Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…












Blesk.cz

Zpustošená Šlechtova vila: Dělníci jí během dvou let dají dohromady

Zpustošená Šlechtova vila: Dělníci jí během dvou let…

Přestože je Šlechtova restaurace národní kulturní památkou, má za sebou smutný osud. Objekt ve Stromovce…

„Matka se dívala, jak pomalu umírám.“ Rachel našli v buši těsně před smrtí

„Matka se dívala, jak pomalu umírám.“ Rachel našli v…

Carolyn Lloyd (45) a její dcera se vydaly na túru do džungle na Novém Zélandu. Po cestě se držely turistických…

 

iSport.cz

Jak obstáli mladíci na Spartě? Nebyli vyjukaní, diváky nadchl jejich gól

Jak obstáli mladíci na Spartě? Nebyli vyjukaní,…

Nezkušení benjamínci proti nabitému ligovému týmu. Tak vypadaly dva celky, které se na Letné střetly v odvetě…

Majitel Baníku Brabec: Chci pět posil. A Barošův návrat? Dejme tomu čas

Majitel Baníku Brabec: Chci pět posil. A Barošův…

Okamžitý návrat do první ligy. Takový je cíl ostravského Baníku pro příští sezonu. Majitel klubu Václav Brabec…

 

Reflex.cz

Europol: Pašeráci migrantů si loni vydělali až šest miliard eur

Europol: Pašeráci migrantů si loni vydělali až šest…

Zločinecké organizace si v loňském roce pašováním migrantů do Evropy vydělaly až šest miliard eur (162 miliard…

Před 195 lety zemřel Napoleon Bonaparte

Před 195 lety zemřel Napoleon Bonaparte

Pátého května 1821 zemřel ve vyhnanství na ostrově Svatá Helena, ovládaném jím opovrhovanými a nenáviděnými…