Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Travego ABA 3: Až do zastavení

Petr Dalecký
Diskuze (1)
Coach od Mercedes-Benzu dostal aktivní brzdový asistent třetí generace. Konec zbytečných úmrtí, nehod a zraněných.

Adaptivní tempomat není v dálkové přepravě osob žádným nováčkem, a proto začíná rozmach jeho dalších funkcí. Mezi tu bezpečnostně zásadní tvoří aktivní brzdový pomocník ABA (Active Brake Assist), který v posledním vydání dokáže autobus před stojící překážkou zastavit. Nouzové brzdění na základě dat z radarového čidla může zachránit životy, zdraví a majetek, ale také posílit prestiž přepravce.

Každá generace vysokopodlažního zájezdového autobusu Mercedes-Benz Travego přinesla nové a dosud nepoužívané bezpečnostní technologie. Současné Travego je první autobus na světě, který bude vybaven novým Aktivním brzdovým asistentem ABA 3. Předchozí generace již byla schopna aktivovat brzdění, když vzniklo nebezpečí nárazu. Nový systém ABA 3 je schopen iniciovat automatické nouzové brzdění, když jsou zjištěny stacionární překážky, a úplně zastavit.

To znamená, že Travego se systémem ABA 3 nejen zmírní možné následky vážných nehod, ale může také zabránit nehodám. Mercedes-Benz vybaví Aktivním brzdovým asistentem model Travego standardně, pokud si dopravce objedná adaptivní tempomat. Ten je nezbytným předpokladem pro Aktivní brzdový asistent 3.

Jakmile adaptivní tempomat zjistí pomalejší vozidlo vpředu, automaticky přibrzdí autobus, dokud nedosáhne bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Odstup počítáno v sekundách mezi oběma vozidly může nastavovat řidič. Radar zároveň trvale sleduje silnici před autobusem. Měří vzdálenost a relativní rychlost vozidel vpředu a také zaznamenává překážky.

Mnoho bezpečnostních systémů slavilo světovou premiéru v autokarech Mercedes-Benz Travego. V roce 1999 se první generace Travega odlišila od konkurence díky elektronickému brzdovému systému, kotoučovým brzdám na všech nápravách a hlavně výkonným xenonovým světlometům.

V roce 2002 bylo Travego prvním autobusem s elektronickým stabilizačním programem ESP, který se stal standardem v roce 2003. Před deseti lety Mercedes-Benz představil jako první výrobce v modelu Travego tři nové asistenční systémy: adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdních pruzích a plynulý brzdný účinek retárdéru.

V roce 2008 pak následovala první generace systému Aktivní brzdový asistent a patentovaný systém pasivní bezpečnosti Ochrana před čelní kolizí (FCG). V roce 2012 byl uveden na trh Aktivní brzdový asistent 2 s rozšířenými funkcemi a systém sledování bdělosti řidiče Attention Assist (výstražný systém před únavou řidiče). S novým systémem Aktivní brzdový asistent 3 představuje Travego model 2014 další světovou premiéru v autobusovém odvětví.

Petr Dalecký
Diskuze (1)