27.10. 2014 Petr Dalecký Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Mercedes-Benz Travego ABA 3: Až do zastavení

 

Coach od Mercedes-Benzu dostal aktivní brzdový asistent třetí generace. Konec zbytečných úmrtí, nehod a zraněných.

Adaptivní tempomat není v dálkové přepravě osob žádným nováčkem, a proto začíná rozmach jeho dalších funkcí. Mezi tu bezpečnostně zásadní tvoří aktivní brzdový pomocník ABA (Active Brake Assist), který v posledním vydání dokáže autobus před stojící překážkou zastavit. Nouzové brzdění na základě dat z radarového čidla může zachránit životy, zdraví a majetek, ale také posílit prestiž přepravce.

Každá generace vysokopodlažního zájezdového autobusu Mercedes-Benz Travego přinesla nové a dosud nepoužívané bezpečnostní technologie. Současné Travego je první autobus na světě, který bude vybaven novým Aktivním brzdovým asistentem ABA 3. Předchozí generace již byla schopna aktivovat brzdění, když vzniklo nebezpečí nárazu. Nový systém ABA 3 je schopen iniciovat automatické nouzové brzdění, když jsou zjištěny stacionární překážky, a úplně zastavit.

To znamená, že Travego se systémem ABA 3 nejen zmírní možné následky vážných nehod, ale může také zabránit nehodám. Mercedes-Benz vybaví Aktivním brzdovým asistentem model Travego standardně, pokud si dopravce objedná adaptivní tempomat. Ten je nezbytným předpokladem pro Aktivní brzdový asistent 3.

Jakmile adaptivní tempomat zjistí pomalejší vozidlo vpředu, automaticky přibrzdí autobus, dokud nedosáhne bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Odstup počítáno v sekundách mezi oběma vozidly může nastavovat řidič. Radar zároveň trvale sleduje silnici před autobusem. Měří vzdálenost a relativní rychlost vozidel vpředu a také zaznamenává překážky.

Mnoho bezpečnostních systémů slavilo světovou premiéru v autokarech Mercedes-Benz Travego. V roce 1999 se první generace Travega odlišila od konkurence díky elektronickému brzdovému systému, kotoučovým brzdám na všech nápravách a hlavně výkonným xenonovým světlometům.

V roce 2002 bylo Travego prvním autobusem s elektronickým stabilizačním programem ESP, který se stal standardem v roce 2003. Před deseti lety Mercedes-Benz představil jako první výrobce v modelu Travego tři nové asistenční systémy: adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdních pruzích a plynulý brzdný účinek retárdéru.

V roce 2008 pak následovala první generace systému Aktivní brzdový asistent a patentovaný systém pasivní bezpečnosti Ochrana před čelní kolizí (FCG). V roce 2012 byl uveden na trh Aktivní brzdový asistent 2 s rozšířenými funkcemi a systém sledování bdělosti řidiče Attention Assist (výstražný systém před únavou řidiče). S novým systémem Aktivní brzdový asistent 3 představuje Travego model 2014 další světovou premiéru v autobusovém odvětví.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Afghánistánu se nestahujme, říká bývalý ministr a šéf armády Z Afghánistánu se nestahujme, říká bývalý ministr a šéf armády

Česká republika by se z Afghánistánu stahovat neměla,…

Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 





 
Prvním 16ventilovým Volkswagenem Golf nebyla druhá generace GTI 16V, ale...

Prvním 16ventilovým Volkswagenem Golf nebyla druhá generace GTI 16V, ale...

Dnes 18:50

První 16ventilový Golf uvedl VW na trh v roce 1985. Už o čtyři roky dříve však existoval Golf se 16 ventily.




Blesk.cz

Batman poprvé ukázal penis: Temný rytíř se za svého netopýra stydět rozhodně nemusí

Batman poprvé ukázal penis: Temný rytíř se za svého…

Batman alias miliardář a playboy Bruce Wayne si dával vždy pozor, aby nebyla odhalena jeho pravá identita. Svou…

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

 

iSport.cz

Liga mistrů ONLINE: Ronaldo s Juventusem hraje na United, Šachtar - City

Liga mistrů ONLINE: Ronaldo s Juventusem hraje na…

Nejslavnější fotbalová soutěž světa se vrací na plné obrátky. Už od 18:55 nabídne Liga mistrů zápasy AEK Atény -…

Češky prohrály na Turnaji mistryň. Plíšková a Kvitová mají přesto naději

Češky prohrály na Turnaji mistryň. Plíšková a…

Jen jedna, nebo žádná z českých tenistek nemusí projít do semifinále Turnaje mistryň. Petra Kvitová i Karolína…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní SMS za volantem zpráv nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…