Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E 63 AMG: První oficiální informace a fotografie

Aleš Dragoun
Diskuze (41)
Mercedes-Benz nám servíruje jednu novinku za druhou. Po sedanu a kupé třídy E tu máme první ostrou variantu – E 63 AMG.

V Affalterbachu evidentně nezahálejí a pro nadcházející autosalon v New Yorku připravili první verzi nové série W212 s přídomkem AMG. Její motor je odvozen od toho v loni představeném roadsteru SL 63 AMG. Jedná se o vidlicový osmiválec s objemem 6208 cm3, který poskytuje 386 kW (525 k), točivý moment pak vrcholí hodnotou 630 Nm, přičemž otáčky zatím německá automobilka, respektive její sportovní odnož neudává.

Síla motoru je přenášena na zadní kola pomocí nové sedmistupňové samočinné převodovky AMG Speedshift MCT se spojkou v olejové lázni. Ta může pracovat ve čtyřech režimech. Základním je C (Controlled Efficiency), kdy řadí tak, aby udržovala co nejnižší otáčky motoru. Dále jsou k dispozici režimy S (Sport), S+ (Sport plus) a konečně M (Manual). V posledně jmenovaném trvá přeřazení na vyšší nebo nižší stupeň pouhých 100 milisekund. K dispozici je také funkce Racestart, což je launch control, tedy systém plynulého startu bez prokluzu kol.

Mercedes E 63 AMG je vybaven elektronicky ovládanými tlumiči s možností volby jejich tuhosti tlačítkem – řidič má k dispozici měkčí nastavení Comfort, dále Sport a Sport plus. Přední náprava je zcela nová, zavěšení u AMG nazývají Ride Control. Vpředu najdeme klasické ocelové pružiny, zadní jsou vzduchové a disponují automatickou kontrolou světlé výšky, která přijde k duhu obzvláště při větším zatížení vozu. K lepším jízdním vlastnostem přispívá také překonstruovaná zadní náprava, rozchod kol byl oproti předchozí generaci rozšířen o 56 mm.

V moderním vysokovýkonném automobilu nemůže chybět ani elektronická stabilizace, tedy ESP. V E 63 AMG má řidič celkem tři možnosti, jak s ní naložit – ESP On znamená pochopitelně zapnutý systém, ESP Off jej dokáže vypnout, třetím je pak ESP Sport. Péče byla věnována také brzdám, které jsou produktem vlastního vývoje. Vrtané kotouče na obou nápravách mají průměr 360 mm. Automobil jezdí na osmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 255/40 R 18 vpředu a 285/35 R 18 vzadu.

Nejvýkonnější verze nové třídy E se samozřejmě od svých slabších sourozenců liší i na pohled. Automobil dostal aerodynamický paket včetně nástavců prahů a nárazníků, v tom předním jsou také umístěny LED diody pro denní svícení, vzadu pak najdeme dvě dvojité chromované koncovky výfuků. Liší se i interiér, kterému dominují sportovní sedadla, zatímco čtyřramenný volant, který je součástí základní výbavy, se od levnějších verzí příliš neliší, pouze pod ním jsou umístěna pádla řazení. Veškeré ovladače převodovky, jízdních režimů a systému zavěšení se nacházejí na středové konzole. Ten, pro kterého nevypadá E 63 AMG stále dost sportovně, může zvolit o palec větší kola, ještě sportovnější zavěšení, uzávěr diferenciálu zadní nápravy, zadní spoiler, případně tříramenný volant. K dispozici budou také karbonové doplňky, a to jak pro exteriér vozu, tak i pro jeho interiér.

Při vývoji samozřejmě nebyla zanedbána ani bezpečnost. V základní výbavě najdeme sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy předních cestujících, nechybí ani všemožné elektronické systémy jako například Attention Assist, který dohlíží nad bdělostí řidiče a pokud za volantem usíná, na tuto skutečnost jej akusticky upozorní. Ochranu posádky zajišťuje preventivní bezpečnostní systém Pre-Safe, který je kombinován s brzdovým asistentem Brake Assist Plus. Pomocí dvou radarů monitoruje dění kolem vozidla a je-li jiný automobil nebezpečně blízko, připraví brzdný účinek tak, aby řidič mohl při sešlápnutí pedálu co nejúčinněji zamezit větším následkům nehody. Zároveň například zavře okna, jsou-li otevřena, či napne bezpečnostní pásy. Za příplatek je pak k dispozici i verze, která je schopna vůz zcela zastavit. Zájemci o E 63 AMG si také mohou přiobjednat například LKA (Lane Keeping Assist – asistent pro udržení v jízdním pruhu), BSA (Blind Spot Assist – eliminuje mrtvý úhel), či systém nočního vidění.

Ještě k výkonům – z klidu na 100 km/h zrychlí E 63 AMG za pouhých 4,5 vteřiny. Na německých dálnicích zamezí další touze řidiče po vyšších rychlostech elektronika, která zasáhne tradičně ve 250 km/h. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 12,6 l/100 km, jedná se však zatím o předběžný údaj. Evropští zákazníci se novinky dočkají v srpnu tohoto roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (41)
Avatar - skejpa
5. 4. 2009 13:10
Re: ABSOLUTNÍ KLASSE
videl si nekdy thalii ? nepripada ti to trosicku odlisne ?
5. 4. 2009 06:30
Re: Auto pouze na suchou dálnici!
Někdo umí a někdo.............potřebuje 4x4 :-!
4. 4. 2009 00:10
Re: Auto pouze na suchou dálnici!
Ádo ty si vůl, jak anděl!!! >:D >:D
3. 4. 2009 20:28
Re: ABSOLUTNÍ KLASSE
Ano, výjimečně máš pravdu, záď éčka je krásná.
Avatar - skejpa
3. 4. 2009 15:44
Re: ABSOLUTNÍ KLASSE
znam sonatu. ty svetla ti mozna pripomina ten sklon svetel ale to je tak vsechno. mimoto svetla sonaty nejsou spatny ale tyhle sou mnohem hezci >:-[]