Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Twingo: Moderní retro s technikou od Smartu

Diskuze (148)
Před více než 20 lety vyjelo první Twingo. Nyní Renault přichází s třetí generací, která zcela mění koncepci oblíbeného městského mini.

Vývoj nového Twinga trval pět let, od roku 2010 Renault na projektu spolupracoval s koncernem Daimler, který na stejném technickém základu vytvoří novou generaci dvou- a čtyřmístných Smartů. Obě automobilky se shodly na použití koncepce s motorem vzadu, které dnes využívá Smart ForTwo.

U Twinga toto řešení přináší nové nekonvenční proporce karoserie a řadu praktických výhod. Kratší přední převis karoserie usnadňuje parkování, velký rejd zkracuje poloměr otáčení a maximalizovaný rozvor má zajistit nejprostornější interiér v segmentu A.

Design sleduje předlohu v podobě konceptů Twin’Z a Twin’Run. Některé prvky se přímo odkazují na slavný model Renault 5, například zkosená zadní stěna. Provedení přídě zase navazuje na facelift předchozího Twinga. Kulatá přídavná světla slouží k dennímu svícení a nově využívají technologii LED.

Výstavní premiéra proběhne na březnovém autosalonu v Ženevě, kde Renault odhalí další podrobnosti.

Diskuze (148)
15. 2. 2014 21:17
Re: Revoluce
Málo jsem to rozepsal. V principu je RR koncepce asi to nejjednodušší.
Ale:
1) všichni od toho upustili, bude se muset vyvíjet od začátku, proto se obávám ceny, i když to dělají se Smartem; v době, kdy Fabie III vyjede buď na platformě stejné jako Fabia I, nebo dostane podvozek, na kterém jezdí polovina koncernu (MQB), se to určitě projeví
2) Nacpat do co nejmenšího prostoru pod zavazadlový prostor nějaký větší diesel + třeba dvojspojku asi nepůjde, jsem zvědavý, s čím Twingo přijede - nové řady motorů a převodovek taky něco stojí
3) Twingo je legendární právě svou koncepcí využití vnitřního prostoru - pochybuji, že by se zrovna toho vzdávali, což je bude nutit ještě více osekat prostor pro motor.

Ale netvrdím, že jsem odborník, rád se budu plést, mohlo by to být velmi zajímavé autíčko na ježdění. Jen se modlím, aby tam nebyl jen robotizovaný manuál...
15. 2. 2014 20:48
Re: Jen automatická převodovka?
Ok, nemám problém jet do města třeba s mopedautem, které má variátor, to je do šourání v koloně ideální. Ale všechny dvouspojky i robotizované klasické převodovky na mě prostě dojem neudělaly. Řadí si to jak chce, často naprosto nesmyslně, při rozjezdech škubou, takže parkování je o nervy, i při zapnutí manuálního režimu stejně mají svou hlavu a nedovolí jet na rychlost, která se jim už prostě vzhledem k otáčkám "nelíbí". Předjíždění taky celkem nebezpečné, nikdy není jasné, jak se převodovka zachová. Reakce občas nečekaně pomalé - hlavně v momentě, kdy by byla potřeba reakce co nejrychlejší. Životnost vždy nesrovnatelně nižší než u klasické manuální převodovky, poruchovost díky složitosti vyšší. Prostě o ničem. Klasické automaty zase mají velké vnitřní ztráty a zvyšují spotřebu.
15. 2. 2014 20:10
Re: Velmi zajímavý přírůstek
Jak může být Hyundai a VW kvalitnější než Renault? Obě značky na autech šetří, jak jen to jde a na jejich ziscích to jde vidět. Část z toho dají do marketingu a ten na některé jedince, jako jseš ty evidentně funguje. Twingo bude proti i10 a UPu prémie.
15. 2. 2014 08:40
Nový sedan
Mě by celkem zajímal ten nový sedan střední třídy.
15. 2. 2014 02:28
Re: Twingo III
To by nebylo FR auto aby se nenabízelo s automatem ;)