Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S Pullman: Delší S-Klasse by mohl vyrábět Brabus

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Mercedes-Benz chystá prodloužené verze limuzíny třídy S. Není na ně ale sám, Pullman by mohl vznikat u Brabusu.

Brabus z Bottropu je na rozdíl od AMG stále nezávislým úpravcem vozů koncernu Daimler. Při přestavbách důsledně odstraňuje všechny emblémy trojcípé hvězdy, zůstávají většinou pouze na volantech, nebo na vozech s optickými pakety. To ale neznamená, že by s vedením v Untertürkheimu nespolupracoval. Vždyť maličké vyladěné Smarty se prodávají přímo v showroomech značky. Nyní ale tuner obrací pozornost úplně jinam, až na samý vrchol současné nabídky německé automobilky.

Podle Automobilwoche je na spadnutí spolupráce Brabusu a Mercedesu v oblasti luxusních limuzín. Už na konci roku 2012 šéf Daimleru Dieter Zetsche prohlásil, že Stuttgart se do třídy nejluxusnějších malosériových aut vrátí. Nešťastný Maybach byl po nevalných prodejních výsledcích uložen k ledu. Nyní se hovoří o jeho návratu, ale zatím není jisté, zda nejdelší verze současné S-Klasse skutečně ponese jméno slavného konstruktéra. Může jí zůstat jméno podle slavných železničních vagonů, které má výrobce registrované. Spekulovalo se také, že kromě Pullmanu vznikne právě ještě delší S Maybach.

I Pullman však bude měřit šest metrů, což jej posune mezi smetánku reprezentovanou hlavně britským aristokratem se dvěma R, navíc vlastněným konkurencí z Mnichova. Volkswagen má zase v portfoliu luxusních značek Bentley. Brabus by měl vozy, pochopitelně výhradně s dvanáctiválcovými motory začít stavět od prosince 2015, německý magazín to považuje za hotovou věc. V pancéřované verzi s veškerým luxusem jejich cena přesáhne 27 milionů korun, levnější modely by mohly stát zhruba 20 milionů a základ zhruba 5,5 milionu Záleží pochopitelně na tom, co všechno si zákazník s naditým bankovním kontem „navymýšlí“. Běžná S-Klasse se ve dvou rozvorech rodí v Sindelfingenu, ale prodlužování i dovýbava dle přání vyžaduje spoustu speciálních prací. A na ty prostě v továrně Mercedesu není místo, musela by se vyčlenit speciální linka.

Ač se Brabus kromě přestaveb a úprav věnuje i renovacím klasických mercedesů, pořád je manufakturou a výroba takových vozů je zde rozhodně vhodnější. Jako příklad by mohl sloužit i slavný Binz, který ale prodlužuje menší třídu E a jsou schopni jí přidat i další pár dveří. Mercedes-Benz už se v minulosti obrátil také na jiné partnery, například supersporty SLR se rodily v Británii u McLarenu, vždyť nesly i jeho jméno!

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - dolfi
4. 7. 2014 21:11
Němci okopírovali nový Grandeur od Hyundaie!
:-O :no: