Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…













Blesk.cz

Čtyři scénáře zmizení matky čtyř dětí: U soudu vypovídal syn Jany Paurové

Čtyři scénáře zmizení matky čtyř dětí: U soudu…

Matka čtyř dětí Jana Paurová zmizela loni v únoru. Policie prověřuje čtyři varianty – nešťastná náhoda,…

Nejlépe hodnocená nemocnice v Česku: Vyhrálo Podlesí v Třinci!

Nejlépe hodnocená nemocnice v Česku: Vyhrálo Podlesí…

Nejlepší nemocnicí je podle průzkumu organizace HealthCare Institute (HCI) tak jako loni Nemocnice Podlesí v…

 

iSport.cz

Vysoká hra Zdeňka Haníka: Kiki – povedená holka z lidu

Vysoká hra Zdeňka Haníka: Kiki – povedená holka z lidu

Guru hudební publicistiky Jiří Černý použil v jisté souvislosti obrat „holka z lidu, když se povede“. Kristýna…

Dočkal se nové role lídra nebojí: Chci dosáhnout velké věci

Dočkal se nové role lídra nebojí: Chci dosáhnout velké věci

Báječné dva měsíce. Reprezentační góly do sítě Turecka a Kazachstánu, dalších šest tref v lize. Říjen a listopad…

 

Reflex.cz

Fotografie dne: A je konec! Policie „vyčistila“ Hongkong od demonstrantů

Fotografie dne: A je konec! Policie „vyčistila“…

Po dvou měsících policie v Hongkongu ukončila silou protesty studentů, kteří okupovali některé ulice města.…

Krize českého sportu: Mělo by odzvonit lobbistům a takzvaným sportovním podnikatelům

Krize českého sportu: Mělo by odzvonit lobbistům a…

Tělocvik jako třetí nejneoblíbenější předmět, polovina sportujících občanů oproti sousednímu Německu, dvě…