Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…













Blesk.cz

Rusové porušili jadernou dohodu! Testovali raketu středního doletu, tvrdí USA

Rusové porušili jadernou dohodu! Testovali raketu…

Spojené státy obvinily Rusko z porušení dohody o jaderných zbraních. Moskva údajně testovala rakety středního…

Zadávání PINu je zastaralé: Motorola přišla s odemykáním mobilu pomocí e-tetování!

Zadávání PINu je zastaralé: Motorola přišla s…

Otravné zadávání PIN kódu nebo směrových gest k odemknutí zamčeného chytrého telefonu již může být brzy…

 

iSport.cz

Dítě poráží ženy! Teprve 13letá plavkyně už má medaili z her

Dítě poráží ženy! Teprve 13letá plavkyně už má medaili z her

Vypadá jako školačka, přesto už poráží ostřílené plavkyně. Ze třináctileté Erraid Daviesové se stala jedna z…

ANKETA: Odvolat Uhrina? Plzeň by měla zachovat klid, radí experti

ANKETA: Odvolat Uhrina? Plzeň by měla zachovat klid,…

Vedení Viktorie Plzeň stojí před klíčovým rozhodnutím. Má se postavit za trenéra Dušana Uhrina mladšího a dát mu…

 

Reflex.cz

Ministerstvo průmyslu je pro novou daň, která by zdražila benzin

Ministerstvo průmyslu je pro novou daň, která by…

Ministerstvo průmyslu a obchodu zvažuje "daň za ropnou bezpečnost" sloužící k financování údržby strategických…

Šokující studie: 2518 hasičů a záchranářů z 11. září 2001 trpí rakovinou v důsledku atentátů v New Yorku

Šokující studie: 2518 hasičů a záchranářů z 11. září…

2518 hrdinů a hrdinek, kteří se snažili po atentátech islámských teroristů 11. září 2001 zachraňovat životy lidí…