Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell: První jízdní dojmy

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell: První jízdní dojmy

 
 

Stříbrný lak vystřídala elektrizující žluť, jeden velkoobjemový osmiválec nahradily rovnou čtyři elektromotory. Jak to jezdí?

Všech 392 kW (533 koní) a 880 Nm kroutícího momentu jsme měli k dispozici na městském okruhu ve Valencii, tedy přesněji řečeno na několikakilometrovém úseku mezi zatáčkami 17 a 24. Po jedné jízdě tam a zpět sice těžko můžeme obsáhleji vůz hodnotit, dojem však žluté SLS AMG zanechalo perfektní.

Nejdříve jemný rozjezd s elektronikou nastavenou pro městský provoz (výkon je zde přiškrcen) a to už se blížíme k prvním kuželům na dráze. Prosvištět ji celou s pedálem plynu na podlaze by sice bylo efektní leč ne dostatečně efektivní – chceme se totiž dozvědět, jak si podvozek poradí s těmi téměř pěti metráky hmotnosti navíc.

První zatočení volantem dokonale naše obavy rozprášilo – hmotnost je sice vyšší, těžiště se naopak posunulo o něco níže a na přilnavém asfaltu se elektrickému SLS AMG do nedotáčivosti vůbec nechce. I když s každou bránou přidáváme stále víc a víc, žluté auto na silničních pneumatikách Continental má očividně limity posunuty hodně za hranice toho, co si s jediným exemplářem na světě kousek od betonových zátarasů prvních pár set metrů dovolíme. Kdyby se však schylovalo k něčemu nepěknému, má instruktor sedící vedle připraveno „všemocné“ červené tlačítko...

To ale naštěstí nebylo nutné použít. Po chvíli přepínáme volič do polohy „Sport“, což se projeví agresivnější reakcí na sešlápnutí plynu (dodávat, že odezva je okamžitá asi není nutné) a i na intenzitě, se kterou nás elektromobil tlačí do skořepiny. Projíždíme další část slalomu a tentokráte už opravdu začínáme tlačit na pilu. V osmiválcovém SLS AMG by nám k tomu hrála božská atmosférická hudba, zde rychlost spíše tušíme díky rychle se míhajícímu barevnému betonu kolem.

Počínající náznaky nedotáčivosti lze velmi účinně vyřešit sešlápnutím pedálu; všechna čtyři kola se okamžitě zakousnou do asfaltu, vyspělá elektronika vyhodnotí situaci a zapojí do hry také „obrácené ESP“. To klasické sportovní jízdu většinou kazí, zde ale místo přibrzďování vnitřního kola naopak urychluje kolo na opačné straně. A funguje to skvěle.

Všechny kužely přežily, je tedy čas otočit se v široké únikové zóně a zamířit zpět, tentokráte v „zabijáckém“ módu „Sport+“. V něm trvá zrychlení z 0 na 100 km/h SLS AMG E-Cell jen rovné 4 sekundy a na 200 km/h dokáže vůz zrychlit za 11,0 s. SLS s osmiválcem přitom dosahuje jen o málo lepších časů – 3,8, respektive 10,8 s.

Mercedes-Benz A E-Cell, B F-Cell, Vito E-Cell: První jízdní dojmy

Opět zkoušíme jeden úsek s kužely a auto je zase o něco lepší, tentokráte se svým rozvernějším charakterem jízdy snaží velmi dobře maskovat vysokou hmotnost. Abych řekl pravdu, kdybych měl hmotnost vozu po jízdě s ním odhadovat, nevěděl bych o co se opřít – akcelerace byla skvělá, adheze v zatáčkách také a brzdy zastavily vůz na několika málo metrech.

Ano, to přesně byla jedna z posledních věcí, které jsme s SLS AMG E-Cell dělali. Zastavili jsme na rovince a sešlápli pedál až do podlahy. Po krátkém gumování všech kol se vůz dal téměř neslyšně do pohybu a zrychloval bez náznaku vadnutí stále dál a dál.

Nevím jak rychle jsme jeli ve chvíli minutí bodu oznamujícího začátek brzdění, odhadem zhruba 160 km/h, po zaklesnutí destiček do kotoučů nás velké zpomalení pověsilo do pásů a brzdná dráha vskutku nebyla nikterak dlouhá. Omluvte absenci tvrdých čísel a naměřených dat, všechno bylo tak rychlé a tiché zároveň, že z toho šla hlava kolem všem novinářům bez výjimky.

Ptáte se na dojezd? 400V baterie, které jsou rozmístěny prakticky po celém autě, mají kapacitu 48 kWh, což prý stačí na nějakých 150 km jízdy. Pokud vozu ale dáváte za uši tak jako jsme to dělali my, dojezd rapidně klesá až na několik desítek kilometrů.

A jak bychom zážitek zhodnotili? Inu, svezení je to opravdu perfektní, leč chybějící vůně benzinu a zvuková kulisa osmiválce nakonec rozhodla – vnitřní spalování je zkrátka vnitřní spalování...

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell: Technika elektrického racka

Za volantem: Mercedes-Benz SLS AMG

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií

Petrochemický holding Unipetrol v pololetí zdvojnásobil…

Konec kožešinových farem. Senát schválil jejich zákaz od ledna 2019 Konec kožešinových farem. Senát schválil jejich zákaz od ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna…

Zápisník Daniela Nováka: Sorry jako po slovensku Zápisník Daniela Nováka: Sorry jako po slovensku

Paměť stárne extrémně rychle. Ta mediální dvojnásob.…

Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech

Německé kupé s křídlovými dveřmi se sice již druhým rokem…

Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1 Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1

Výroba SLS AMG skončila již před rokem a půl. Americký…

 



 
Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Dnes 08:00

Dvě SUV, jedno elegantnější než druhé. Obě sázejí na efekt a obě mají plnit roli sportovní alternativy v této dnes tolik oblíbené třídě. Co mají stejné a čím se naopak liší? A co se ukrývá pod číslem 2143?




Blesk.cz

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong do ní sbíral vzorky

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong…

Naoko nenápadná bílá taštička je ve skutečnosti jedinečným skvostem. Americký astronaut Neil Armstrong v ní…

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali hodiny. Chybí značení cest

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali…

Cyklista (65) utrpěl v úterý v brdských lesích vážná zranění. Jel po jedné z lesních cest, pravděpodobně přepadl…

 

iSport.cz

Poslední šance pro úniky. Tour před časovkou pokračuje rovinatější etapou

Poslední šance pro úniky. Tour před časovkou…

Tady se může pomalu rozhodovat o závěrečném žebříčku. Poslední závodní etapa letošního ročníku Tour de France…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington zemřel v pouhých 41 letech. V den narozenin svého kamaráda z kapely…

Neopakovatelná atmosféra ostravského festivalu zachycená objektivem Martina Straky

Neopakovatelná atmosféra ostravského festivalu…

Druhý den festivalu Colours of Ostrava byl plný zvučných jmen a desetitisíce lidí se i ve čtvrtek vlnily…