto hodnoty jsou zajímavé vzhledem k jiným verzím. Například E 250 CDI nabídne totožný motor se stejnými parametry, ale pochopitelně bez podpory elektrického agregátu a s o 15 % vyššími nároky na množství paliva. E 300 CDI se pyšní stejnými 170 kW jako hybrid (sečteme-li prostě výkony obou pohonných jednotek), ale na zadní nápravu se přenáší jen 540 Nm místo celkových 750 Nm. Ano, součet není zcela relevantní, ale i tak je třeba údajům věnovat pozornost. Mimochodem: E 300 BlueTec Hybrid bude k mání ve dvou základních karosářských provedeních třídy E: jako sedan a kombi.

E 400 Hybrid má v útrobách zabudován pro změnu tříapůllitrový zážehový vidlicový šestiválec s 225 kW (306 k) a 370 Nm, elektromotor je totožný jako v předchozím případě. Hodnoty spotřeby 9,8/7,6/8,7 l/100 km jsou v režimech město/dálnice/kombinace, měření tak odpovídá současnému americkému standardu CAFE.

Konstrukce obou vozů využívá modulárního konceptu představeného už v S 400. Hybridní systém včetně nezbytných baterií tedy neomezuje ani prostor pro posádku, ani pro zavazadla. Je použitelný jak pro zážehové, tak i pro vznětové verze, což ostatně dokládají výše zmíněné informace. Není problém ani s odvozením variant s pravostranným řízením pro země, kde se jezdí vlevo. Komfort běžných éček zůstal zachován, nebyla upravována ani klimatizační jednotka, která je velmi náročná na spotřebu energie. Funkce start/stop je standardem, stejně jako obvyklé regenerativní brzdění, při kterém se dobíjejí baterie. Auta jsou schopna jet také jen na elektřinu, při startu se ostatně používá vždy pouze elektromotor.

Oba nové hybridy se tedy objeví poprvé na výstavě NAIAS v Detroitu (14. až 22. ledna 2012). Turbodiesel E 300 BlueTec Hybrid je primárně určen pro Evropu, zatímco E 400 Hybrid si koupí jen Američané, později pak také Japonci a Číňané. Představované duo bude k mání v průběhu roku 2012, konkrétní termíny zatím neznáme.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - WinDiesel
26. 12. 2011 18:34
Ceny
Jsem zvědav na ceny. Rozhodně toto je správný způsob, jak uváděr nové technologie na trh - do dražších vozů, následným zvýšením sériové výroby se dá snížit cena tak, že se tyto technologie dají namontovat i do levnějších vozů. Tedy přesně opačný způsob než u Aurisu/Priusu, vozidel, která se trhu "vnucují" a neustále se brečí po dotacích, bez dotací ani ránu.
Daimler :yes: