Mercedes-Benz Vito 4x4 se představuje
Zejména pro oblasti s chladnějším podnebím cílí německá automobilka svůj nový model Vito 4x4. Jeho od zadokolky odvozený pohon všech kol je standardně zkombinovaný s elektronickým systémem 4ETS Electronic Traction System, jenž přibrzďuje protáčející se kola a přenáší tak točivý moment na ta s lepší trakcí. To se má dít v řádu milisekund a podle výrobce tak elektronika dokáže fungovat podobně efektivně jako kdyby měl vůz tři závěrky diferenciálů.
Vito 4x4 se nabízí momentálně pouze s turbodieselem o objemu 2,2 l, jenž disponuje výkonem 140 kW a točivým momentem 440 N.m, benzinové motory se do Vita vůbec nedodávají, což s ohledem na trhy s chladným podnebím, zamýšlené pro čtyřkolku, může být trošku nevýhoda. Jedinou dostupnou převodovkou pro 140kW motor je sedmistupňový automat 7G-Tronic, s nímž se dodávka rozjede na rychlost 199 km/h a vykazuje v kombinovaném jízdním režimu spotřebu 6,4 l nafty na 100 km.
Lze očekávat, že později nabídku Vita 4x4 obohatí dieselové motorizace se 100 a 120 kW. Výkonná dva-dvojka na německém trhu začíná na 36.120 euro.