Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz si platformu MRA nechá pro sebe

David Bureš
Diskuze (2)
Platforma MRA má být součástí identity Mercedes-Benzu. Proto nebude nabídnuta žádným partnerům této značky.

Součástí spolupráce mezi německým koncernem Daimler a francouzsko-japonskou aliancí Renault-Nissan je sdílení techniky oběma směry. Jednu platformu si ale Mercedes-Benz nechá pouze pro sebe – jedná se o platformu MRA určenou pro větší modely s pohonem zadních kol.

Australský server Motoring citoval Thomase Webera, člena představenstva Mercedes-Benzu zodpovědného za výzkum a vývoj, který tvrdí, že platforma MRA je tvrdé jádro Mercedes-Benzu. Z tohoto důvodu ji Mercedes-Benz nechce nabídnout jiným výrobcům. Vedení automobilky navíc rozhodlo, že by spolupráce s partnery měla být omezena.

Zpráva o nesdílení techniky nepotěší partnery Mercedes-Benzu – Renault a Infiniti. V minulosti se hovořilo o tom, že stuttgartskou techniku použije velký sedan značky Renault, platforma by se jistě hodila také Infiniti. Prezident japonské prémiové značky Johan de Nysschen mimochodem nedávno tvrdil, že Infiniti spolu s Daimlerem vyvíjí zcela novou platformu.

Prvním vozem, který platformu MRA používá, je nová generace třídy C. V budoucnu má být základem pro více než 10 nových modelů, od C-Klasse výše. I to naznačuje její flexibilitu, vedle sedanů a kombi ji využijí také SUV nebo sportovní auta. Navržena byla i s ohledem na sportovní modely z divize AMG. Architektura umožňuje natáhnout rozvor náprav nebo měnit šířku.

Naopak v oblasti platformy pro menší vozy se spolupráci s partnerem Renault-Nissan koncern Daimler nebrání. Platformu MFA s pohonem předních kol pro kompaktní vozy (zatím A, B, CLA a GLA) využijí chystané modely Infiniti – kompaktní hatchback Q30 a crossover QX30. Techniku pro nové generace Renaultu Twingo a modelů značky Smart dokonce oba výrobci vyvíjeli společně.

David Bureš
Diskuze (2)
19. 2. 2014 12:58
Re: Rozumné
no, spolupráce je hlavně o tom ,že se dělí vývojové náklady na víc aut. BMW dělá motory s PSA, aby to prostě dávalo ekonomickej smysl.

Mercedes podobné rozhodnutí mohl udělat pouze v případě, že mu vycházelo, že platformu sám odfinancuje a udrží to jeho konkunceschopnost (tedy, že nebude mít moc velký náklady oproti konkurenci) - navíc musel kalkulovat, co by mu sdílení platformy s partnery přineslo - Renault by tenhle podvozek prakticky nevyužil a Infinity by třeba neudělalo takový objemy (Mercedes na týhle platformě může v budoucnu bouchat hodně přes milion aut ročně, nějakej sto tisíc japonců ho nevytrhne). kdyby šlo o platformu na auto velikosti áčka, kde by mohla být využita na hromadu modelu Renaultu i Nissanu, tak by bylo rozhodování úplně jiné.
18. 2. 2014 20:41
Rozumné
Pokud mám nějaké unikátní řešení, proti kterému mi partner nemá adekvátně co nabídnout, nemá smysl se o něj dělit. Dělením pomohu konkurenci se dotáhnout rychleji na mou úroveň, snížit mi zisky a prodej a časem a tím mi zbyde méně na vývoj dalších unikátních technologií...