Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid a E 400 Hybrid: Dva hybridy pro Detroit

Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid a E 400 Hybrid: Dva hybridy pro Detroit

 
 

Na první důležité automobilové výstavě roku 2012 se Mercedes-Benz pochlubí dvěma hybridními modely na základě současné třídy E.

Nejedná se o žádné studie na hony vzdálené sériové výrobě, ale o auta určená zákazníkům. Doplňují nabídku hybridů s trojcípou hvězdou ve znaku, jejímž průkopníkem byla v roce 2009 velká S-Klasse 400 Hybrid.

E 300 BlueTec Hybrid kombinuje dieselový motor a elektromotor a spotřebuje jen 4,2 l nafty na 100 km, ekvivalentní hodnota vypouštěných emisí CO2 činí 109 g/km. Srdcem je malý přeplňovaný vznětový čtyřválec 2,15 l o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 500 Nm. Ten podporuje v činnosti elektromotor, jemuž stačí pouhých 20 kW (27 k), ale zároveň poskytuje i slušných 250 Nm.

Tyto hodnoty jsou zajímavé vzhledem k jiným verzím. Například E 250 CDI nabídne totožný motor se stejnými parametry, ale pochopitelně bez podpory elektrického agregátu a s o 15 % vyššími nároky na množství paliva. E 300 CDI se pyšní stejnými 170 kW jako hybrid (sečteme-li prostě výkony obou pohonných jednotek), ale na zadní nápravu se přenáší jen 540 Nm místo celkových 750 Nm. Ano, součet není zcela relevantní, ale i tak je třeba údajům věnovat pozornost. Mimochodem: E 300 BlueTec Hybrid bude k mání ve dvou základních karosářských provedeních třídy E: jako sedan a kombi.

E 400 Hybrid má v útrobách zabudován pro změnu tříapůllitrový zážehový vidlicový šestiválec s 225 kW (306 k) a 370 Nm, elektromotor je totožný jako v předchozím případě. Hodnoty spotřeby 9,8/7,6/8,7 l/100 km jsou v režimech město/dálnice/kombinace, měření tak odpovídá současnému americkému standardu CAFE.

Konstrukce obou vozů využívá modulárního konceptu představeného už v S 400. Hybridní systém včetně nezbytných baterií tedy neomezuje ani prostor pro posádku, ani pro zavazadla. Je použitelný jak pro zážehové, tak i pro vznětové verze, což ostatně dokládají výše zmíněné informace. Není problém ani s odvozením variant s pravostranným řízením pro země, kde se jezdí vlevo. Komfort běžných éček zůstal zachován, nebyla upravována ani klimatizační jednotka, která je velmi náročná na spotřebu energie. Funkce start/stop je standardem, stejně jako obvyklé regenerativní brzdění, při kterém se dobíjejí baterie. Auta jsou schopna jet také jen na elektřinu, při startu se ostatně používá vždy pouze elektromotor.

Oba nové hybridy se tedy objeví poprvé na výstavě NAIAS v Detroitu (14. až 22. ledna 2012). Turbodiesel E 300 BlueTec Hybrid je primárně určen pro Evropu, zatímco E 400 Hybrid si koupí jen Američané, později pak také Japonci a Číňané. Představované duo bude k mání v průběhu roku 2012, konkrétní termíny zatím neznáme.

JAKE.AUTO.CZ Mercedes-Benz E (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…