Mercedes-Benz E 63 AMG: První oficiální informace a fotografie

Mercedes-Benz E 63 AMG: První oficiální informace a fotografie

 
 

Mercedes-Benz nám servíruje jednu novinku za druhou. Po sedanu a kupé třídy E tu máme první ostrou variantu – E 63 AMG.

V Affalterbachu evidentně nezahálejí a pro nadcházející autosalon v New Yorku připravili první verzi nové série W212 s přídomkem AMG. Její motor je odvozen od toho v loni představeném roadsteru SL 63 AMG. Jedná se o vidlicový osmiválec s objemem 6208 cm3, který poskytuje 386 kW (525 k), točivý moment pak vrcholí hodnotou 630 Nm, přičemž otáčky zatím německá automobilka, respektive její sportovní odnož neudává.

Síla motoru je přenášena na zadní kola pomocí nové sedmistupňové samočinné převodovky AMG Speedshift MCT se spojkou v olejové lázni. Ta může pracovat ve čtyřech režimech. Základním je C (Controlled Efficiency), kdy řadí tak, aby udržovala co nejnižší otáčky motoru. Dále jsou k dispozici režimy S (Sport), S+ (Sport plus) a konečně M (Manual). V posledně jmenovaném trvá přeřazení na vyšší nebo nižší stupeň pouhých 100 milisekund. K dispozici je také funkce Racestart, což je launch control, tedy systém plynulého startu bez prokluzu kol.

Mercedes E 63 AMG je vybaven elektronicky ovládanými tlumiči s možností volby jejich tuhosti tlačítkem – řidič má k dispozici měkčí nastavení Comfort, dále Sport a Sport plus. Přední náprava je zcela nová, zavěšení u AMG nazývají Ride Control. Vpředu najdeme klasické ocelové pružiny, zadní jsou vzduchové a disponují automatickou kontrolou světlé výšky, která přijde k duhu obzvláště při větším zatížení vozu. K lepším jízdním vlastnostem přispívá také překonstruovaná zadní náprava, rozchod kol byl oproti předchozí generaci rozšířen o 56 mm.

V moderním vysokovýkonném automobilu nemůže chybět ani elektronická stabilizace, tedy ESP. V E 63 AMG má řidič celkem tři možnosti, jak s ní naložit – ESP On znamená pochopitelně zapnutý systém, ESP Off jej dokáže vypnout, třetím je pak ESP Sport. Péče byla věnována také brzdám, které jsou produktem vlastního vývoje. Vrtané kotouče na obou nápravách mají průměr 360 mm. Automobil jezdí na osmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 255/40 R 18 vpředu a 285/35 R 18 vzadu.

Nejvýkonnější verze nové třídy E se samozřejmě od svých slabších sourozenců liší i na pohled. Automobil dostal aerodynamický paket včetně nástavců prahů a nárazníků, v tom předním jsou také umístěny LED diody pro denní svícení, vzadu pak najdeme dvě dvojité chromované koncovky výfuků. Liší se i interiér, kterému dominují sportovní sedadla, zatímco čtyřramenný volant, který je součástí základní výbavy, se od levnějších verzí příliš neliší, pouze pod ním jsou umístěna pádla řazení. Veškeré ovladače převodovky, jízdních režimů a systému zavěšení se nacházejí na středové konzole. Ten, pro kterého nevypadá E 63 AMG stále dost sportovně, může zvolit o palec větší kola, ještě sportovnější zavěšení, uzávěr diferenciálu zadní nápravy, zadní spoiler, případně tříramenný volant. K dispozici budou také karbonové doplňky, a to jak pro exteriér vozu, tak i pro jeho interiér.

Při vývoji samozřejmě nebyla zanedbána ani bezpečnost. V základní výbavě najdeme sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy předních cestujících, nechybí ani všemožné elektronické systémy jako například Attention Assist, který dohlíží nad bdělostí řidiče a pokud za volantem usíná, na tuto skutečnost jej akusticky upozorní. Ochranu posádky zajišťuje preventivní bezpečnostní systém Pre-Safe, který je kombinován s brzdovým asistentem Brake Assist Plus. Pomocí dvou radarů monitoruje dění kolem vozidla a je-li jiný automobil nebezpečně blízko, připraví brzdný účinek tak, aby řidič mohl při sešlápnutí pedálu co nejúčinněji zamezit větším následkům nehody. Zároveň například zavře okna, jsou-li otevřena, či napne bezpečnostní pásy. Za příplatek je pak k dispozici i verze, která je schopna vůz zcela zastavit. Zájemci o E 63 AMG si také mohou přiobjednat například LKA (Lane Keeping Assist – asistent pro udržení v jízdním pruhu), BSA (Blind Spot Assist – eliminuje mrtvý úhel), či systém nočního vidění.

Ještě k výkonům – z klidu na 100 km/h zrychlí E 63 AMG za pouhých 4,5 vteřiny. Na německých dálnicích zamezí další touze řidiče po vyšších rychlostech elektronika, která zasáhne tradičně ve 250 km/h. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 12,6 l/100 km, jedná se však zatím o předběžný údaj. Evropští zákazníci se novinky dočkají v srpnu tohoto roku.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci

Policie lotyšské metropole Rigy ve čtvrtek zadržela…

Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice

Praha bude příští rok hospodařit s příjmy 59,175 miliardy…

Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB

Česká národní banka vydala vůbec první licenci spojenou…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 63 AMG: První oficiální…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Včera

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že jsem Bruce Wayne

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že…

Říká se, že americký prezident Donald Trump (72) nepatří k nejchytřejším politikům světa. Možná tomu tak není,…

Jak nakoupíte o Vánocích? Podívejte se na přehled svátků, kdy jsou obchody zavřené

Jak nakoupíte o Vánocích? Podívejte se na přehled…

Po dvou podzimních svátcích, kdy zůstaly obchody zavřené, přijdou další svátky bez nákupů o Vánocích. Na konci…

 

iSport.cz

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili Zmrhal a Stoch

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili…

Zvládli to! Fotbalisté Slavie porazili v posledním utkání skupiny Evropské ligy Zenit Petrohrad 2:0 a zajistili…

SOUHRN EL: Vaclík vychytal nulu a Sevilla postupuje, dál jde i Rennes

SOUHRN EL: Vaclík vychytal nulu a Sevilla postupuje,…

Fotbalisté Sevilly s reprezentačním brankářem Tomášem Vaclíkem si v závěrečném kole skupinové fáze Evropské ligy…

 

Reflex.cz

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za tohle opravdu vyhodíte peníze, dobře vám tak!

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za…

Do Tábora jsme jeli s podezřením, že jde o recesi. Jenže prodavači elektronických zařízení pro detekci strašidel…