Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…













Blesk.cz

Smrt slavné pěvkyně Dvořákové (†92): Zabila ji snídaně?

Smrt slavné pěvkyně Dvořákové (†92): Zabila ji snídaně?

Oheň, dým a smrt. Takový byl konec slavné české pěvkyně Ludmily Dvořákové (†92) a její sestry Květoslavy (†87).…

F1 2015 je zábavné pilotování formule, do cíle však hra nedojíždí mezi prvními

F1 2015 je zábavné pilotování formule, do cíle však…

Formule jsou připraveny ke startu, piloti nažhavení na jízdu a hráči už se těší na další ročník virtuálního…

 

iSport.cz

Liberec štvalo snížení: Hrůza, Šmona byla zajímavá jen na DVD

Liberec štvalo snížení: Hrůza, Šmona byla zajímavá…

Pohodový podvečer na stadionu U Nisy spěl ke svému konci. Liberec vedl ve 3. předkole Evropské ligy nad Kirjatem…

SUPER Stockholm. Zářily Hejnová i Špotáková, Holuša má český rekord

SUPER Stockholm. Zářily Hejnová i Špotáková, Holuša…

Po téměř 32 letech se dnes ve Stockholmu změnily české rekordní tabulky v běhu na 1500 metrů. Postaral se o to…

 

Reflex.cz

Strojvedoucí z havarovaného pendolina ve Studénce brzdil, zabránil tak větším škodám a dalším obětem

Strojvedoucí z havarovaného pendolina ve Studénce…

První vůz havarovaného pendolina bude patrně nutné vyrobit znovu s výjimkou podvozku, který zřejmě není…

Při požáru v Praze zemřela pravděpodobně sopranistka Dvořáková

Při požáru v Praze zemřela pravděpodobně sopranistka…

Jednou ze dvou žen, které zahynuly při dnešním požáru rodinného domu v pražské ulici Na Ořechovce ve…