Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…













Blesk.cz

Šárka Grossová řeší potíže s dědictvím po manželovi: Jaký majetek po něm zbyl?

Šárka Grossová řeší potíže s dědictvím po manželovi:…

Vdova po Stanislavu Grossovi (†45) Šárka Grossová (45) zůstala bez peněz a musí si půjčovat u známých.…

Žena tvrdí, že je alergická na wi-fi síť, dostala invalidní důchod 24 tisíc měsíčně

Žena tvrdí, že je alergická na wi-fi síť, dostala…

Záření z bezdrátové wi-fi sítě jí způsobuje bolesti hlavy, zvedá se jí z něj žaludek a srdce jí silně buší. Za…

 

iSport.cz

ONLINE: Sbohem, Holešovice! Sparta vede v rozlučce nad Slavií 4:1

ONLINE: Sbohem, Holešovice! Sparta vede v rozlučce…

Hokejisté Sparty přivítají od 18:30 v přátelském utkání tým HC Slavia Praha. Pro Spartu to bude na delší dobu…

"Fafa" se ve Spartě nechytl. Útočník Picault odchází…

Americký útočník Fabrice-Jean „Fafa“ Picault si po půlroce ve Spartě našel nové angažmá. Třiadvacetiletý hráč,…

 

Reflex.cz

Olympiáda v Tokiu mění logo, zřejmě bylo okopírované

Olympiáda v Tokiu mění logo, zřejmě bylo okopírované

Organizátoři Olympijských her v Tokiu v roce 2020 dnes museli změnit své hlavní logo poté, co je jeden belgický…

Maďaři museli zavřít budapešťské nádraží, nezvládali davy snažící se dostat do vlaků na Západ

Maďaři museli zavřít budapešťské nádraží, nezvládali…

Maďarská policie musela dočasně zavřít a vyklidit nádraží Keleti, ze kterého odjíždějí vlaky na Západ.…