Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…













Blesk.cz

Rath má dostat 280 tisíc jako náhrady. „Nemravné to není,“ rozhodl soud

Rath má dostat 280 tisíc jako náhrady. „Nemravné to…

Žádost exposlance Davida Ratha, aby mu sněmovna za dobu strávenou ve vazbě doplatila poslanecké náhrady ve výši…

Muzeum komunismu dostalo bratříčka: Výstavu o kapitalismu v Bruselu

Muzeum komunismu dostalo bratříčka: Výstavu o…

Na ploše 250 metrů čtverečních se v sobotu v Bruselu otevřelo putovní Muzeum kapitalismu. Výstava, kterou…

 

iSport.cz

Změny atmosféry pomohly. Eden a Ostrava čekají davy diváků

Změny atmosféry pomohly. Eden a Ostrava čekají davy diváků

Chlubí se početnými základnami fanoušků, a ty mají nyní pozitivní zimní impulsy rozhýbat. Proto se čeká, že jak…

Že chodí pozdě? Soukalová odstartovala dřív a ještě zapomněla náboje

Že chodí pozdě? Soukalová odstartovala dřív a ještě…

Nedávno dorazila na poslední chvíli na medailový ceremoniál, její pozdní dobíhání na start před časem obletělo…

 

Reflex.cz

Náctiletá hrdinka se postavila teroristům z Boko Haram. Odmítla odpálit výbušninu umístěnou na svém těle

Náctiletá hrdinka se postavila teroristům z Boko…

Sebevražedná atentátnice měla zabít vlastní lidi. Bylo možné že přitom zabije i svého otce. Nic z toho se však…

Zeman navrhuje o uprchlících jen to, co roky platí. Maskuje tím jiné věci

Zeman navrhuje o uprchlících jen to, co roky platí.…

Kolega JXD tu napsal, že Miloš Zeman "vyslovil nezpochybnitelnou a zjevnou pravdu, ovšem tak lišácky, že se zase…