Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Diskuze (35)
Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Diskuze (35)
8. 3. 2012 22:06
Re: Konečně
:yes: :yes: :yes:
8. 3. 2012 15:17
áčko
elegantní krasavec, mnohem zajímavější než všechny vw dohromady a nekonečně hezčí než bmw... a že to nebude "auto pro rodinu", bylo jasný od první chvíle, žádný objev...
8. 3. 2012 12:30
Konečně
Žádný usedlý design, ale konečně něco co zahřeje srdíčko, pokud to doplní dobrými motory bude vyhráno, nejvíc moje pohledy přitahuje zadní část a koncová světla, vstupní otvor do prostoru zavazadelniku je naprostá divičina, ale tohle auto kvuli kufru nekupuješ.
8. 3. 2012 12:23
Re: Navrh huj uvnitr fuj
O jízdě v MB není potřeba diskutovat, tam jsou špička, ale nové ML jsem už dvakrát prohlížel naživo a přestože jsou Benzy moje srdeční záležitost, musím říct, že podle mě se nové ML nepovedlo, divně vypadá hlavně zadní část.
8. 3. 2012 09:54
Re: Na ukor
podle mě je právě ten interiér moc povedenej. Působí hodnotně, má šmrnc a ty kruhovité výdechy jsou prostě paráda. Agresivní exteriér se mi taky líbí, a i když tradičním, konzervativním zákazníkům MB možná tak sedět nebude, mě by zrovna na tohle auto MB dokázalo nalákat :-)