Mercedes-Benz F-Cell Roadster: Návrat do budoucnosti
Celý vývoj i stavba studie F-Cell Roadster je dílem 150 studentů různých automobilových oborů, kteří pracovali zhruba rok na stáži v továrně v Sindelfingenu. Čtyřkolka nahlíží do blízké budoucnosti, ale zároveň se vrací na úplný počátek historie automobilismu. Obzvláště kola svým provedením a velikostí odkazují na vůz, který je považován za první skutečný automobil v dějinách – Benz Patent-Motorwagen z let 1885-1886. Nejen to, jeho tvůrce Karl Benz stál samozřejmě nepřímo u vzniku dnešní automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku, dožil se dokonce sloučení s firmou Daimler v roce 1926.
Moderní variace na Benzův patentovaný motorový vůz, Model 1 nebo Dreirad (tříkolku) se ovšem nespoléhá na benzinový motor, nýbrž je poháněna palivovými články, jak ostatně napovídá i její označení. Ty jsou umístěny stejně jako pohonná jednotka vzoru nad zadní nápravou. Výkon činí pouhých 1,2 kW (1,6 k), čtyřkolka dosahuje maximální rychlosti 25 km/h a ujede až 350 km. I provozní vlastnosti tedy odkazují na prapředka – jeho jednoválec o objemu necelého litru dával totiž 0,66 kW (0,9 k) a tříkolku dokázal rozjet na 16 km/h. Stejné je i dvoumístné uspořádání a čalounění sedadel kůží, vůz se také ovládá pákou, u novinky však připomíná spíše joystick a řízení postrádá jakoukoli mechanickou vazbu – jedná se tedy o systém drive-by-wire.
F-Cell Roadster je pochopitelně zcela moderním vozem, který využívá soudobých materiálů. Sedadla jsou karbonová, karoserie z laminátu v přední části připomíná současné vozy F1. Navíc má také vzhůru výklopné dveře, originál samozřejmě takovou zbytečnost postrádal. A zásadní odlišnost na závěr – nová studie má oproti vynálezu Karla Benze o jedno kolo více.