Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell: První jízdní dojmy

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell: První jízdní dojmy

 
 

Stříbrný lak vystřídala elektrizující žluť, jeden velkoobjemový osmiválec nahradily rovnou čtyři elektromotory. Jak to jezdí?

Všech 392 kW (533 koní) a 880 Nm kroutícího momentu jsme měli k dispozici na městském okruhu ve Valencii, tedy přesněji řečeno na několikakilometrovém úseku mezi zatáčkami 17 a 24. Po jedné jízdě tam a zpět sice těžko můžeme obsáhleji vůz hodnotit, dojem však žluté SLS AMG zanechalo perfektní.

Nejdříve jemný rozjezd s elektronikou nastavenou pro městský provoz (výkon je zde přiškrcen) a to už se blížíme k prvním kuželům na dráze. Prosvištět ji celou s pedálem plynu na podlaze by sice bylo efektní leč ne dostatečně efektivní – chceme se totiž dozvědět, jak si podvozek poradí s těmi téměř pěti metráky hmotnosti navíc.

První zatočení volantem dokonale naše obavy rozprášilo – hmotnost je sice vyšší, těžiště se naopak posunulo o něco níže a na přilnavém asfaltu se elektrickému SLS AMG do nedotáčivosti vůbec nechce. I když s každou bránou přidáváme stále víc a víc, žluté auto na silničních pneumatikách Continental má očividně limity posunuty hodně za hranice toho, co si s jediným exemplářem na světě kousek od betonových zátarasů prvních pár set metrů dovolíme. Kdyby se však schylovalo k něčemu nepěknému, má instruktor sedící vedle připraveno „všemocné“ červené tlačítko...

To ale naštěstí nebylo nutné použít. Po chvíli přepínáme volič do polohy „Sport“, což se projeví agresivnější reakcí na sešlápnutí plynu (dodávat, že odezva je okamžitá asi není nutné) a i na intenzitě, se kterou nás elektromobil tlačí do skořepiny. Projíždíme další část slalomu a tentokráte už opravdu začínáme tlačit na pilu. V osmiválcovém SLS AMG by nám k tomu hrála božská atmosférická hudba, zde rychlost spíše tušíme díky rychle se míhajícímu barevnému betonu kolem.

Počínající náznaky nedotáčivosti lze velmi účinně vyřešit sešlápnutím pedálu; všechna čtyři kola se okamžitě zakousnou do asfaltu, vyspělá elektronika vyhodnotí situaci a zapojí do hry také „obrácené ESP“. To klasické sportovní jízdu většinou kazí, zde ale místo přibrzďování vnitřního kola naopak urychluje kolo na opačné straně. A funguje to skvěle.

Všechny kužely přežily, je tedy čas otočit se v široké únikové zóně a zamířit zpět, tentokráte v „zabijáckém“ módu „Sport+“. V něm trvá zrychlení z 0 na 100 km/h SLS AMG E-Cell jen rovné 4 sekundy a na 200 km/h dokáže vůz zrychlit za 11,0 s. SLS s osmiválcem přitom dosahuje jen o málo lepších časů – 3,8, respektive 10,8 s.

Mercedes-Benz A E-Cell, B F-Cell, Vito E-Cell: První jízdní dojmy

Opět zkoušíme jeden úsek s kužely a auto je zase o něco lepší, tentokráte se svým rozvernějším charakterem jízdy snaží velmi dobře maskovat vysokou hmotnost. Abych řekl pravdu, kdybych měl hmotnost vozu po jízdě s ním odhadovat, nevěděl bych o co se opřít – akcelerace byla skvělá, adheze v zatáčkách také a brzdy zastavily vůz na několika málo metrech.

Ano, to přesně byla jedna z posledních věcí, které jsme s SLS AMG E-Cell dělali. Zastavili jsme na rovince a sešlápli pedál až do podlahy. Po krátkém gumování všech kol se vůz dal téměř neslyšně do pohybu a zrychloval bez náznaku vadnutí stále dál a dál.

Nevím jak rychle jsme jeli ve chvíli minutí bodu oznamujícího začátek brzdění, odhadem zhruba 160 km/h, po zaklesnutí destiček do kotoučů nás velké zpomalení pověsilo do pásů a brzdná dráha vskutku nebyla nikterak dlouhá. Omluvte absenci tvrdých čísel a naměřených dat, všechno bylo tak rychlé a tiché zároveň, že z toho šla hlava kolem všem novinářům bez výjimky.

Ptáte se na dojezd? 400V baterie, které jsou rozmístěny prakticky po celém autě, mají kapacitu 48 kWh, což prý stačí na nějakých 150 km jízdy. Pokud vozu ale dáváte za uši tak jako jsme to dělali my, dojezd rapidně klesá až na několik desítek kilometrů.

A jak bychom zážitek zhodnotili? Inu, svezení je to opravdu perfektní, leč chybějící vůně benzinu a zvuková kulisa osmiválce nakonec rozhodla – vnitřní spalování je zkrátka vnitřní spalování...

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell: Technika elektrického racka

Za volantem: Mercedes-Benz SLS AMG

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech

Německé kupé s křídlovými dveřmi se sice již druhým rokem…

Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1 Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1

Výroba SLS AMG skončila již před rokem a půl. Americký…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…