Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…













Blesk.cz

32 tipů na výlety: Do Prahy napochodovala obří terakotová armáda!

32 tipů na výlety: Do Prahy napochodovala obří…

Nevíte, co dělat s načatým odpolednem nebo o víkendu? Zkuste některý z našich tipů.

Sladění pan a paní Nečasovi očima Františky: Odchod ze scény jim prospěl!

Sladění pan a paní Nečasovi očima Františky: Odchod…

K zahájení procesu přišli Petr a Jana Nečasovi ruku v ruce a v pevném stisku. Ale také barevně sladění.…

 

iSport.cz

Ve Zlíně tekla krev! Pulpán dostal kotoučem, zápas pro něj skončil

Ve Zlíně tekla krev! Pulpán dostal kotoučem, zápas…

Pouze sedm střídání stihl odehrát plzeňský obránce Lukáš Pulpán, než musel za pomoci lékařů odjet z ledu. Ve…

Američan? Vypadá dobře, ale do brány ho pustit nechci, hlásí Dolejš

Američan? Vypadá dobře, ale do brány ho pustit…

V den zápasu se vítkovický brankář Daniel Dolejš (20 let) oficiálně dozvěděl o příchodu amerického konkurenta…

 

Reflex.cz

Smutný rekord: V Jižní Africe zabili pytláci od začátku roku přes 1000 nosorožců

Smutný rekord: V Jižní Africe zabili pytláci od…

Slovo rekord má většinou kladné konotace. Určitě tomu tak ale není v tomto případě. O co se jde? Ve světě už…

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Čeká Evropu další odsun?

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Čeká Evropu další odsun?

Ve východním Jeruzalémě zadržela izraelská policie kontejner z Číny, označený jako vánoční dárky. Uvnitř byly…