Mercedes-Benz E 63 AMG: První oficiální informace a fotografie

Mercedes-Benz E 63 AMG: První oficiální informace a fotografie

 
 

Mercedes-Benz nám servíruje jednu novinku za druhou. Po sedanu a kupé třídy E tu máme první ostrou variantu – E 63 AMG.

V Affalterbachu evidentně nezahálejí a pro nadcházející autosalon v New Yorku připravili první verzi nové série W212 s přídomkem AMG. Její motor je odvozen od toho v loni představeném roadsteru SL 63 AMG. Jedná se o vidlicový osmiválec s objemem 6208 cm3, který poskytuje 386 kW (525 k), točivý moment pak vrcholí hodnotou 630 Nm, přičemž otáčky zatím německá automobilka, respektive její sportovní odnož neudává.

Síla motoru je přenášena na zadní kola pomocí nové sedmistupňové samočinné převodovky AMG Speedshift MCT se spojkou v olejové lázni. Ta může pracovat ve čtyřech režimech. Základním je C (Controlled Efficiency), kdy řadí tak, aby udržovala co nejnižší otáčky motoru. Dále jsou k dispozici režimy S (Sport), S+ (Sport plus) a konečně M (Manual). V posledně jmenovaném trvá přeřazení na vyšší nebo nižší stupeň pouhých 100 milisekund. K dispozici je také funkce Racestart, což je launch control, tedy systém plynulého startu bez prokluzu kol.

Mercedes E 63 AMG je vybaven elektronicky ovládanými tlumiči s možností volby jejich tuhosti tlačítkem – řidič má k dispozici měkčí nastavení Comfort, dále Sport a Sport plus. Přední náprava je zcela nová, zavěšení u AMG nazývají Ride Control. Vpředu najdeme klasické ocelové pružiny, zadní jsou vzduchové a disponují automatickou kontrolou světlé výšky, která přijde k duhu obzvláště při větším zatížení vozu. K lepším jízdním vlastnostem přispívá také překonstruovaná zadní náprava, rozchod kol byl oproti předchozí generaci rozšířen o 56 mm.

V moderním vysokovýkonném automobilu nemůže chybět ani elektronická stabilizace, tedy ESP. V E 63 AMG má řidič celkem tři možnosti, jak s ní naložit – ESP On znamená pochopitelně zapnutý systém, ESP Off jej dokáže vypnout, třetím je pak ESP Sport. Péče byla věnována také brzdám, které jsou produktem vlastního vývoje. Vrtané kotouče na obou nápravách mají průměr 360 mm. Automobil jezdí na osmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 255/40 R 18 vpředu a 285/35 R 18 vzadu.

Nejvýkonnější verze nové třídy E se samozřejmě od svých slabších sourozenců liší i na pohled. Automobil dostal aerodynamický paket včetně nástavců prahů a nárazníků, v tom předním jsou také umístěny LED diody pro denní svícení, vzadu pak najdeme dvě dvojité chromované koncovky výfuků. Liší se i interiér, kterému dominují sportovní sedadla, zatímco čtyřramenný volant, který je součástí základní výbavy, se od levnějších verzí příliš neliší, pouze pod ním jsou umístěna pádla řazení. Veškeré ovladače převodovky, jízdních režimů a systému zavěšení se nacházejí na středové konzole. Ten, pro kterého nevypadá E 63 AMG stále dost sportovně, může zvolit o palec větší kola, ještě sportovnější zavěšení, uzávěr diferenciálu zadní nápravy, zadní spoiler, případně tříramenný volant. K dispozici budou také karbonové doplňky, a to jak pro exteriér vozu, tak i pro jeho interiér.

Při vývoji samozřejmě nebyla zanedbána ani bezpečnost. V základní výbavě najdeme sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy předních cestujících, nechybí ani všemožné elektronické systémy jako například Attention Assist, který dohlíží nad bdělostí řidiče a pokud za volantem usíná, na tuto skutečnost jej akusticky upozorní. Ochranu posádky zajišťuje preventivní bezpečnostní systém Pre-Safe, který je kombinován s brzdovým asistentem Brake Assist Plus. Pomocí dvou radarů monitoruje dění kolem vozidla a je-li jiný automobil nebezpečně blízko, připraví brzdný účinek tak, aby řidič mohl při sešlápnutí pedálu co nejúčinněji zamezit větším následkům nehody. Zároveň například zavře okna, jsou-li otevřena, či napne bezpečnostní pásy. Za příplatek je pak k dispozici i verze, která je schopna vůz zcela zastavit. Zájemci o E 63 AMG si také mohou přiobjednat například LKA (Lane Keeping Assist – asistent pro udržení v jízdním pruhu), BSA (Blind Spot Assist – eliminuje mrtvý úhel), či systém nočního vidění.

Ještě k výkonům – z klidu na 100 km/h zrychlí E 63 AMG za pouhých 4,5 vteřiny. Na německých dálnicích zamezí další touze řidiče po vyšších rychlostech elektronika, která zasáhne tradičně ve 250 km/h. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 12,6 l/100 km, jedná se však zatím o předběžný údaj. Evropští zákazníci se novinky dočkají v srpnu tohoto roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

Češi se ve Švédsku zapletli do bezpečnostního skandálu. Bylo to fiasko, říká švédský premiér Češi se ve Švédsku zapletli do bezpečnostního skandálu. Bylo to fiasko, říká švédský premiér

Za fiasko považuje švédský premiér Stefan Löfven švédské…

Pohledem Hynka Kmoníčka: Svoboda po arabsku Pohledem Hynka Kmoníčka: Svoboda po arabsku

Televize Džazíra začala ambicí stát se ostrovem státními…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 63 AMG: První oficiální…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

 



Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Dnes 18:47

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Zpěvák (†41) Linkin Park byl zavražděn, tvrdí podivná zpráva. Vdova vyšla ven s dvojčátky

Zpěvák (†41) Linkin Park byl zavražděn, tvrdí…

Na tragické smrti zpěváka Linkin Park Chestera Bennigtona (†41) se přiživují mnozí. Aby se web Yournewswire.com,…

 

iSport.cz

Real začal prohrou s United: komické penalty, drsný faul i paráda Martiala

Real začal prohrou s United: komické penalty, drsný…

Už jsou opět v zápřahu! Vítěz Ligy mistrů a španělské ligy Real Madrid vstoupil do letní přípravy. Na turné…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…