Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…













Blesk.cz

Odposlechy odhalily Janouškův plán: Jak chtěl ovlivňovat svůj proces?

Odposlechy odhalily Janouškův plán: Jak chtěl…

"Je potřeba nastěhovat to státnímu zástupci, se kterým se dá mluvit," takovou radu zachytily policejní…

Kmotr Novák se všemi zametl a v base vydělával? Na stadionu, kde uklízel, našli počítač

Kmotr Novák se všemi zametl a v base vydělával? Na…

Ještě loni na podzim chodíval, v rámci svého čtyřletého trestu, bývalý vlivný severočeský kmotr Alexandr Novák,…

 

iSport.cz

Platini uklidnil bohaté kluby. Za velké utrácení vyloučení z pohárů nehrozí

Platini uklidnil bohaté kluby. Za velké utrácení…

Prezident UEFA Michel Platini ujistil, že žádné kluby nebudou kvůli porušení takzvané finanční fair play…

VIDEO: Zlaté kopačky, ale stoprocentní minela! Ronaldo zazdil tutovku

VIDEO: Zlaté kopačky, ale stoprocentní minela!…

Vyléčil zranění a po dlouhé době naskočil od první minuty. Cristianu Ronaldovi měly v semifinále Ligy mistrů s…

 

Reflex.cz

Policie navrhla obžalovat pražské radní kvůli projektu opencard

Policie navrhla obžalovat pražské radní kvůli…

Policie navrhla obžalovat pražské radní kvůli projektu městské karty opencard. Případ teď má na stole Městské…

Tip na filmový večer: Úlety Johna Malkoviche

Tip na filmový večer: Úlety Johna Malkoviche

Poněkud nevypočitatelná filmová hvězda John Malkovich si jako šedesátník užívá v módním byznysu, a práci ve…