Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…













Blesk.cz

Kluci zkoušeli v obchodě ohnout iPhone 6 Plus: Rozbili ho!

Kluci zkoušeli v obchodě ohnout iPhone 6 Plus: Rozbili ho!

Dětská zvídavost je nepřeberná. Na vlastní součástky se o tom přesvědčil předváděcí iPhone 6 Plus. Dvojice…

NejHoubař 2014: Je dobojováno! Tohle jsou vítězové

NejHoubař 2014: Je dobojováno! Tohle jsou vítězové

Druhý ročník oblíbené soutěže skončil a letošní NejHoubař už mají svou vítězku. Poslední hodiny hlasování byly…

 

iSport.cz

Jeřábkovu omluvu dodatečně přijímám, říká

Jeřábkovu omluvu dodatečně přijímám, říká "vypnutý" Matuš

Třinecký útočník Radim Matuš byl po ošklivém ataku plzeňského Jakuba Jeřábka propuštěn z nemocnice. Po silném…

Nový kouč Jihlavy: Aspoň uvidím syna. Věřím, že tým potáhne

Nový kouč Jihlavy: Aspoň uvidím syna. Věřím, že tým potáhne

Učte se nové jméno na lavičce týmu Synot ligy. Poslední Jihlava instalovala na pozici Petra Rady mládežnického…

 

Reflex.cz

Prvního října do práce v šátcích!

Prvního října do práce v šátcích!

Rozhodl jsem se podpořit akci na podporu svobodné volby muslimských žen nosit na hlavě a obličeji šátek. Boj…

Tunel Blanka se otevře 2. prosince, na svátek Blanky

Tunel Blanka se otevře 2. prosince, na svátek Blanky

Tunelový komplex Blanka se otevře 2. prosince, tedy na svátek Blanky. Na termínu zahájení zkušebního provozu se…