Mercedes-Benz Travego ABA 3: Až do zastavení

 

Coach od Mercedes-Benzu dostal aktivní brzdový asistent třetí generace. Konec zbytečných úmrtí, nehod a zraněných.

Adaptivní tempomat není v dálkové přepravě osob žádným nováčkem, a proto začíná rozmach jeho dalších funkcí. Mezi tu bezpečnostně zásadní tvoří aktivní brzdový pomocník ABA (Active Brake Assist), který v posledním vydání dokáže autobus před stojící překážkou zastavit. Nouzové brzdění na základě dat z radarového čidla může zachránit životy, zdraví a majetek, ale také posílit prestiž přepravce.

Každá generace vysokopodlažního zájezdového autobusu Mercedes-Benz Travego přinesla nové a dosud nepoužívané bezpečnostní technologie. Současné Travego je první autobus na světě, který bude vybaven novým Aktivním brzdovým asistentem ABA 3. Předchozí generace již byla schopna aktivovat brzdění, když vzniklo nebezpečí nárazu. Nový systém ABA 3 je schopen iniciovat automatické nouzové brzdění, když jsou zjištěny stacionární překážky, a úplně zastavit.

To znamená, že Travego se systémem ABA 3 nejen zmírní možné následky vážných nehod, ale může také zabránit nehodám. Mercedes-Benz vybaví Aktivním brzdovým asistentem model Travego standardně, pokud si dopravce objedná adaptivní tempomat. Ten je nezbytným předpokladem pro Aktivní brzdový asistent 3.

Jakmile adaptivní tempomat zjistí pomalejší vozidlo vpředu, automaticky přibrzdí autobus, dokud nedosáhne bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Odstup počítáno v sekundách mezi oběma vozidly může nastavovat řidič. Radar zároveň trvale sleduje silnici před autobusem. Měří vzdálenost a relativní rychlost vozidel vpředu a také zaznamenává překážky.

Mnoho bezpečnostních systémů slavilo světovou premiéru v autokarech Mercedes-Benz Travego. V roce 1999 se první generace Travega odlišila od konkurence díky elektronickému brzdovému systému, kotoučovým brzdám na všech nápravách a hlavně výkonným xenonovým světlometům.

V roce 2002 bylo Travego prvním autobusem s elektronickým stabilizačním programem ESP, který se stal standardem v roce 2003. Před deseti lety Mercedes-Benz představil jako první výrobce v modelu Travego tři nové asistenční systémy: adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdních pruzích a plynulý brzdný účinek retárdéru.

V roce 2008 pak následovala první generace systému Aktivní brzdový asistent a patentovaný systém pasivní bezpečnosti Ochrana před čelní kolizí (FCG). V roce 2012 byl uveden na trh Aktivní brzdový asistent 2 s rozšířenými funkcemi a systém sledování bdělosti řidiče Attention Assist (výstražný systém před únavou řidiče). S novým systémem Aktivní brzdový asistent 3 představuje Travego model 2014 další světovou premiéru v autobusovém odvětví.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: Slavná Tatra Drtikolka vyjela před 50 lety. Připomeňte si její začátky OBRAZEM: Slavná Tatra Drtikolka vyjela před 50 lety. Připomeňte si její začátky

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají…

Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová se v…

Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě

Sotva dnes německý parlament po několikaletých debatách…

CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks

Server WikiLeaks zveřejnil další dokumenty, které se…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z šikovného hocha monstrum?

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z…

Brit Khalid Masood (†52) se do historie ve středu zapsal jako terorista, který zabil u londýnského parlamentu…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

ONLINE: Plzeň - Liberec 1:0. Kapitán v akci, Kratěna otevřel skóre

ONLINE: Plzeň - Liberec 1:0. Kapitán v akci, Kratěna…

ONLINE | Hokejisté Liberce nedokázali proměnit mečbol a s oslavami postupu do semifinále Tipsport extraligy…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…