Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Binz E-Klasse: Šestidveřový jezevčík po modernizaci

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Mercedes-Benz E prošel vzhledovými změnami na přelomu let 2012 a 2013. Některé produkty karosárny Binz si však na facelift musely počkat.

Karosárna Binz z Lorchu nemá o zakázky a klientelu nouzi. Zatímco jiné podniky tohoto druhu zahubil už nástup samonosných skeletů v padesátých a šedesátých letech minulého století, německé firmě se daří dobře. Pravda, vznikla až v roce 1936, ale i to je už poměrně dlouhá doba. Vždy byly jejím hlavním výrobním programem přestavby vozů Mercedes-Benz a trojcípá hvězda jí mimochodem dodávala „polotovary“ přímo z výroby.

Kromě toho se například věnuje stavbě sanitek, hasičských a policejních speciálů i na podvozcích Volkswagenů Transporter a Fordů Transit. Ale nejznámějšími zůstávají mercedesy, a to i třída G, nebo dokonce užitkové modely. Současnou E-Klasse W212 je schopna prodloužit do podoby čtyřdveřové limuzíny, nelekne se ani kombi! Specialitou jsou pak éčka pro poslední cestu... Ne, nenatahuje větší třídu S, specializuje se právě na menší řadu.

Z přehledu jsme schválně vynechali šestidveřovou limuzínu, neboť ta se nyní objevuje v inovovaném provedení. Vzhled přídě koresponduje s aktuální podobou stuttgartských sedanů a nabízí kompletní osvětlovací techniku z diod. „Jezevčík“ měří 5,97 m a podvozek má 3,98 m. Prodloužit auto takto není pochopitelně žádná legrace i co se vzhledu týče, protože spodní hrany bočních oken u série W212 klesají a s nimi i prolisy pod nimi. Ale u Binzu si poradí se vším včetně tuhosti celé karoserie.

A to má prostorná kabina v uspořádání sedadel 2 + 2 + 3 ještě navíc obří panoramatické střešní okno. Tahle kuriozitka pochopitelně interiér kompletně prosvětluje. Ten se od běžných krátkých modelů alespoň na firemních snímcích příliš neliší – s výjimkou obrazovek pro zadní cestující. Veškerá příplatková výbava ale pochází z katalogu Mercedesu, hlavně tedy co se bezpečnostních prvků a informací týče.

Zajímavostí jsou verze, ze kterých lze komfortní sedmimístný kočár vytvořit. Základem je zážehová E 200 (čtyřválec 2,0 l/135 kW), šestiválcová E 350 (3,5 l/225 kW) má výhradně pohon všech kol 4Matic. E 250 BlueTec je zase vybavena naftovým čtyřválcem 2,14 l/150 kW. Vrchol představuje osmiválcová E 500 (4,66 l/300 kW), která opět spaluje benzin. Dvě nejslabší varianty mají šestistupňové manuální převodovky, u zbylých přenáší točivý moment vždy sedmistupňový automat 7G-Tronic.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - jozephko
1. 4. 2014 09:24
Zaujímalo by ma...
koľko sa takýchto "jazvečíkov" ročne predá a kto je cieľovou skupinou, resp. kupcom týchto áut. Firmy, taxislužby, hotely či viacdetné rodiny? Alebo len ľudia, ktorí chcú mať odlišné auto ako susedia?