Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není úplně rodinný typ

 
 

Nová generace třídy A je v takovém obležení, že jsme se k ní probojovali až druhý den ženevského autosalonu.

Mercedes zapomíná na velkoprostorové náznaky, postavil novou třídu A jako poctivý prémiový hatchback. Díky tomu vyvolal obrovský zájem, nakonec ženevský autosalon je i dobrou příležitostí pro konfrontaci s přímým konkurentem – novým Audi A3.

Design nelze s předchůdcem vůbec srovnávat. Zahodil všechny konzervativní linie a zbytečně praktické proporce. Tím Mercedes možná ztratil tradiční klientelu, ale zároveň zamířil do lukrativního segmentu sportovně střižených prémiových hatchbacků.

Nová třída B byla takovou rozcvičkou, zbrusu nové Áčko přichází s designem, který pracuje s podobnými detaily. Konkrétně se jedná hlavně o boční partie a řešení interiéru. Příď naopak parafrázuje nový roadster SL. Záď pak pracuje se stylistickými prvky, které jsou u Mercedesu naprostou novinkou.

Duch křídlového modelu SLS se ve větší čí menší míře projevuje v interiéru všech Mercedesů, které mají sebemenší sportovní ambice. Nová třída A v tomto pravidle pokračuje – palubní desku tvoří masivní horní díl, zrovna takový má i SLS. Kruhové výdechy klimatizace se také podobají na SLS, uspořádání se drží vzoru nastoleného třídou B.

Když konstruktéři rozdělovali vnitřní prostor, určili pro přední sedadla královskou porci. Všemi směry je místa víc než dost, jedinou výhradou může být středový tunel, postupně se rozšiřující směrem k plynovému pedálu. V BMW řady 1 je prostoru méně, nové Audi A3 je na tom podobně – nemá však tak obklopující interiér jako Áčko.

Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Vzadu je to už horší, tady se na rodinné zaměření určitě nemyslelo. Největší slabinou je krátký sedák, navíc umístěný jen 33 cm nad podlahou. Stehna se proto nedočkají potřebné opory a natažení nohou také není řešením, protože na to v kompaktním hatchbacku nezbývá podélný prostor.

Masivní zadní sloupky jsou zevnitř tvarované tak, aby neutiskovaly hlavy pasažéru. Jejich tloušťka však, společně s malým oknem v pátých dveřích, radikálně omezuje výhled dozadu.

Zavazadlový prostor měří na délku 66 cm, na šířku 103 cm a pod plato se vejdou předměty vysoké do 42,5 cm. Paradoxně největším omezením je úzký otvor mezi zadními světly – tudy se protáhne jen 77 cm široký náklad.


Ženeva živě: Mercedes-Benz A
 

Video

 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A není…













Blesk.cz

Odpočiňte si v lázních: 5 tipů na nejlepší relaxační pobyty

Odpočiňte si v lázních: 5 tipů na nejlepší relaxační pobyty

Teplé jarní počasí je ideální na návštěvy lázní. Jestli vás trápí zdravotní problémy, nebo jen potřebujete…

Dobrá zpráva: Máme (skoro) nejlevnější benzín v Evropě!

Dobrá zpráva: Máme (skoro) nejlevnější benzín v Evropě!

Chystáte se o Velikonocích na výlet do zahraničí? Pak si natankujte plnou nádrž už doma. Podle průzkumu ÚAMK…

 

iSport.cz

Španělský pohár pro Real! El Clásico proti Barceloně rozhodl Bale

Španělský pohár pro Real! El Clásico proti Barceloně…

Napínavé drama finále španělského poháru nakonec ovládl Real Madrid. V El Clásiku proti Barceloně zvítězil 2:1,…

Ani derby žen není pro slečinky! Sparta vybojovala se Slavií bod

Ani derby žen není pro slečinky! Sparta vybojovala…

Emoce, tvrdé souboje a bojovnost, to je výsada derby pražských S. A pouze pět dní po tom mužském ukázaly i…

 

Reflex.cz

Modelka a živá krejčovská panna Veronika Fašinová: Tělem i duší módy

Modelka a živá krejčovská panna Veronika Fašinová:…

VERONIKA FAŠINOVÁ před pěti lety získala práci snů, která na čas dokonale – a plánovaně – pohřbila její…

Lékaři varují před některými špičkovými sýry ze Švýcarska a Francie, jsou moc slané

Lékaři varují před některými špičkovými sýry ze…

Švýcaři milují sýry, navíc je mají jedny z nejlepších na celém světě. Teď se jim ale dostalo varování od lékařů,…