Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz podle čínských úřadů manipuloval s cenami

redakce AUTO.CZ
Diskuze (51)
Řadu zahraničních výrobců aut jako Mercedes-Benz, Audi nebo BMW přimělo v minulých týdnech na největším světovém automobilovém trhu snížit ceny náhradních dílů. Mercedes je podle čínských úřadů vinen.

Německý výrobce luxusních aut Mercedes-Benz podle čínských úřadů manipuloval s cenami za poprodejní servis. S odvoláním na regulační úřady ve východočínské provincii Ťiang-su o tom informovala státní tisková agentura Nová Čína. Automobilka si podle expertů citovaných čínskými médii účtovala takové ceny za náhradní díly, že koupit tyto součástky samostatně do jednoho vozu by stálo stejně jako koupit si 12 aut.

Mercedes-Benz se podle agentury AP stal dalším nadnárodním výrobcem aut, jejž čínské úřady viní z porušení čínského antimonopolního zákona. Automobilka se ke zprávě zatím nevyjádřila. Na začátku měsíce uvedla, že s vyšetřovateli spolupracuje.

Čína v poslední době stupňuje úsilí, aby přiměla firmy k dodržování antimonopolního zákona přijatého v roce 2008. Čínské Národní rozvojové a reformní komisi (NDRC) tato legislativa umožňuje uložit pokuty ve výši až deset procent příjmů, které daná společnost v Číně měla za předešlý rok.

Regulátoři již dříve uvedli, že NDRC za údajné monopolní chování potrestá dalšího výrobce luxusních aut Audi a automobilku Chrysler ze skupiny Fiat. Respektovaný list 21st Century Business Herald minulý týden s odvoláním na nejmenované zdroje napsal, že úřady Audi vyměří pokutu zhruba 250 milionů jüanů (zhruba 845 milionů korun).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (51)
22. 8. 2014 08:22
Re: to je novinka
Haló tady starej komouš. Můžeš se mi prosím tě, ve spolupráci s Ham vyjádřit k tomuhle článku?

[odkaz]

Konkrétně mi jde o odstavec kde se píše:

Všechny společnosti se podle regulátora tajně domlouvaly, aby snížily konkurenční boj na trhu a zajistily si výhodné ceny pro své výrobky na čínském trhu. Firmy, z nichž některé již dříve stihl trest amerických a evropských regulátorů, údajně slíbily, že zjednají nápravu.

Nazval si mě komunistou, protože jsem se zastal chování čínských úřadů, které podle tebe pokřivují trh a najednou se dočtu, že podobná praxe funguje i v Americe a Evropě. Tak by to starý komunista prosil od vás jasnozřivějších jedinců nějak vysvětlit. >:D
21. 8. 2014 19:46
Re: to je novinka
V podstatě souhlasím. Jen dodám, že by auto s vykuchaným filtrem nemělo projít technickou. Bohužel STK v ČR moc dobře nefungují. A nejde jen o to, s jakou pravděpodobností co odejde, ale i o riziko poškození, nebo krádeže - ojetinu nebude mít pojištěnou tolik lidí co nové auto.
21. 8. 2014 15:21
Re: to je novinka
to se pak ale nemůže nikdo divit, že si to majitel při nenávratně ucpaném DPF nechá radši odstranit. S takovou cenou náhradního dílu, který navíc není vůbec nutný k provozování auta, je majitel totálně demotivovaný se ho snažit vyměnit. 8-s. No tak můžeš se snažit si TCO spočítat i u jetýho auta, ale pořád neznáš tu proměnnou co se ti kdy vysype, takže je to dost problematický, ale pokud budeš vycházet z hesla doufej v nejlepší očekávej nejhorší, tak to dokážeš jakž takž odhadnout.

Hele on každý není zvědavý na to chodit po soudech a platit experty, který budou prokazovat, že daný díl měl vydržet delší dobu. A na tom je to postavený to udělá tak jeden ze sta aby se handrkoval s autorizákem potažmo s automobilkou. Ty lidi co nechápeš jsou právě ti, kteří se snaží jakž takž spočítat TCO. Do kterého logicky spadá i případná zůstatková hodnota po x letech používání.
21. 8. 2014 14:27
Re: to je novinka
Takovou cenu měla myslím Honda pro filtr k 2,2. Už si tu částku nepamatuji přesně, možná to bylo 140, ale spíš 170. V podobných sférách se myslím pohyboval radar adaptivního tempomatu u Toyoty, který je na ráně při každém ťuknutí.

V první řadě mi šlo o to, že je rozdíl mezi odhadem TCO u nového vozu a u značně ojetého, složitého moderního. Kdo mluví o TCO, pravděpodobně bere v potaz nová auta.

Můžeš se bránit i ve chvíli, kdy má nějaký díl nečekaně krátkou životnost. To je právě o té ochotě domáhat se svých práv. A také o tvých možnostech, v tomhle směru prostě život není fér.

Asi máme každý jiná očekávání. Ano, očekávám, že bude mít nějakou hodnotu, ale ty lidi nechápu (pomíjím sběratele). Jsem rád, že dostanu část mých peněz zpět, ale sám bych to neudělal. A to si to auto mohu dovolit nové.
21. 8. 2014 12:24
Re: to je novinka
Tak mi prosím tě ještě řekni jak si představuješ, že by to mělo v reálným prostředí obměny automobilového parku mezi zákazníky vypadat. Zákazník si má koupit vždy výhradně fungl nágl nový auto na který má a zároveň bude mít na jeho servis a co bude dál? Popiš mi to až ke konci životního cyklu auta jak si myslíš, že by to mělo vypadat. Prosím tě to seš už druhej s tím DPF. Na který auto stojí DPF 170 000? Každý kdo jde kupovat auto nemůže rozumět jeho konstrukci a předpovídat co jak dlouho vydrží a co kdy budu nebo nebudu měnit. Bylo by to pravda ideální, ale v praxi nerealizovatelný. Každý není půlautomechanika, který dokáže zhodnit technický řešení a poznat mizerně udělaný auto. Záruka totiž netrvá věčně a ne všechno se na ní vztahuje. Když se ti vysype spojka s dvouhmotou tak máš smůlu, protože to je díl jako třeba brzdový destičky, který podléhá opotřebení a ty si ho zaplatíš i v době záruky a to může být třeba za 50. Typicky teď případ jednoho kamaráda s Fordem S-MAX. Koupil nový a po třech letech bác ho oprava za pajdu. A to není prémiový auto a nebude mu to dělat autorizák. O co stojí AUDI nebo nestojí nemusí čínský úřady zajímat. Lednička je spotřebič, který si koupíš klidně z vejplaty jako třeba kalhoty. Auto je trochu něco jinýho. Ledničku si koupíš s tím, že bude fungovat do doby než se nenapravitelně rozbije. Pak ji zahodíš a koupíš jinou. Auto koupíš a nečekáš, že za 5-8 let bude rozbitý a bude mít hodnotu nula a ty ho zahodíš. Čekáš, že bude pořád fungovat a mít ještě nějakou zůstatkovou hodnotu za kterou ho prodáš a koupíš zase nový. To je ten rozdíl mezi spotřebičem a autem.