Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…













Blesk.cz

Zabijete našeho pilota a my oběsíme všechny zajatce! Jordánsko vrací úder zabijákům z ISIS

Zabijete našeho pilota a my oběsíme všechny zajatce!…

Teroristé Islámského státu se již několik dní připravují na popravu jordánského zajatce. Za jeho svobodu…

Soukromí na internetu: 10 rad, jak ho chránit!

Soukromí na internetu: 10 rad, jak ho chránit!

Počítače, mobily a tablety. Vlastní je většina domácností a naprostá většina dětí a mladých lidí. Jenže…

 

iSport.cz

Strachová před MS: Ráda bych se nadechla k medaili, bude to zajímavé

Strachová před MS: Ráda bych se nadechla k medaili,…

V pražském Karlíně už lyžařka Šárka Strachová dotváří své centrum VO2 max, kde chce v budoucnu pomáhat lidem…

Slavia ulovila Maďara z AC Milán. Tamás k nám hodně chtěl, říká Beránek

Slavia ulovila Maďara z AC Milán. Tamás k nám hodně…

Fotbalová Slavia získala vytouženou posilu do obrany. Zatím na půlroční hostování s opcí na přestup přichází…

 

Reflex.cz

Skandál s islamofobem Martinem Konvičkou: Nechte ho učit na univerzitě!

Skandál s islamofobem Martinem Konvičkou: Nechte ho…

Etická komise Jihočeské univerzity zvažuje, zda má či nemá vyhodit islamofoba Martina Konvičku z fakulty, kde je…

Týden módy nabídl smutné Paříži nejen nové trendy, ale i únik od denní reality

Týden módy nabídl smutné Paříži nejen nové trendy,…

Jako únik od okolního světa týden pařížské módy, který skončil ve čtvrtek, jen těžko něco překoná. Kolem může…