27.10. 2014 Petr Dalecký Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Mercedes-Benz Travego ABA 3: Až do zastavení

 

Coach od Mercedes-Benzu dostal aktivní brzdový asistent třetí generace. Konec zbytečných úmrtí, nehod a zraněných.

Adaptivní tempomat není v dálkové přepravě osob žádným nováčkem, a proto začíná rozmach jeho dalších funkcí. Mezi tu bezpečnostně zásadní tvoří aktivní brzdový pomocník ABA (Active Brake Assist), který v posledním vydání dokáže autobus před stojící překážkou zastavit. Nouzové brzdění na základě dat z radarového čidla může zachránit životy, zdraví a majetek, ale také posílit prestiž přepravce.

Každá generace vysokopodlažního zájezdového autobusu Mercedes-Benz Travego přinesla nové a dosud nepoužívané bezpečnostní technologie. Současné Travego je první autobus na světě, který bude vybaven novým Aktivním brzdovým asistentem ABA 3. Předchozí generace již byla schopna aktivovat brzdění, když vzniklo nebezpečí nárazu. Nový systém ABA 3 je schopen iniciovat automatické nouzové brzdění, když jsou zjištěny stacionární překážky, a úplně zastavit.

To znamená, že Travego se systémem ABA 3 nejen zmírní možné následky vážných nehod, ale může také zabránit nehodám. Mercedes-Benz vybaví Aktivním brzdovým asistentem model Travego standardně, pokud si dopravce objedná adaptivní tempomat. Ten je nezbytným předpokladem pro Aktivní brzdový asistent 3.

Jakmile adaptivní tempomat zjistí pomalejší vozidlo vpředu, automaticky přibrzdí autobus, dokud nedosáhne bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Odstup počítáno v sekundách mezi oběma vozidly může nastavovat řidič. Radar zároveň trvale sleduje silnici před autobusem. Měří vzdálenost a relativní rychlost vozidel vpředu a také zaznamenává překážky.

Mnoho bezpečnostních systémů slavilo světovou premiéru v autokarech Mercedes-Benz Travego. V roce 1999 se první generace Travega odlišila od konkurence díky elektronickému brzdovému systému, kotoučovým brzdám na všech nápravách a hlavně výkonným xenonovým světlometům.

V roce 2002 bylo Travego prvním autobusem s elektronickým stabilizačním programem ESP, který se stal standardem v roce 2003. Před deseti lety Mercedes-Benz představil jako první výrobce v modelu Travego tři nové asistenční systémy: adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdních pruzích a plynulý brzdný účinek retárdéru.

V roce 2008 pak následovala první generace systému Aktivní brzdový asistent a patentovaný systém pasivní bezpečnosti Ochrana před čelní kolizí (FCG). V roce 2012 byl uveden na trh Aktivní brzdový asistent 2 s rozšířenými funkcemi a systém sledování bdělosti řidiče Attention Assist (výstražný systém před únavou řidiče). S novým systémem Aktivní brzdový asistent 3 představuje Travego model 2014 další světovou premiéru v autobusovém odvětví.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kellnerova PPF investovala do britského cestovatelského webu Kellnerova PPF investovala do britského cestovatelského webu

Skupina investorů, mezi které patří skupina PPF…

Úvěrová spolehlivost Českého Aeroholdingu stoupla, uvádí agentura Moody's Úvěrová spolehlivost Českého Aeroholdingu stoupla, uvádí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 





 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Dnes 18:50

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Češi na Giro d'Italia 2018: Kreuziger, nováček Štybar a loňská kometa Hirt

Češi na Giro d'Italia 2018: Kreuziger, nováček…

Giro d'Italia pojedou tři čeští cyklisté. V nominacích svých stájí jsou trojnásobný účastník Roman Kreuziger,…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…