Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz M (W166): Návrat čtyřválce

Ondřej Láník
Diskuze (67)
Velká SUV žijí! Nová třída M je větší, než ta současná, přesto má umět jezdit za 6 l/100 km a přitom plnit Euro 6.

Poptávka po velkých SUV ve světě roste, navzdory všudypřítomném tlaku na snižování emisí CO2. Trhy jako je Čína nebo USA rekordně rostou nebo se zotavují, a tak je dobré majetným zákazníkům nabídnout to, co chtějí. Nový Mercedes-Benz ML (W166) navazuje na své dva předchůdce z roku 1997 (W163) a 2005 (W164). Prodej začne už za několik týdnů.

Karoserie

Nová generace je větší než odcházející model, růst všemi směry je ale velmi decentní. S délkou 4,8 m, šířkou 1,93 m a výškou 1,8 m je nové ML o 24 mm delší, 16 mm širší, ale taky o 19 mm nižší. Rozvor náprav 2,92 m zůstává takřka beze změn.

Rozložení hmot auta se v zásadě nemění. Dvouprostorová karoserie s charakteristickým řešením oblasti za C-sloupkem vypadá z bočního pohledu elegantněji. Efekt faktického snížení výšky dále podporuje několik designových prvků, takže toto SUV ve třetím vydání vypadá výrazně nižší a delší než ve skutečnosti je.

Maska se snížila a rozšířila, rozměry předních světlometů se zmenšily, naopak koncová světla vypadají na první pohled větší a výrazněji zasahují do boků auta.

Tvary se designérům podařilo navrhnout tak, že v aerodynamickém tunelu naměřili koeficient odporu vzduchu jen 0,32. To je pro tak velký vůz obdivuhodně nízká hodnota. Sluší se dodat, že aerodynamika souvisí se spotřebou a o tu šlo konstruktérům především.

Motory

Malou revolucí, kterou jsme však očekávali, je instalace dvojitě přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,1 l do modelu ML 250 CDI 4Matic. Do velkého SUV s třícípou hvězdou se vrací čtyřválcový motor. Čtyřválce byly dodávány už do první generace, ta druhá se bez nich obešla. Základní parametry motoru v ML 250 CDI jsou při tom srovnatelné s původním šestiválcem v modelu ML 300 CDI.

Ve Stuttgartu se chlubí zejména kombinovanou spotřebou 6 l/100 km, za pozornost však stojí také možnost doobjednání větší 93l palivové nádrže, místo 70litrové, s níž pak můžete teoreticky na jedno tankování ujet až 1500 km!

S nízkou spotřebou přímo souvisí nejen obvyklá opatření (pneumatiky s nižším valivým odporem, stop-start systém, dlouhé převody, minimalizované vnitřní tření), ale taky nasazení SCR-katalyzátoru. Ten současně přispěl ke snížení škodlivých emisí na úroveň Euro 6 v předstihu několika let před tím, než bude tento standard pro nová auta povinný.

Ve třídě SUV přeci jen obvyklejší šestiválcové motorizace budou zpočátku v nabídce dvě.

Turbodiesel v ML 350 CDI 4Matic také již dnes plní emisní standard Euro 6, ML s ním je současně rychlejší v normalizovaném sprintu z 0 na 100 km/h než benzinový atmosférický přímovstřikový šestiválec v ML 350 BlueEfficiency.

Výbava

Standardem pro všechny Mercedesy ML je pohon všech kol a adaptivní podvozek. Za příplatek je dodáváno vzduchové odpružení Airmatic a aktivní stabilizátory (Active Curve System).

I když zůstanete u ocelových pružin, můžete zvolit On- a Offroad-Paket, který nabízí 3 silniční režimy a 2 režimy do terénu. Počítejte mj. s přizpůsobením funkce ABS pro jízdu mimo zpevněné komunikace nebo citlivějšími reakcemi pedálu plynu pro jemné manévry v terénu. Maximální světlá výška činí 285 mm, vodou lze brodit až do hloubky 600 mm.

V každém ML najdete 9 airbagů, detekci únavy řidiče (Attention Assist), adaptivní světlomety, nebo bezpečnostní systém Pre-safe.

Premiéra v září, dodávky v listopadu

Mercedes-Benz ML (W166) bude oficiálně představen novinářům v nejbližších dnech.

Autosalonová premiéra je připravena na zářijové IAA do Frankfurtu.

Objednávky bude možno podávat od 11. července 2011, první zákazníci však nedostanou své vozy dříve než v listopadu 2011.

Mercedes-Benz M (W166) - Technická data nové generace
ModelML 250 BluetecML 350 BluetecML 350 BlueEfficiency
Převodovka7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]214329873498
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/-190/-225/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/-620/-370/-
Max. rychlost [km/h]210224240
Zrychlení 0-100 km/h [s]97,47,6
Komb. spotřeba [l/100 km]66,88,5
Hmotnost [kg]---
Cena [Euro]---

Ondřej Láník
Diskuze (67)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
9. 6. 2011 17:10
Re: design
Přesně jak říkáš. Ale zezadu prostě vidím Saaba 9-5 kombi, to mi nikdo neveme!
Avatar - Ji/Ri
9. 6. 2011 15:34
Re: MB vs VW
...přesně tak, původní tuar měl koule.... Ten nový je jen buzna.
Avatar - Ji/Ri
9. 6. 2011 15:32
PROSTOR
Tak nějak pořád vidím prostor pro suv velikosti q5ky. GLK mi přijde spíš ke q3.... a taková baby ML by nebyla špatná....
9. 6. 2011 08:19
Re: MERCEDES ROKU
Mercedes neprekvapil. Jak by asi taky mohl? Byl nejlepsi a stale je. To snad jen nekteri redakcni Spinkacci po ucurnuti si do textilu na sedacce spolujezdce v Cliu RS pisou blaboly o nejosklivejsich autech sveta, majic pri tom pred ocima pohlavni organ z chromovaneho plastu...
Kez by tak u Mercedesu delali i motorky, aspon jednu :-)
S temi nejslabsimi motorizacemi to neni tak hrozne, spis jde o pokrok, ktery ty zaklady udelaly za posledni roky.
Je to proste tak, ze behem dvou az tri let Audi a BMW dotahuji styl a design vys a vys, pak se ale privali vlna tsunami od tricipe hvezdy a muzou zacit znovu...
9. 6. 2011 07:58
Re: MERCEDES ROKU
Nemyslis si, doufam, ze by pan M kopiroval korejce, ze ne?

:-O